از حمله نیروهای قسام به پایگاه صهیونیست‌ها تا درخواست برکناری نتانیاهو
کد خبر: 4177403
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۹
در هجدهمین روز طوفان الاقصی

از حمله نیروهای قسام به پایگاه صهیونیست‌ها تا درخواست برکناری نتانیاهو

نیروهای گردان‌های عزالدین قسام در پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و علیه مردم بی دفاع، پایگاه هوایی حتسریم را هدف حمله راکتی خود قرار دادند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، گردان‌های عزالدین قسام در واکنش به جنایات ارتش رژیم صهیونیستی در حق مردم فلسطین، پایگاه هوایی «حتسریم» را موشک‌باران کرد.

علاوه بر این گردان‌های قدس هم اعلام کرد که محل تجمع نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در موضع نظامی ایرز را موشک‌باران کرده است.

عصر امروز نیز گردان‌های قسام، یگان ۱۰۷ ارتش رژیم صهیونیستی را در پایگاه حتسریم و فرماندهی لشکر سینا در پایگاه تسیلم را با استفاده از ۲ پهپاد هدف قرار داد.

گردان‌های قسام در واکنش به کشتار فلسطینیان شهرک صهیونیستی سدیروت را نیز موشک‌باران کرد.

از حمله نیروهای قسام به پایگاه هوایی صهیونیست‌ها تا درخواست برکناری نتانیاهو

آوارگی 70 درصد ساکنان غزه 

به گزارش الجزیره، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد که در جنوب نوار غزه هزار و ۶۵۲ نفر بر اثر بمباران ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی در ادعایی دروغین مناطق جنوبی نوار غزه را مناطق امن اعلام کرده بود و از ساکنان شمال نوار غزه خواسته بود به مناطق جنوبی این باریکه بروند.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در نوار غزه تأکید کرد: نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار فلسطینی در نتیجه حملات اسرائیل آواره شده‌اند. این تعداد نزدیک به ۷۰ درصد از ساکنان نوار غزه را شامل می‌شود.

این دفتر تصریح کرد: اشغالگران ۵۹۷ جنایت را در حق خانواده‌های فلسطینی مرتکب شده‌اند و بیشتر شهدای این جنایات را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.

بر اساس این گزارش، در نتیجه حملات ارتش رژیم اشغالگر قدس به غزه بیش از ۱۸۱ هزار واحد مسکونی آسیب دیده است که در این میان ۲۰ هزار واحد به طور کامل ویران شده است.

جنایت جدید صهیونیست‌ها در محله شیخ رضوان

در حمله جنگنده‌های رژیم اشغالگر به منازل شهروندان در محله شیخ رضوان و محله الصبره و تل الهوا و النفق ده‌ها نفر به شهادت رسیده یا مجروح شده‌اند که اغلب زن و کودک بوده‌اند و هنوز عده زیادی از قربانیان زیر آوار هستند و نیروهای امدادگر و شهروندان تلاش می‌کنند آن‌ها را بیرون بیاورند.

از حمله نیروهای قسام به پایگاه هوایی صهیونیست‌ها تا درخواست برکناری نتانیاهو

صهیونیست‌ها درحال نسل‌کشی هستند

محمد اشتیه، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین امروز دوشنبه طی سخنرانی اعلام کرد که اشغالگران قدس در حال انجام یک «جنگ نسل‌‌کشی» علیه مردم فلسطین هستند.

اشتیه حملات صهیونیست‌های اشغالگر را نسل‌کشی علیه مردم فلسطین خواند و گفت: این جنگ توسط یک ماشین جنایتکار با ذهنیت وحشیانه و استعماری انجام می‌شود که می خواهد بکشد، از شکنجه بی‌‌گناهان و کودکان لذت ببرد و مساجد و کلیساها را بمباران کند.

نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین با بیان اینکه موضوع ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه مرزی رفح با طرف مصری را رصد می‌‌کنند، اضافه کرد: محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) به تماس‌‌های خود با سران کشورهای جهان برای توقف حملات (رژیم) اسرائیل به غیرنظامیان فلسطینی ادامه خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل ۱۸۰۰ کودک از جمله نوزادان را به قتل رسانده است، گفت: تلاش ما برای آزادی، استقلال و ایجاد یک کشور مستقل متوقف نخواهد شد و جنایات استعمارگران عزم ما را در سرزمین خود مختل نخواهد کرد.

از حمله نیروهای قسام به پایگاه هوایی صهیونیست‌ها تا درخواست برکناری نتانیاهو

7 بیمارستان غزه امکان ارائه خدمات ندارد

وزیر بهداشت فلسطین اوضاع غزه را فاجعه‌بار عنوان و اعلام کرد که در نتیجه حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه ۷ بیمارستان از روند خدمت‌رسانی به بیماران و زخمیان فلسطینی خارج شده است.

وی در ادامه افزود: آن چه در غزه در حال روی‌دادن است، نسل‌کشی جمعی به همراه نبود نیازهای اساسی زندگی است. باید فوراً برای توقف نسل‌کشی جمعی فلسطینیان در غزه مداخله شود.

وزیر بهداشت فلسطین با اشاره به تعداد اندک کامیون‌های حامل مواد غذایی و کمک که از طریق گذرگاه رفح وارد غزه می‌شوند، گفت: ۲۰ دستگاه کامیون حامل کمک در برابر نیازهایی ضروری موجود در نوار غزه، چیزی به حساب نمی‌آید.

