از شکست عملیات ویژه آمریکا در غزه تا موافقت صهیونیست‌ها با تعویق حمله زمینی به غزه
کد خبر: 4177904
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۵
آخرین تحولات فلسطین؛

از شکست عملیات ویژه آمریکا در غزه تا موافقت صهیونیست‌ها با تعویق حمله زمینی به غزه

مشاور سابق وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا در سخنانی تصریح کرد که عملیات ویژه نیروهای کماندوی آمریکایی و اسرائیلی برای انجام یک مأموریت شناسایی و اطلاع از محل نگهداری اسیران اسرائیلی شکست خورده است.

به گزارش ایکنا به نقل از المعلومه، مشاور سابق وزارت دفاع آمریکا در سخنانی روز چهارشنبه کشته شدن شماری از نیروهای ویژه آمریکایی و اسرائیلی در جریان درگیری با نیروهای مقاومت در نوار غزه طی یک عملیات ویژه شناسایی خبر داد.

بر پایه این گزارش، داگلاس مک گریگور، مشاور سابق پنتاگون در گفت‌وگو با تام کارلسون، روزنامه‌نگار سرشناس آمریکایی در شبکه اجتماعی ایکس فاش ساخت که عملیات ویژه نفوذ نیروهای ویژه رزمی آمریکا به عمق خاک غزه با هدف شناسایی از محل نگهداری گروگانان نزد حماس شکست خورده است.

وی در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) نوشت: آنگونه که اطلاع حاصل کردم، طی ۲۴ ساعت گذشته یا در همین حدود، برخی نیروهای ویژه ما (نیروهای ویژه آمریکایی) و اسرائیلی برای شناسایی و مشخص کردن راه‌های ممکن برای آزادی اسیران به نوار غزه رفتند اما به آن‌ها تیراندازی شد، تکه تکه شدند و خسارت سنگینی به آن‌ها وارد شد.

به اذعان مشاور سابق پنتاگون، قدرت نظامی آمریکا به ضعف‌ترین مرحله از عملکرد رزمی خود در تاریخ مدرن رسیده است و بنابراین این کشور آمادگی بیشتری برای درگیر شدن در یک درگیری در مقیاس بزرگ ندارد.

مقامات رسمی پنتاگون هنوز به این گفته‌ها واکنش نشان داده و به این تلفات اذعان نکرده‌اند.

از شکست عملیات ویژه آمریکا در غزه تا موافقت صهیونیست‌ها با تعویق حمله زمینی به غزه

حمله موشکی قسام به تل‌آویو

گردان‌های قسام اعلام کرد که در واکنش به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی تل‌آویو را موشک‌باران کرده است.

به گزارش الجزیره، در نتیجه موشک‌باران تل‌آویو آژیر هشدار در تل‌آویو، ریشون لتسیون و مناطق اشغالی پیرامون آن به صدا درآمده است.

گردان‌های قسام اعلام کرد که در واکنش به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در حق غیرنظامیان فلسطینی در غزه، تل‌آویو را موشک‌باران کرده است.

مقامات صهیونیستی از شهرک‌نشینانِ شهرک‌های صهیونیستی اطراف نوار غزه خواستند که در نزدیکی پناه‌گاه‌ها بمانند و تا اطلاع ثانوی از جابجایی خودداری کنند.

این مقامات نسبت به حملات گسترده به شهرک‌های صهیونیستی اطرافنوار غزه هشدار دادند و از شهرک‌نشینان صهیونیست خواستند که در پناه‌گاه‌ها بمانند.

از سوی دیگر گردان‌های قسام اعلام کرد که یک پهپاد صهیونیستی از نوع «هیرمز ۴۵۰» را در آسمان خان یونس با موشک «متبر» هدف قرار داده است.

از شکست عملیات ویژه آمریکا در غزه تا موافقت صهیونیست‌ها با تعویق حمله زمینی به غزه

یمن: دست‌ روی دست نخواهیم گذاشت

شورای عالی سیاسی یمن ضمن هشدار به تل‌آویو تاکید کرد یمن در قبال جنایات رژیم صهیونیستی دست روی دست نخواهد گذاشت و در صورت عبور این رژیم از خطوط قرمز، یمنی‌ها وظیفه دینی خود را ایفا خواهند کرد.

