از درخواست‌ آتش‌بس کشورهای عربی تا عصبانیت صهیونیست‌ها از دبیرکل سازمان ملل
کد خبر: 4177646
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۳
آخرین تحولات فلسطین؛

از درخواست‌ آتش‌بس کشورهای عربی تا عصبانیت صهیونیست‌ها از دبیرکل سازمان ملل

کشورهای عربی خواستار آتش‌بس در غزه هستند؛ همچنین اظهارات دبیرکل سازمان ملل متحد درباره توجیه داشتن حملات جنبش حماس به رژیم صهیونیستی، خشم مقامات این رژیم را درپی داشته و آن‌ها حتی خواستار استعفای گوترش شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از اسپوتنیک، تور ونسلند کمیسر صلح غرب آسیا در سازمان ملل در سخنانی اعلام کرد: تأثیر بمباران‌های هوایی بر نوار غزه وحشتناک بوده است.

کمیسر صلح غرب آسیا در سازمان ملل در این ارتباط گفت: بر لزوم ورود بدون مانع کمک‌ها به غزه تأکید می‌کنیم. از آغاز جنگ، خشونت در کرانه باختری به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

تور ونسلند در ادامه اظهاراتش اضافه کرد: مقامات اسرائیلی از ۷ اکتبر محدودیت‌های گسترده‌ای را بر آزادی رفت و آمد مردم در کرانه باختری اعمال کرده‌اند.

از عصباینت صهیونیست‌ها از دبیرکل سازمان ملل تا درخواست آتش بس کشورهای عربی

شهادت دو نیروی حزب‌الله در مرز با فلسطین اشغالی

حزب‌الله لبنان با صدور دو بیانیه جداگانه از شهادت دو تن از رزمندگان خود در حین انجام وظایف جهادی خبر داد.

حزب‌الله لبنان بیان کرد که حسن بدیع عاشور، از اهالی شهرک شقرای جنوبی و حسن سعید نعیم، (علاء) از اهالی شهرک سلعا واقع در جنوب لبنان در جریان درگیری‌های مرزی با رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

از سوی دیگر شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که نزدیک به ۱۰ موشک کورنت از سمت مرزهای جنوبی لبنان به سوی دو موضع ارتش این رژیم شلیک شده است.

خبرنگار النشره نیز گزارش داد که حزب‌الله لبنان موضع نظامی بیرانیت را با موشک و گلوله توپخانه هدف قرار داده است.

از عصباینت صهیونیست‌ها از دبیرکل سازمان ملل تا درخواست آتش بس کشورهای عربی

22 موشک برای هر کیلومتر مربع از غزه

منابع حقوق بشری با اشاره به بمباران وحشیانه غزه از سوی جنگنده‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که به طور میانگین به هر یک کیلومتر مربع در غزه ۲۲ موشک ویرانگر شلیک شده است.

ناظر حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه در بیانیه‌ای ادامه حملات هوایی وحشیانه رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در نوار غزه و کشتار غیرنظامیان فلسطینی را که به موجب قوانین بین‌الملل جنایت جنگی محسوب می‌شود، به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی از آغاز حملات به غزه در هفتم اکتبر، به طور میانگین به هر یک کیلومتر مربع در نوار غزه که کلاً ۳۶۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و بیش از ۲.۳ میلیون نفر جمعیت دارد، ۲۲ موشک ویرانگر شلیک کردند.

این گزارش می‌افزاید که حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و حجم بمباران مناطق مسکونی در تاریخ جنگ‌های این رژیم بی‌سابقه بوده و صهیونیست‌ها مناطق مملو از جمعیت را بمباران می‌کنند تا بیشترین میزان تلفات را به فلسطینیان وارد کنند.

در این گزارش به بمباران برخی بازارها و مراکز تجاری از جمله مرکز تجاری ابو دلال، بازار مرکزی النصیرات، بازار جبالیا و قهوه خانه‌ای در خان یونس اشاره شده که طی آن صدها نفر شهید و مجروح شدند.

ناظر حقوق بشر اروپا ـ مدیترانه تأکید کرد که علاوه بر این، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی دست کم ۷ نانوایی را در حالی که ده‌ها نفر در آنجا حضور داشتند، بمباران کردند و ده‌ها مسجد، کلیسا، بیمارستان، مراکز درمانی و مدارس که افراد آواره و بی سرپناه در آنجا اسکان داده شده بودند، مورد حمله قرار گرفته است.

از عصباینت صهیونیست‌ها از دبیرکل سازمان ملل تا درخواست آتش بس کشورهای عربی

موشکباران شدید تل آویو از سوی مقاومت

منابع خبری از شنیده شدن صدای آژیر خطر در تل آویو و فعال شدن گنبد آهنین برای رهگیری موشک‌های شلیک شده از سوی مقاومت فلسطین خبر دادند.

این منابع به موشکباران شدید تل‌آویو از سوی مقاومت در غزه و شنیده شدن صدای انفجارهایی در تل آویو اشاره کردند.

