از ناکامی صهیونیست‌ها در حمله زمینی به غزه تا تلاش برای آزادی اسیران
کد خبر: 4178868
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۲
آخرين تحولات فلسطين؛

از ناکامی صهیونیست‌ها در حمله زمینی به غزه تا تلاش برای آزادی اسیران

جنبش جهاد اسلامی با بیان اینکه عملیات زمینی رژیم صهیونیستی علیه غزه از چند روز قبل شروع شده است، تأکید کرد که صهیونیست‌ها در این عملیات‌ها ناکام بوده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل روسيا اليوم، جنبش جهاد اسلامی با امروز دوشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله زمینی به غزه چند روز است که آغاز شده اما دشمن نتوانسته جز ورود به برخی مناطق باز و خالی از سکنه، هیچ‌گونه پیشروی و دستاوردی داشته باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: پیشروی نیروهای دشمن در مناطق باز تحت پوشش حملات گسترده هوایی موجب وقوع کشتارهایی در حق غیر نظامیان فلسطینی شده است.

جنبش جهاد اسلامی تأکید کرد: مقاومت در میدان نبرد به مبارزه ادامه می‌دهد و قادر است طرح‌های دشمن را به شکست بکشاند.

در ادامه این بیانیه تأکید شده است: دشمن صهیونیستی ضربات سختی از مبارزان مقاومت که دلاورانه در حال حماسه‌آفرینی و رویارویی با اشغالگران هستند، دریافت کرده است.

این در حالی است که در روزهای اخیر رژیم صهیونیستی در واکنش به شکست مفتضحانه نظامی، امنیتی و اطلاعاتی خود در برابر مقاومت فلسطین در عملیات طوفان الاقصی به حملات وحشیانه علیه زیرساخت‌های حیاتی و مسکونی نوار غزه اقدام کرده و تاکنون بیش از هشت هزار و ۳۰۰ غیر نظامی و انسان بی‌گناه را به شهادت رسانده که در بین آن‌ها قریب به سه هزار و ۵۰۰ نفر از کودکان فلسطینی هستند.

از ناکامی صهیونیست‌ها در حمله زمینی به غزه تا تلاش برای آزادی اسیران

رایزنی عربستان با اروپایی‌ها

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان تلفنی با مایکل مارتن همتای ایرلندی خود گفت‌وگو کرد.

در این تماس تلفنی وزیر خارجه عربستان و همتای ایرلندی او آخرین تحولات خطرناک غزه و اطراف آن را مورد رایزنی قرار دادند.

فیصل بن فرحان بر اهمیت موضع آشکار جامعه جهانی در قبال این تحولات تأکید کرد و خواستار آتش‌بس فوری، جلوگیری از ریختن خون افراد بی‌گناه، حمایت از غیرنظامیان بی دفاع و جلوگیری از پیچیده شدن بحران انسانی شد.

همچنین وزیر خارجه عربستان با همتای نروژی خود هم گفت‌وگو کرد.

در جریان این گفت‌وگوی تلفنی، طرفین تداوم حملات در غزه و اطراف آن و هدف قرار گرفتن غیر نظامیان را مورد رایزنی قرار دادند.

بن فرحان بر اهمیت ایفای نقش جامعه جهانی برای جلوگیری از تشدید تنش و جلوگیری از کوچاندن اجباری ساکنان غزه و یافتن راهکار سیاسی عادلانه و فراگیر برای موضوع فلسطین به گونه‌ای که امنیت و ثبات بین‌المللی را به ارمغان آورد، نیز تأکید کرد.

از ناکامی صهیونیست‌ها در حمله زمینی به غزه تا تلاش برای آزادی اسیران

نتانیاهو: زمان تسلیم شدن نیست

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سخنانی خواهان آزادی بی‌قید و شرط اسرای صهیونیست شد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون اشاره به ناتوانی این رژیم در برابر مبارزان فلسطینی با طرح ادعاهایی عوام‌فریبانه مدعی شد: دو بار با خانواده‌های اسرا دیدار کردم و من نیز اندوه و نگرانی آن‌ها را حس می‌کنم!

وی بدون اشاره به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در حق فلسطینیان مدعی شد حماس باید بازخواست شود!

نتانیاهو نسبت به عدم پافشاری بسیاری از دوستان رژیم صهیونیستی بر محکومیت عملیات حماس علیه صهیونیست‌ها ابراز تأسف کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی بدون اشاره به وحشی‌گری‌های این رژیم در حق فلسطینیان مدعی شد که رژیم صهیونیستی تا زمان دستیابی به پیروزی، به آن چه ایستادن در برابر وحشی‌گری خواند، ادامه خواهد داد!

