شورای امنیت باعث تعمیق بحران در غزه شده است
کد خبر: 4177640
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۶
اردوغان:

شورای امنیت باعث تعمیق بحران در غزه شده است

رئیس جمهور ترکیه در سخنانی با انتقاد از عملکرد جامعه جهانی در رابطه با تحولات سرزمین‌های اشغالی و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه، شورای امنیت سازمان ملل را عمال تشدید بحران در این منطقه دانست.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با انتشار پیامی به مناسبت هفتاد و هشتمین سالروز تأسیس سازمان ملل متحد و تبریک روز جهانی سازمان ملل، گفت که شورای امنیت، عامل اصلی کاهش اعتبار این سازمان است.

اردوغان با تأکید بر اینکه شورای امنیت نه تنها اعتبار سازمان ملل را زیر سوال برده بلکه دیگر نهادهای این سازمان را نیز غیرکاربردی کرده است، تصریح کرد: نهادهای وابسته به سازمان ملل به ویژه آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی در خاور نزدیک، توسط شورای امنیت غیر کاربردی شده‌اند. یکی از نهادهای سازمان ملل (شورای امنیت) بزرگ‌ترین ضرر را به اعتبار این سازمان وارد می‌کند.

رئیس جمهور ترکیه با انتقاد از عدم واکنش مناسب از سوی جامعه جهانی و سازمان ملل نسبت به حملات و بمباران گسترده نوار غزه توسط اسرائیل، بیان کرد: متأسفانه جامعه جهانی واکنش مناسبی نسبت به حملات بی‌ حد و مرز اسرائیل علیه غیرنظامیان نشان نداده است. شاهد این هستیم که شورای امنیت سازمان ملل به جای متوقف کردن خونریزی، ایجاد آتش‌بس و جلوگیری از تلفات غیر نظامی، با رویکردی یک‌جانبه در حال تعمیق بیشتر بحران است. سازمانی که تنها نظاره‌گر مجازات دسته‌جمعی مردم غزه است، نمی‌تواند امیدی برای بشریت باشد یا صلح و ثبات جهانی را فراهم سازد.

اردوغان در بخش دیگری از پیام خود با اشاره به اینکه ترکیه در میان 20 کشور اول جهان از لحاظ کمک به بودجه سازمان ملل متحد است، افزود: نجات شورای امنیت سازمان ملل از تسلط چند کشور محدود و تبدیل آن به نهادی دموکراتیک‌تر و مؤثرتر، خواسته مشترک و به حق جامعه جهانی است.

انتهای پیام
captcha