ضرورت یاری امت اسلامی به مقاومت / قدرت گرفتن مظلوم وعده و سنت الهی است
کد خبر: 4178617
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۵
عضو ارشد مجلس اعلای عراق بیان کرد:

ضرورت یاری امت اسلامی به مقاومت / قدرت گرفتن مظلوم وعده و سنت الهی است

شیخ جلال الدین صغیر در یادداشتی پیرامون تحولات سرزمین‌های اشغالی و جنایات صهیونیست‌ها در نوار غزه، مؤمنان امت اسلامی را به یاری کردن نیروهای مقاومت که با صهیونیست‌ها می‌جنگند، دعوت و تصریح کرد: قدرت گرفتن مظلوم وعده و سنت الهی است.

به گزارش ایکنا، شیخ جلال الدین صغیر، عضو ارشد مجلس اعلای عراق در یادداشتی به جایگاه رژیم صهیونیستی و آینده آن‌ها مطابق با آیات قرآن پرداخته است که متن کامل آن در ادامه می‌آید:

مؤمنان باید در تحقق «آخرین وعده» (هلاکت یهود) که قرآن کریم از آن سخن گفته است، سهیم باشند: «فَإِذَا جَاء وَعدُ الآخِرَةِ لِيَسُوؤُوا وُجُوهَكُم».

این وعده سنت خداوند در رابطه با جامعه‌ای است که سزاوار امداد و نصرت الهى است که از طریق دو ریسمان انجام می‌شود؛ «حبل الله» که قوانین جاریه الهی در جوامع است و «حبل من الناس» که اراده و فعل مردم جوامع است.

این موضوع به هر جامعه‌ای مربوط می‌شود اعم از اینکه مؤمن باشد یا کافر. حبل اللّه گاه لطف، روزی و حمایت است و گاهی هم شکست، نابودی و تباهی است. اما امتیاز مؤمنان این است که به خدا امیدی دارند که دیگران ندارند و خداوند ولیّ آن‌ها، و نه کافران، است. بنابراین موضوع «آخرین وعده» در مورد ما هم مطرح است و ما باید براساس آنچه که خداوند متعال در سوره اسراء (آیه 7) گفته است، عمل کنیم: فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا (هنگامى که زمان آخرین وعده (هلاکت یهود) فرا رسد، [گروهى را بر ضدّ شما مى‌گماریم] تا صورت‌هایتان را [در اثر رعب و وحشت و فساد] اندوهبار کنند و داخل آن مسجد (مسجد الاقصى) شوند، همان گونه که مرتبۀ نخست داخل آن شدند و بر هر چه [و هرکس که ادعاي برتري دارد] دست یافته و به سختى نابود کنند.)

عمل به این وعده و پیامدهای آن مستلزم امتی است که تسلیم خداوند باشد و نسبت به بندگانش غیرت داشته باشد و برای رسوایی دشمن و برملاکردن دروغ‌های آن عمل کند تا اینکه یک اصل محقق شود: چهره‌های آنان (دشمنان) آشکار شود، نقاب از کارهایی که می‌کنند برداشته شود، زشتی کار آن‌ها معلوم گردد و مردم حقیقت آن‌ها را درک کرده و از آن‌ها رویگردان شوند. باید با صهيونيست‌های دشمن خدا مبارزه کرد تا اینکه مسجدالاقصی از چنگال آن‌ها رهایی یابد. البته باید به گونه‌ای با آن‌ها مبارزه کرد که استکبار و غرورشان درهم شکسته شود و اقتدارشان به پایان برسد.

 قدرت گرفتن مظلوم وعده و سنت الهی است

این وعده الهی از آنجایی که شریعت الهی و نتیجه همه احکام الهی است، به سنت بزرگی می‌انجامد که همان قدرت گرفتن مظلومان است. پس اگر کسی درباره آن غفلت و کوتاهی کند، قطعاً در وعده الهی تخلفی وجود نخواهد داشت و محقق خواهد شد. به همین دلیل هم ملت‌های خائن، خیانتکار و ترسو که به عهد خود با خدا عمل نکردند، بیرون رانده می‌شوند و خداوند آن‌ها را با امتی متفاوت جایگزین می‌کند که در اجرای فرمان او و اطاعت از کلام او مطیع هستند. و این است معنای فرموده حق تعالی در آیه 39 سوره توبه که: «إِلَّا تَنفِرُوا يُعَذِّبْكُمْ عَذَابًا أَلِيمًا وَيَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ وَلَا تَضُرُّوهُ شَيْئًا ۗ وَاللَّهُ عَلَىٰ كُلِّ شَيْءٍ قَدِيرٌ (اگر (به سوى میدان جنگ) نشتابید، خداوند شما را به عذابى دردناک عذاب مى ‏کند و گروه دیگرى را جایگزین شما مى‏ کند و شما (با ترک جبهه،) ضررى به خدا نمى ‏زنید و خداوند بر هر چیزى تواناست». همچنان‌که در پایان سوره محمد (ص) آمده است: وَإِن تَتَوَلَّوْا يَسْتَبْدِلْ قَوْمًا غَيْرَكُمْ ثُمَّ لَا يَكُونُوا أَمْثَالَكُم (و هرگاه سرپيچى كنيد، خداوند گروه ديگرى را به‌جاى شما مى‌آورد، پس آن‌ها مانند شما نخواهند بود [و سخاوتمندانه در راه خدا انفاق مى‌كنند].)

من معتقدم یکی از بزرگ ترین و شریف‌ترین وظایفی که در زمان ما بر عهده مؤمنان گذاشته شده است، مشارکت در تحقق وعده الهی و داشتن افتخار حضور در جمع مردان این وعده الهی است. پس ای برادران مومن، اگر بین شما و مسجدالاقصی فاصله‌ها و مرزها ایجاد شده است، از جمله کسانی باشید که چهره صهیونیست‌ها را با افشای اعمالشان و آشکار ساختن حقایقشان برملا می‌کند و یاریگر نیروهایی باشید آن‌ها را نابود می‌کنند، نیروهایی که خداوند، آن‌ها را جایگزین امت‌های خائن و نافرمان می‌کند. و لاحول ولا قوة الّا بالله.

انتهای پیام
captcha