شورای عالی سیاسی یمن، شامگاه امروز (چهارشنبه)، در بیانیه‌ای بر حمایت کامل خود از مردم غزه در برابر حملات رژیم صهیونیستی تأکید کرد.

شورای عالی سیاسی یمن اعلام کرد: کشتار جمعی‌ مردم فلسطین به دست دشمن صهیونیستی، چهره قبیح و وحشی آمریکا، اسرائیل و کشورهای غربی را نمایان می‌کند.

شورای عالی سیاسی یمن در ادامه تأکید کرد: موضع این کشور در حمایت و پشتیبانی از آرمان فلسطین، مردم این کشور و جنبش‌های مقاومت ثابت است.

این شورا همچنین تأکید کرد: زیر پا گذاشتن خطوط قرمز، یمن را ملزم به انجام وظیفه دینی و اصولی خود در قبال این اقدامات می‌کند. صنعاء از نزدیک وضعیت فلسطین را زیر نظر دارد و در قبال کشتار جمعی مردم غزه دست روی دست نخواهد گذاشت.

عبدالعزیز بن حبتور، نخست وزیر دولت پیشبرد امور یمن نیز اخیراً تأکید کرد: صنعاء با تمام توان، به کشتار مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی پاسخ خواهد داد.

نخست وزیر یمن هشدار داده بود چنانچه حملات رژیم صهیونیستی به غزه ادامه پیدا کند، کشتی‌های اسرائیلی در دریای سرخ هدف قرار خواهد گرفت.

شورای عالی سیاسی یمن در پایان ضمن درخواست از مردم این کشور برای برگزاری راهپیمایی میلیونی در حمایت از مردم فلسطین، از کشورهای عربی و اسلامی خواست در عین وحدت، موضع درست را در قبال جنایات فجیع رژیم صهیونیستی اتخاذ نمایند.

از شکست عملیات ویژه آمریکا در غزه تا موافقت صهیونیست‌ها با تعویق حمله زمینی به غزه

بمباران مناطق مسکونی بدون هشدار قبلی

وزارت امور داخلی غزه خبر داد که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی یک آپارتمان مسکونی و شماری از خانه‌ها را در مرکز غزه بدون هشدار قبلی منهدم کردند.

جنایت جدید صهیونیست ها در غزه در حالی وارد نوزدهمین روز شده که امروز نمونه دیگری از وحشی‌گری این رژیم با بمباران یک ساختمان مسکونی 7 طبقه و شهید و مجروح شدن تعداد زیادی از از زنان و کودکان، بار دیگر به نمایش درآمد.

در همین راستا، انتقال شهدا و زخمی‌های این جنایت وحشیانه رژیم اشغالگر توسط قاب دوربین‌ها به تصویر کشیده شده است تا دوباره جهانیان شاهد مظلومیت و صبوری این ملت تحت ستم باشند.

از شکست عملیات ویژه آمریکا در غزه تا موافقت صهیونیست‌ها با تعویق حمله زمینی به غزه

لندن: با دیدگاه گوترش درباره نقض حقوق بین‌الملل در غزه مخالفیم

دولت انگلیس با چشم‌پوشی از جنایت‌های اشغالگران قدس علیه مردم مظلوم فلسطین در دهه‌های متمادی، اعلام کرد که با دیدگاه «گوترش» درباره نقض حقوق بین‌الملل در غزه موافق نیست.

به گزارش یورو نیوز، دولت انگلیس امروز چهارشنبه اعلام کرد که با دیدگاه دبیرکل سازمان ملل، درباره نقض آشکار حقوق بین‌‌المللی بشردوستانه در غزه موافق نیست!

دولت انگلیس اعلام کرد که حملات صهیونیست های اشغالگر به غزه را دفاع از خود می‌‌داند.

لندن در بیانیه‌ای با آشکار کردن خوی استعماری خود، ارزیابی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر نقض آشکار حقوق بین‌‌المللی بشردوستانه توسط اشغالگران قدس در غزه را قبول نکرد.