نتانیاهو در ادامه مدعی شد که حماس باید به تاریخ بپیوندد و هدف حذف حماس، صهیونیست‌ها را متحد خواهد کرد!

از ناکامی صهیونیست‌ها در حمله زمینی به غزه تا تلاش برای آزادی اسیران

مدیریت تحولات جنوب لبنان توسط حزب‌الله

به گزارش النشره، نجیب میقاتی، نخست وزیر دولت پیشبرد امور لبنان با بیان اینکه لبنان در مرکز طوفان قرار دارد، گفت که دولت متبوعش برای جلوگیری از ورود لبنان به جنگ تلاش می‌کند.

نجیب میقاتی افزود: ما برای صلح تلاش می‌کنیم و به عنوان دولت، اوضاع و هرگونه پیامدی را که به دنبال هر گونه تنش احتمالی بیشتر به وجود بیاید، دنبال می‌کنیم.

وی گفت: حزب‌الله با عقلانیت و حکمت وضعیت را مدیریت می‌کند و قواعد بازی هنوز هم در یک مرز معینی محدود شده است.

نجیب میقاتی تصریح کرد: قطر با جدیت برای موفقیت عملیات تبادل اسرا و همچنین برقراری آتش‌بس تلاش می‌کند.

موضع اخیر نخست وزیر لبنان در حالی است که قرار است سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان ساعت 15 روز جمعه آینده به وقت محلی در مراسم گرامیداشت شهدایی که در راه قدس و در دفاع از غزه و ملت فلسطین و مقدسات به درجه رفیع شهادت نائل شده‌اند، سخنرانی کند.

منابع آگاه لبنانی به روزنامه الجمهوریه گفتند: اعلام زمان سخنرانی نصرالله که اولین سخنرانی وی از زمان شروع عملیات طوفان الاقصی محسوب می‌شود، به مثابه پاسخ به سئوالاتی است که در داخل و خارج لبنان درباره دلایل سکوت نصرالله مطرح می‌شود که اسرائیل و متحدانش و همه طرف‌های دخیل در جنگ اسرائیل علیه غزه و رویارویی میان حزب الله و رژیم صهیونیستی در مرزهای جنوبی را نگران کرده است.

این منابع بیان کردند: در روزهای باقی مانده تا انجام سخنرانی سیدحسن نصرالله، با توجه به عقب‌نشینی در مواضع آمریکا و متحدان حامی اسرائیل، شکست این رژیم در حمله به غزه برای نابودی حماس و نیز افزاش خشم جامعه جهانی از جنایات این رژیم در شهید کردن حدود هشت هزار نفر از ساکنان غزه که بیشتر آن‌ها کودک و زن هستند، شاهد تحولاتی در جنوب و در غزه خواهیم بود.

از ناکامی صهیونیست‌ها در حمله زمینی به غزه تا تلاش برای آزادی اسیران

حماس: اشغالگران دستاورد سیاسی و نظامی نداشته‌اند

غازی حمد، عضو دفتر سیاسی حماس تصریح کرد: کابینه و ارتش رژیم اشغالگر از آغاز جنگ تاکنون نتوانسته‌اند به هیچ دستاورد نظامی و سیاسی دست یابند.

غازی حمد افزود: حملات در تمامی مناطق نوار غزه ادامه دارد و کشتارها متوقف نشده است.

وی ادامه داد: هزار و ۶۰۰ زن در جریان این تجاوز به شهادت رسیدند و این مسئله مؤید آن است که رژیم اشغالگر کورکورانه فلسطینی‌ها را می‌کشد.

غازی حمد ادامه داد: 200 هزار واحد مسکونی در نوار غزه آسیب‌دیده یا به طور کامل ویران شده است. ۲۰۳ مدرسه به ویژه مدارسی که افراد آواره را در خود جای داده نیز آسیب‌دیده و برخی نیز ویران شده است.

وی همچنین گفت که ۴۲ درصد قربانیان تجاوز به غزه، کودکان بی‌گناه هستند.

از ناکامی صهیونیست‌ها در حمله زمینی به غزه تا تلاش برای آزادی اسیران

کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی

طبق گزارش میدانی رسانه‌ها در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی نوار غزه، پزشکان فلسطینی به دلیل کمبود تجهیزات و دارو مجبور هستند بسیاری از عمل‌های جراحی را بدون بیهوشی انجام دهند.

گفته می‌شود بیشتر بیمارستان‌ها در نوار غزه به خاطر کمبود داروی بیهوشی بسیاری از عمل‌های ساده‌تر را بدون این ماده انجام می‌دهند و لوازم بیهوشی را برای موارد پیچیده نگه می‌دارند.

