پاپ بمباران بیمارستان معمدانی و کلیسای غزه را محکوم کرد
کد خبر: 4177303
تاریخ انتشار : ۰۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۷
در واکنشی دیرهنگام

پاپ بمباران بیمارستان معمدانی و کلیسای غزه را محکوم کرد

پاپ فرانسیس رهبر کلیسای ارتدوکس، در واکنشی دیرهنگام بدون اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی بمباران بیمارستان معمدانی و کلیسای ارتدوکس رومی در غزه راکه منجر به کشته شدن صدها نفر شد محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از آناتولی، پاپ فرانسیس بدون محکوم کردن اشغالگری اسرائیل در چارچوب  نسل‌کشی که علیه مسلمانان و مسیحیان نوار غزه  انجام می‌دهد، کشتار صدها غیرنظامی در کلیسای ارتدکس رومی و بیمارستان الاهلی (معمدانی) غزه را محکوم کرد.
پاپ در سخنانی که از پنجره دفتر خود مشرف به میدان سنت پیتر در واتیکان ایراد کرد گفت که به وقایع رخ داده در فلسطین و اقدامات دولت اشغالگر فکر می‌کند و غم و اندوه عمیق خود را از این بابت ابراز کرد.
وی بر همبستگی خود با همه کسانی که رنج می‌برند و گروگان‌ها، مجروحان و قربانیان تأکید و ناراحتی خود را از بمباران بیمارستان الاهلی (معمدانی) و کلیسای رومی ارتدوکس در نوار غزه ابراز کرد. با این حال، پاپ هیچ اشاره‌ای به قتل عام وحشیانه غیرنظامیان در غزه از سوی رژیم صهیونیستی نکرد. پاپ همچنین در این سخنرانی خواستار تداوم کمک‌های بشردوستانه و آزادی گروگان‌ها شد.
 پاپ فرانس همچنین روز گذشته (۳۰ مهر) در یک تماس تلفنی با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا درباره جدیدترین تحولات در فلسطین اشغالی و نوار غزه گفت‌وگو کرد. طبق اعلام کاخ سفید، طرفین بر لزوم جلوگیری از تشدید درگیری و گام‌ها در جهت صلح در غرب آسیا تأکید کردند.
اشغالگران در تجاوزات وحشیانه خود به غزه، کلیساها، مساجد و بیمارستان‌ها، محله‌های مسکونی و خانه‌های غیرنظامیان بی‌گناه را هدف قرار می‌دهند که منجر به کشته شدن صدها شهید در هنگام پناه گرفتن در مراکز بهداشتی و عبادتگاه‌ها شده است. 
بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت غزه، بمباران نوار غزه طی دو هفته اخیر بیش از 4700 شهید از جمله 1873 کودک و 1023 زن و بیش از 14000 زخمی  به همراه داشته است. تنها در روز گذشته صهیونیست‌ها بیش از ۴۰۰ فلسطینی را کشتند که بیشتر آنها زن و کودک بودند.
منابع پزشکی اعلام کردند هواپیماهای رژیم اشغالگر حداقل ۲۵ قتل عام را در طول روز یکشنبه انجام داده و مستقیماً خانه‌ها را بدون هشدار به ساکنان هدف قرار دادند.

انتهای پیام
captcha