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی ساعاتی پیش به سخنان آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در نشست شورای امنیت در خصوص غزه واکنش نشان داد.

این وزارتخانه اعلام کره بود: سخنان گوترش تعجب‌آور بود و باعث برانگیخته شدن خشم تل‌آویو شد. این سخنان به مثابه لکه ننگی بر پیشانی گوترش و سازمان ملل خواهد بود! سخنان گوترش بیانگر موضع جانبدارانه علیه تل‌آویو و توجیه کننده عملیات ۷ اکتبر است. وی باید از این سخنان و مواضع خود عقب‌نشینی کرده و به خاطر ناراحت کردن اسرائیلی‌ها عذرخواهی کند!

از شکست عملیات ویژه آمریکا در غزه تا موافقت صهیونیست‌ها با تعویق حمله زمینی به غزه

درخواست تغییر لحن الجزیره در قبال صهیونیست‌ها

تارنمای آکسیوس نوشت که وزیر امور خارجه آمریکا یکم آبان جاری به جمعی از رهبران جامعه یهودی ایالات متحده گفته بود که از نخست وزیر قطر خواسته است تا لحن خبررسانی شبکه الجزیره درباره جنگ غزه را ملایم کند.

آکسیوس نوشت به نظر می‌رسد که منظور آنتونی بلینکن، الجزیره عربی بوده و نه الجزیره انگلیسی.

سه تن از حاضران این نشست به نقل از بلینکن گفتند که در سفر ۱۳ اکتبر به دوحه، وی از دولت قطر خواست که موضع عمومی خود را در قبال حماس تغییر دهد.

به گفته این افراد، بلینکن گفت که تغییر لحن شبکه الجزیره می تواند نمونه‌ای از اقدام‌های دولت قطر در راستای تغییر موضع مذکور باشد.

به گفته یک منبع، بلینکن گفت که از قطری‌ها خواسته که «سر و صدای پوشش الجزیره را کم کنند، زیرا این شبکه پر از تحریکات ضد اسرائیلی است».

آکسیوس پیشتر به نقل از جلسه مزبور نوشته بود که بلینکن به این گروه از رهبران یهودی آمریکایی گفته بود: ما اسرائیل را محدود نکرده یا نمی‌گوییم که چه کاری انجام دهد. ما پرسش‌های دشواری می‌پرسیم و بهترین توصیه‌های خود را بر اساس تجربه‌مان ارائه می‌‌دهیم.

از شکست عملیات ویژه آمریکا در غزه تا موافقت صهیونیست‌ها با تعویق حمله زمینی به غزه

موافقت رژیم صهیونیستی با تعویق حمله زمینی به غزه

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقام‌های آمریکایی و صهیونیستی در گزارشی ادعا کرد: اسرائیل با درخواست ایالات متحده برای به تعویق انداختن حمله مورد انتظار حمله زمینی به غزه موافقت کرده تا آمریکا بتواند سامانه‌های دفاع موشکی خود را برای محفاظت از نیروهایش در منطقه مستقر کند.

این روزنامه آمریکایی همچنین به نقل از مقام‌های ایالات متحده نوشت: ایالات متحده در تلاش است تا پیش از حمله زمینی احتمالی رژیم صهیونیستی به غزه، در حدود ۱۲ سامانه دفاع‌ هوایی در خاورمیانه و پرتابگرهای موشکی در عراق، سوریه و خلیج‌فارس مستقر کند.

این گزارش می افزاید: موجی از حملات علیه نیروهای آمریکایی در عراق، سوریه و خلیج فارس در روزهای اخیر زنگ خطری را در آمریکا به صدا درآورده است که حمله زمینی اسرائیل به غزه می‌تواند موج جدیدی از حملات را علیه نیروهای آمریکایی ایجاد کند.

همچنین مقام‌هایی به شرط ناشناس ماندن به خبرگزاری رویترز پیشتر گفته‌اند: ارتش ایالات متحده در حال انجام اقدامات جدیدی از جمله افزایش نظارت بر خاورمیانه برای محافظت از نیروهای خود در این منطقه با افزایش نگرانی‌ها در مورد حملات حماس است.

انتهای پیام
captcha