وی در ادامه افزود: نظام پزشکی در نوار غزه فروپاشیده است. ما خواستار مداخله فوری سازمان ملل متحد هستیم. ما خواهان گشایش یک گذرگاه انسانی در غزه برای انتقال زخمی‌ها به رام‌الله یا مصر هستیم.

از حمله نیروهای قسام به پایگاه هوایی صهیونیست‌ها تا درخواست برکناری نتانیاهو

شهادت یکی از رزمندگان حزب‌الله 

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که مصطفی حسین زعیتر (ابو مهدی) از رزمندگان حزب‌الله لبنان و از اهالی شهرک جلالا در البقاع در جریان درگیری‌های مرزی میان حزب‌الله و ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده است.

از سوی دیگر رسانه‌های رژیم صهیونیستی اذعان کردند: دو موشک ضد زره به سوی یکی از مواضع اسرائیل در «اصبع الجلیل» پرتاب شد و در نتیجه آن آژیر هشدار در «کریات شمونه» به صدا درآمد.

همچنین تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد: سه نفر بر اثر پرتاب موشک به سوی کریات شمونه زخمی شدند.

مقامات رژیم صهیونیستی از شهرک‌نشینان صهیونیستِ شهرک کریات شمونه خواستند که وارد پناهگاه‌ها و مناطق امن شوند.

از حمله نیروهای قسام به پایگاه هوایی صهیونیست‌ها تا درخواست برکناری نتانیاهو

آزادی دو اسیر اسرائیلی در راستای اهداف بشردوستانه 

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در پیامی اعلام کرد که این گردان‌ها شامگاه دوشنبه دو اسیر صهیونیستی را با انگیزه بشردوستانه آزاد کرد.

وی نام این دو اسیر را نوریت اسحاق و یوخفد لیوشیتز اعلام کرد که با میانجی‌گری مصر و قطر و به انگیزه انسان‌دوستانه آزاد کرده است.

وی افزود که آزادی این اسیران در حالی صورت گرفت که دشمن از جمعه گذشته حاضر به تحویل گرفتن این دو اسیر نشده بود.

ابوعبیده با بیان اینکه رژیم صهیونیستی همچنان هیچ ارزشی برای موضوع اسرای خود قائل نیست، افزود: به علت بیماری شدید و انگیزه بشردوستانه و با وجود آنکه رژیم صهیونیستی بیش از ۸ بار توافقی که با طرف‌های میانجی‌گر بر سر آن برای تحویل این دو اسیر توافق شده بود، زیر پا گذاشته بود، اما تصمیم گرفتیم که بالاخره آن‌ها را آزاد کنیم.

وی در بیانیه‌ای آزادی این دو تبعه آمریکایی را با این هدف دانست تا به مردم آمریکا و جهان ثابت شود ادعاهای بایدن و دولت فاشیستی آن در بدرفتاری با اسرا دروغین بوده و بی‌اساس است.

به دنبال این اقدام، آنتونی بلینکن، وزیر امورخارجه آمریکا شنبه شب در تماس تلفنی با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی، نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر از تلاش‌های دوحه برای آزادی دو تبعه آمریکایی در نوار غزه تشکر کرد.

از حمله نیروهای قسام به پایگاه هوایی صهیونیست‌ها تا درخواست برکناری نتانیاهو

حمله حزب‌الله به مقر صهیونیست‌ها با موشک هدایت‌شونده 

جنبش حزب‌الله لبنان دوشنبه شب در بیانیه‌ای از حمله موفقیت‌آمیز به یک سایت رژیم صهیونیستی در مرز با این کشور خبر داد.

در بیانیه این جنبش آمده است که مجاهدان مقاومت لبنان سایت «المرج» را ا موشک هدایت‌شونده و سلاح مناسب که به آن اشاره نشد، هدف قرار دادند.

حزب‌الله به شمار تلفات احتمالی و خسارت مادی این حمله هیچ اشاره‌ای نکرده است.

منابع رسانه‌ای عصر دوشنبه نیز گزارش دادند که حملات موشکی از خاک لبنان به سرزمین‌های اشغالی و حملات متقابل رژیم صهیونیستی به خاک این کشور از سر گرفته شده است.

از حمله نیروهای قسام به پایگاه هوایی صهیونیست‌ها تا درخواست برکناری نتانیاهو

درخواست حزب کار رژیم صهیونیستی برای برکناری نتانیاهو

درپی بالا گرفتن درخواست‌ها برای برکناری نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به دلیل شکست در مقابل مقاومت فلسطین، رئیس حزب کار نیز خواستار برکناری فوری وی شد.

میراو میخائیلی، نماینده کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) و رئیس حزب کار این رژیم در سخنانی در این باره تأکید کرد: باید به شکل فوری نتانیاهو را برکنار و شخص دیگری را جایگزین وی کرد.

وی افزود: این اقدام نباید به فردا و یا بعد از تبلیغات انتخاباتی موکول شود بلکه باید به شکل فوری اتفاق بیفتد.

پیش از این نیز داوید میدان، افسر سابق موساد در گفت‌وگو با روزنامه معاریو درباره شکست ارتش رژیم صهیونیستی در عملیات غافلگیرکننده مقاومت فلسطین در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) گفته بود: من معتقدم که نتانیاهو مسئولیت کامل آنچه را که در هفتم اکتبر اتفاق افتاده است، بر عهده دارد.

 

انتهای پیام
captcha