دولت جعلی اسرائیل برای ایجاد انحطاط در امت اسلامی تشکیل شد
کد خبر: 4177602
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۳
معاون پژوهش المصطفی:

دولت جعلی اسرائیل برای ایجاد انحطاط در امت اسلامی تشکیل شد

معاون پژوهشی جامعه المصطفی با بیان اینکه تشکیل دولت جعلی اسرائیل محصول یک طراحی بلندمدت برای ایجاد انحطاط در امت اسلامی است، گفت: به همین دلیل در روز‌های گذشته رئیس جمهور آمریکا اذعان داشت اگر رژیم صهیونیستی وجود نداشت، امروز باید آن را ایجاد می‌کردیم.

امین‌رضا عابدی نژاد، معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه

به گزارش خبرنگار ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین امین‌رضا عابدی‌نژاد، معاون پژوهشی جامعه المصطفی العالمیه عصر امروز سه‌شنبه دوم آبان در نشست رؤسای انجمن‌های علمی المصطفی با موضوع «بررسی تحولات در فلسطین اشغالی» با بیان اینکه مسئله فلسطین درد مشترک همه امت اسلام است، اظهار کرد: تشکیل دولت جعلی اسرائیل محصول یک طراحی بلندمدت برای ایجاد انحطاط در امت اسلامی است. به همین دلیل در روز‌های گذشته رئیس جمهور آمریکا اذعان داشت اگر رژیم صهیونیستی وجود نداشت، امروز باید آن را ایجاد می‌کردیم.

وی به تشریح برخی توطئه‌های رژیم صهیونیستی در منطقه پرداخت و افزود: به لحاظ اندیشه جغرافیای سیاسی، وسعت و پراکندگی قلمرو کشور‌ها نقش تعیین‌کننده در اقتدار ملی آن‌ها ایفا می‌کند. این تعارضات سال‌ها میان امت اسلامی و جبهه غربی وجود داشت. پس از جنگ جهانی اول، پیمان سایکس- پیکو (Sykes–Picot Agreement) میان قدرت‌های عالم برای تقسیم و تجزیه امپراتوری عثمانی به امضا رسید.

معاون پژوهش المصطفی، تجزیه سرزمینی را سیاست مستمر غرب در مواجهه با امت اسلامی خواند و ادامه داد: در تجزیه کشور‌ها برنامه مشخصی وجود دارد. گاهی از یک یا دو جبهه در کشوری حمایت می‌نمایند تا جنگ داخلی شکل گیرد و به واسطه آن، ساختار‌های منطقه‌ای ایجاد می‌نمایند که در ادامه به سمت استقلال سرزمینی و سیاسی پیش می‌روند. برای نمونه این روند را در اقلیم کردستان عراق و یا تجزیه سودان به دو بخش جنوبی و شمالی پس از یک دوره طولانی جنگ داخلی شاهد هستیم.

وی بیان کرد: این سیاست اغلب در نقاط سوق‌الجیشی جهان رخ می‌دهد، زیرا اگر کشور‌های این نقاط تجزیه و محدود شوند، کنترل مناطق در اختیار قدرت‌های برتر جهانی قرار خواهد گرفت. این سیاست در یمن به شدت دنبال می‌شود، زیرا به لحاظ جغرافیای سیاسی از جایگاه ویژه‌ای برای کنترل تنگه باب‌المندب برخوردار است. در خلیج فارس نیز کشور‌های کوچک و ضعیف عملاً نقش پایگاه نظامی را برای قدرت‌های سلطه‌گر ایفا می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسملین عابدی‌نژاد، کشور‌های تجزیه شده را ابراز‌های کنترل و استیلای آمریکا دانست و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین نقاط راهبردی جهان، محل تلاقی قاره آفریقا، اروپا و آسیا در حوزه مدیترانه است که تسلط بر آن، امکان سلطه و دخالت را در سه نقطه اصلی عالم پدید می‌آورد. فلسطین از چنین جایگاهی برخوردار است و برای همین، از آن به قلب جهان اسلام تعبیر می‌شود.

