افزایش اسلام‌هراسی در انگلستان پس از عملیات طوفان الاقصی
کد خبر: 4177895
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۶

افزایش اسلام‌هراسی در انگلستان پس از عملیات طوفان الاقصی

به دنبال انجام عملیات طوفان الاقصی توسط مقاومت فلسطین، موارد اسلام‌هراسی و جرایم مبتنی بر نفرت‌پراکنی دینی در انگلستان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

به گزارش ایکنا به نقل از وبگاه العرب فی بریطانیا، پس از عملیات طوفان الاقصی که توسط حماس در 7 اکتبر انجام شد، انگلستان شاهد افزایش قابل توجه جنایات ناشی از نفرت‌پراکنی بوده است و درحالی که رژیم صهیونیستی محاصره نوار غزه را تشدید می‌کند، این جرایم به طرز نگران‌کننده‌ای در مناطق مختلف انگلستان افزایش یافته است.

بر اساس گزارش صندوق امنیت جامعه  (CRT)، چند روز پس از عملیات طوفان الاقصی موارد مربوط به جرایم مبتنی بر نفرت‌پراکنی دینی در انگلستان افزایش قابل ملاحظه‌ای داشته است و نسبت به سال قبل افزایش 4 برابری را نشان می‌دهد. این درحالی است که به طور خاص جرایم مربوط به اسلام‌ستیزی، افزایشی 6 برابری را نشان می‌دهد.

در همین رابطه چندین زن مسلمان و نیز کارمندان یک رستوران فلسطینی در لندن با چنین جرایمی مواجه شده‌اند.

این درحالی است که افزایش جرایم مرتبط با اسلام‌هراسی بر جامعه مسلمانان نیز تأثیر گذاشته تا حدی که آن‌ها نسبت امنیت فرزندان خود در راه رفتن به مدرسه و زمان حضور در مدرسه نگران هستند.

در همین رابطه یک معلم مسلمان را تنها به این خاطر که باحجاب بوده است، تروریست خطاب کرده‌اند.

حسام زملط، سفیر فلسطین در انگلیس در این خصوص از حضور گسترده مردمی که در راهپیمایی‌های حمایت از مردم فلسطین در لندن و تعداد زیادی از شهرهای انگلیس در رد تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شرکت کردند، تمجید کرد و گفت: تنها شرکت‌کنندگان در راهپیمایی لندن شنبه گذشته از 300 هزار نفر فراتر رفتند و علاوه بر این، ده‌ها هزار تظاهرکننده در شهرهای دیگر انگلستان در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی تظاهرات نکردند.

وی که در یک نشست آنلاین مستقیم با حضور سه هزار شخصیت مسلمان انگلیسی شرکت کرده بود، خاطرنشان کرد که گستردگی این تظاهرات در تاریخ مسئله فلسطین در 75 سال گذشته بی‌سابقه بوده و مشارکت در این تظاهرات تنها به مسلمانان انگلستان محدود نشده است و سایر بخش‌های جامعه انگلستان نیز در آن شرکت کرده‌اند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha