چرا طوفان‌الاقصی رخ داد
کد خبر: 4177350
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶

چرا طوفان‌الاقصی رخ داد

مسئول تحقیق و پژوهش لشکر 19 فجر در تحلیل مسائل سیاسی حوادث اخیر در نوار غزه، برخی از دلایلی که موجب انجام عملیات بزرگ طوفان‌الاقصی توسط جبهه مقاومت فلسطین شد، تبیین کرد.

اسماعیل محبی‌پور، مسئول تحقیق و پژوهش لشکر 19 فجربه گزارش ایکنا از فارس، ‌اسماعیل محبی‌پور، مسئول تحقیق و پژوهش لشکر 19 فجر امروز، اول آبان‌ماه در مراسم تجمع اعتراض‌آمیز جامعه قرآنی دقایقی به تحلیل سیاسی حوادث اخیر پرداخت و گفت: قرار گرفتن سرزمین فلسطین در جوار دریای مدیترانه که بین دو قاره اروپا و آسیا قرار دارد، از لحاظ سیاسی و نظامی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی افزود: از زمانی که نوادگان حضرت یعقوب(ع) به مصر رفتند و سپس به سرزمین فلسطین وارد شدند، یکسری فتنه‌انگیزی‌ها در این سرزمین مقدس آغاز شد. به ویژه ایجاد فتنه علیه ادیان الهی بعد از خودشان. کار به جایی رسید که قبل از میلاد حضرت مسیح، امپراطوری روم برای نجات مردم سرزمین فلسطین، به یهودیانی که به هیچ صراطی مستقیم نبودند حمله کرد.

محبی‌پور ادامه داد: بعد از ظهور حضرت مسیح هم این دشمنی‌های یهود ادامه پیدا کرد، به طوری که نقشه قتل حضرت مسیح را هم آن‌ها کشیدند و طرح به صلیب کشیدن آن حضرت، توطئه قوم یهود بود.

مشاور فرمانده لشکر 19 فجر با اشاره به آرزوی خطرناک یهودیان گفت: آرزوی قبلی یهودیان این بود که یک سرزمین مستقل برای خودشان داشته باشند اما این تفکرات از زمانی خطرناک شد و به اوج خود رسید که تفکرات تلمود، مبنای کار آنان قرار گرفت. در تلمود اشاره شد است که تمامی بنی آدم به جز قوم یهود، حیواناتی انسان‌نما هستند که باید برده و بنده یهودیان باشند. هر کسی هم در مقابل این تفکر مقاومت کند، خونش مباح است.

محبی‌پور با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در هر جایی اسرائیلی‌ها با مسلمانی درگیر شوند، ما در برابر آن‌ها خواهیم ایستاد، گفت: این موضع قطعی نظام جمهوری اسلامی است اما در خصوص واقعه طوفان بزرگ‌ الاقصی که روز 15 مهرماه رخ داد، مقام معظم رهبری فرمودند که این عملیات توسط خود فلسطینی‌ها انجام گرفته است.

وی اضافه کرد: این توانمندی در مردم غزه ایجاد شده و علت انجام این عملیات، جنایات مستمری است که از طرف صهیونیست‌ها به صورت دائمی در حال انجام است.

مسئول تحقیق و پژوهش لشکر 19 فجر تصریح کرد: همچنین، مسیری که برخی کشورهای عربی از سال 2020 آغاز کردند و خواستند اسرائیل را به رسمیت بشناسند، یکی دیگر از دلایل انجام این عملیات بود و سومین دلیل نیز این بود که مسئله مقاومت فلسطین، در حال فراموشی بود و چنین چیزی زمینه قتل عام تمام مسلمانان را فراهم می‌کرد.

وی بیان کرد: برای جهانی که بر مبنای ظلم و جور است و فقط در یک جنگ جهانی بیش از 50 میلیون انسان کشته می‌شود، کشتن 9 میلیون نفر مسلمان فلسطینی خیلی کار سختی نیست. همان‌طور که در همین چند سال اخیر میلیون‌ها نفر از مسلمانان سوریه، عراق و فلسطین در بایکوت رسانه‌ای، کشته شده‌اند بنابراین، حرکت اخیر غیورمردان فلسطینی ضربه‌ای اطلاعاتی امنیتی و تاکتیکی به اسرائیل وارد کرد که به قول مقام معظم رهبری، قابل ترمیم نخواهد بود و اسرائیل دیگر به حالت اولیه خود باز نخواهد گشت.

محبی‌پور تأکید کرد: ما هم وظیفه داریم که در این خصوص موضع‌گیری کنیم و تقویت جریان مقاومت و محدودسازی جریان صهیونیسم، بسیار حائز اهمیت است.

انتهای پیام
captcha