بر اساس گزارش وزارت بهداشت فلسطین، تعداد کشته‌شدگان نوار غزه از مرز هشت هزار نفر فراتر رفته است که نیمی از آن‌ها کودک هستند. طبق این گزارش بیش از ۱۸ هزار نفر زخمی شده‌اند.

گزارش‌های میدانی از نوار غزه نشان می‌دهد درحالی که بمباران صهیونیست‌ها ادامه دارد، بیمارستان‌ها به دلیل کمبود امکانات پزشکی قادر به درمان زخمی‌ها نیستند و بسیاری از افراد زخمی به واسطه کمبود امکانات به شهادت می‌رسند.

به گفته پزشکان حاضر در نوار غزه، بسیاری از بیمارستان‌های این منطقه تحت محاصره اسرائیل، با کمبود شدید دارو و تجهیزات پزشکی روبه‌رو هستند ولی مهم‌تر از آن کمبود مواد غذایی و آب بهداشتی است که می‌تواند در روزهای آینده منجر به مشکلات بیشتری برای ساکنان شود.

از ناکامی صهیونیست‌ها در حمله زمینی به غزه تا تلاش برای آزادی اسیران

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی: در جبهه لبنان در موضع دفاعی قرار داریم

یوآو گالانت، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شامگاه دوشنبه مدعی شد که هدف عملیات زمینی در غزه را با بازگرداندن ربوده‌شدگان و از بین بردن توانایی حماس محقق خواهیم کرد.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در ادامه رجزخوانی خود گفت: تروریست‌های حماس یا می‌میرند یا تسلیم می‌شوند و گزینه سومی وجود ندارد.

گالانت گفت: به هر تهدیدی که از مناطق شمالی ما را هدف قرار می‌دهد، پاسخ می‌دهیم و هر کسی که ما را به جنگ می‌کشاند، بهای بزرگی خواهد پرداخت.

وی اضافه کرد: ما در جبهه لبنان در حالت دفاعی قرار داشته و نیروهای ما آماده پاسخ به هر گونه تجاوز از شمال هستند.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: هر چه در توان داریم برای دفاع از استقلال دولتمان و تثبیت برتری‌هایی که در جنوب به دست آوردیم، به کار خواهیم بست.

گالانت اذعان کرد: جنگ کوتاه‌مدت نخواهد بود اما مصمم به پیروزی در آن هستیم چون علیه وطن است.

وی گفت:‌ اولویت به کیفیت پیروزی در این جنگ و بازگرداندن تمام ربوده‌شدگان خواهد بود و تعداد زیادی از ربوده‌شدگان نزد حماس هستند.

از ناکامی صهیونیست‌ها در حمله زمینی به غزه تا تلاش برای آزادی اسیران

رایزنی رئیس موساد با قطر

رسانه‌های صهیونیستی خبر دادند که دیوید بارنیع، رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی شنبه گذشته برای مذاکره درباره اُسرای صهیونیست در غزه به قطر سفر کرده بود.

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش کرد، حتی در شرایط فعلی که رژیم صهیونیستی حملات علیه مواضع فلسطینیان در غزه را تشدید کرده است، مذاکرات با میانجی‌گری قطر میان تل‌آویو و حماس با هدف تنش‌زدایی در غزه روز شنبه ادامه داشت.

یک منبع آگاه به رویترز گفت که مذاکرات شکست‌ نخورده است بلکه با سرعت بسیار کندتر از قبل از حملات جمعه شب رژیم صهیونیستی علیه مواضع فلسطینیان در غزه، در حال انجام است.

بر اساس گزارش رویترز، قطر بیش از سه هفته است که به دیپلماسی پشت پرده ادامه داده است و با هدف ترویج صلح و تضمین آزادی بیش از ۲۰۰ اسیر که در بازداشت حماس هستند، با مقام‌های حماس وارد مذاکره شده است.

طبق ادعای رویترز، هفته گذشته با میانجی‌گری قطر، دو اسیر آمریکایی و دو اسیر صهیونیست آزاد شدند.

مذاکرات با میانجی‌گری قطر در حالی پیش می‌رود که رژیم صهیونیستی در پایبندی به تعهداتش در خصوص آتش‌بس کارشکنی کرده است، به طوری که روز جمعه هفته گذشته، علی‌رغم آن‌که دوحه اعلام کرد که مذاکرات با سرعت زیادی در حال پیشروی است اما صهیونیست‌ها به طور ناگهانی با بیش از ۱۰۰ جنگنده، به مواضعی در قلمرو فلسطینیان در غزه حمله کردند.

انتهای پیام
captcha