همزمان گردان‌های قسام اعلام کرد که در واکنش به جنایات رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان، تل آویو را هدف قرار داده است.

از سوی دیگر رادیو رژیم صهیونیستی از زخمی شدن پنج صهیونیست بر اثر حملات موشکی مقاومت خبر داد.

از عصباینت صهیونیست‌ها از دبیرکل سازمان ملل تا درخواست آتش بس کشورهای عربی

نماینده رژیم صهیونیستی در سازمان ملل خواستار استعفای گوترش شد

سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در واکنش به مواضع آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل در حمایت از جنبش حماس گفت که او شایستگی رهبری سازمان ملل را ندارد و باید فورا، استعفا دهد.

گلعاد اردان، سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل در واکنش به اظهارات دبیرکل سازمان ملل درباره اینکه «مهم است درک کرد که حمله حماس بی‌دلیل نبوده است»، تصریح کرد که گفت‌وگو با این افراد که با عاملان جنایات علیه «اسرائیلی‌ها» همدردی می‌کنند، هیچ فایده‌ای ندارد.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل امروز سه شنبه در سخنانی در نشست شورای امنیت سازمان ملل با تأکید بر اینکه حملات حماس بی‌دلیل انجام نگرفته است، تصریح کرد: هیچ طرفی در یک نزاع مسلحانه، فراتر از قانون انسانی بین‌المللی نیست.

بنی گانتس، عضو کابینه جنگ رژیم صهیونیسستی و رهبر حزب «اردوگاه ملی» هم در واکنش به اظهارات گوترش گفت: روزگاری که دبیرکل سازمان ملل از تروریسم حمایت کند، برای همه دنیا روزگاری سیاه و تاریک خواهد بود و هیچ توجیهی برای کشتار غیرنظامیان وجود ندارد و کسی که در طرف درست تاریخ قرار نگیرد، مجازات خواهد شد و کسی که تروریسم را توجیه کند، شایسته نیست که به اسم جهانیان سخن بگوید.

از عصباینت صهیونیست‌ها از دبیرکل سازمان ملل تا درخواست آتش بس کشورهای عربی

شلیک راکت از سوریه به سمت جولان اشغالی

منابع خبری سه‌شنبه شب از شلیک چند راکت از حومه درعا سوریه به سمت جولان اشغالی خبر دادند.

به گزارش ایرنا از المیادین، چند فروند راکت به سمت جولان اشغالی شلیک شده و همزمان آژیر خطر حمله موشکی در جنوب جولان اشغالی به صدا در آمده است.

رسانه‌های صهیونیستی گزارش دادندکه ۲ راکت از داخل اراضی سوریه به سمت جولان شلیک شده است.

از سوی دیگر، خبرگزاری اسپوتنیک روسیه گزارش داد، چند راکت از حومه درعا به سمت جولان اشغالی شلیک شده است.

پیش از این نیز حملاتی علیه مقر نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه انجام شده بود.

از عصباینت صهیونیست‌ها از دبیرکل سازمان ملل تا درخواست آتش بس کشورهای عربی

وزیر خارجه عربستان: خواستار آتش‌بس فوری هستیم

فیصل بن فرحان، وزیر خارجه عربستان سعودی که برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل در سطح وزرای خارجه به آمریکا سفر کرده است، در جمع خبرنگاران در مقر سازمان ملل افزود: ما خواستار آتش‌بس فوری، پایان محاصره غزه و آغاز یک روند واقعی صلح هستیم.

وی تصریح کرد: آتش‌بس یک وظیفه بشردوستانه و یک ضرورت فوری است و ما در غزه با وضعیت فاجعه‌باری مواجه هستیم. باید آتش‌بس، ورود کمک‌های بشردوستانه و پایان محاصره غزه برقرار شود.

وزیر خارجه عربستان تصریح کرد: کمک‌هایی که وارد غزه شد، بسیار اندک است و باید برای رفع محاصره نوار تلاش کرد.

سامح شکری، وزیر خارجه مصر هم در مقر سازمان ملل به خبرنگاران گفت: ما خواستار آتش‌بس فوری و پایدار برای پایان دادن به همه اشکال درگیری در منطقه هستیم.

وی تصریح کرد: ما کشتار غیرنظامیان را محکوم می‌کنیم و بر اجتناب از استانداردهای دوگانه و لزوم حفاظت از غیرنظامیان تأکید می‌کنیم. همه اشکال مجازات دسته جمعی باید متوقف شود.

وزیر خارجه مصر ادامه داد: آوارگی اجباری فلسطینی‌ها باید متوقف شود؛ ما بر مخالفت خود با فراموشی موضوع فلسطین تأکید می‌کنیم.

برگزاری تجمع در حمایت از فلسطین مالزی و دانمارک

در ادامه محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه، تظاهرات اعتراضی گسترده‌ای در مالزی و دانمارک برگزار شد.

انتهای پیام
captcha