استاد حوزه علمیه اظهار کرد: دانش فلسفه توسعه به بیان دلایل اصلی توسعه‌یافتگی از یک سو و توسعه‌نیافتگی از سوی دیگر می‌پردازد. مکتبی در این بحث علمی با عنوان مکتب وابستگی وجود دارد که بیان می‌کند مهم‌ترین عامل توسعه‌یافتگی کشور‌های غربی، توسعه نیافتن کشور‌های شرقی و آسیایی است زیرا تا وقتی که کشور‌های اسلامی و شرقی منابع اولیه ارزان را در اختیار غرب قرار ندهند، بازار مصرف آن‌ها نباشند و خدمات نیروی انسانی ارزان و مهاجرت استعداد‌های برتر را در اختیار آنان قرار ندهند، کشور‌های غربی به توسعه دست نخواهند یافت.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت توسعه‌یافتگی کشور‌های غربی تنها با تاراج منابع کشور‌های شرقی و تسلط بر بازار‌های آنان ممکن می‌گردد. برای مثال اگر انگلستان به واسطه کمپانی هند شرقی، ثروت‌های هندوستان را به تاراج نمی‌برد، هرگز به جایگاه فعلی دست نمی‌یافت.

معاون پژوهش المصطفی مأموریت اسرائیل را ایجاد بی‌ثباتی سیاسی و امنیتی در جهان اسلام عنوان کرد و گفت: ایجاد فتنه در جهان اسلام و جلوگیری از رشد علمی از جمله ترور دانشمندان در کشور‌های اسلامی از کارکرد‌های اصلی رژیم صهیونیستی برای جبهه غرب است. هر کجا نشانه‌ای از پیشرفت و اقتدار برای یک کشور مسلمان ایجاد شود، دشمن اصلی آن رژیم صهیونیستی است. دلیل حمایت بی‌شرمانه آمریکا از این رژیم جنایتکار نیز این است تا منطقه را برای مشروعیت‌بخشی به حضور خود دچار آشوب و ناامنی کند.

وی با اشاره به تعبیر مقام معظم رهبری از مسئله فلسطین به عنوان کلید رمزآلود پیشرفت امت اسلامی، تصریح کرد: ما نسبت به مسئله فلسطین دارای وظایف اسلامی و انسانی هستیم. امروز مهم‌ترین ابزار برای کمک به مردم مظلوم فلسطین، مسئله تفکر و تصور درست است. استعمار تسلط خود را بر ناآگاهی مردم و یا بر شعور کاذب و تحلیل‌های نادرست ما استوار ساخته است. اینکه بگوییم موضوع فلسطین ارتباطی به ما ندارد و یا ایستادگی در برابر اسرائیل بی‌فایده است و …، از جمله تحلیل‌های غلط و مصداق شعور کاذب است.

حجت‌الاسلام والمسملین عابدی‌نژاد، وظیفه عالمان دین و روحانیت را ارائه تحلیل درست به جامعه دانست و افزود: از انجمن‌های علمی انتظار می‌رود در تولید محتوای راهبردی برای روشن کردن افکار عمومی بکوشند. این تولید باید برخوردار از عامل سرعت باشد و نیز نشر پیام‌های کوتاه با استفاده از ابزار‌های جدید که به بستر توزیعی مناسب از جمله شبکه‌های مجازی و فضای سایبری نیاز دارد.

وی، ایجاد شبکه اجتماعی در کشور‌های متبوع را یکی از اهداف اصلی انجمن‌ها و تشکل‌ها دانست و ادامه داد: ارتباط با جوامع دانشگاهی، هنرمندان، اساتید و اقشار مختلف گروه‌های اجتماعی برای حمایت از ملت مظلوم فلسطین یک وظیفه راهبردی است که باید به جدیت دنبال گردد.

گفتنی است، در ادامه این نشست رؤسای انجمن‌های علمی جامعه المصطفی به گفت‌وگو و تبادل‌نظر پیرامون مسائل مرتبط با فلسطین و جنایات رژیم اشغالگر قدس علیه ملت مظلوم مسلمان در سرزمین‌های اشغالی پرداختند.

انتهای پیام
captcha