انتقاد نماینده مسلمان کنگره آمریکا از سیاست‌های بایدن نسبت به فلسطین + فیلم
کد خبر: 4176961
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۲

انتقاد نماینده مسلمان کنگره آمریکا از سیاست‌های بایدن نسبت به فلسطین + فیلم

ایلهان عمر، نماینده مسلمان کنگره آمریکا از سیاست‌های دوگانه بایدن نسبت به جان هزاران فلسطینی کشته شده در حملات وحشیانه اسرائیل به غزه انتقاد کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از نیوزویک، ایلهان عمر نماینده دموکرات کنگره آمریکا در سخنانی خشم خود را از سیاست‌های دوگانه دولت آمریکا در برابر کشتار هزاران انسان بی‌گناه در فلسطین ابراز کرد.

وی خطاب به مسئولان آمریکایی گفت: انسانیت شما کجاست؟ چطور به برخی اعمال خشونت‌آمیز نگاه می‌کنید و می‌گویید اشتباه است اما  جسدهای انباشته شده و خیابان‌های با خاک یکسان شده را (با سکوت) تماشا می‌کنید؟

وی افزود: اسرائیل در چند روز گذشته به اندازه بیش از یک سال بمب‌هایی که ما در افغانستان ریختیم بر سر مردم غزه ریخته است. انسانیت شما کجاست؟ خشمتان کجاست؟

ایلهان عمر ادامه داد: توجه شما به انسان‌ها کجاست؟ چگونه است که ما رئیس‌جمهوری داریم که درباره آزادی گروگان‌ها صحبت می‌کند؛ درباره خروج شهروندان آمریکایی از اسرائیل صحبت می‌کند اما نمی‌تواند به خود بقبولاند که بگوید من می‌خواهم تلاش کنم تا جان صدها و هزاران انسان گرفتار در غزه را نجات دهم. شما را چه شده است؟ 

پیش از این ایلهان عمر اعلام کرد که پس از هجمه شدید تهدیدات ناشی از انتقاداتش علیه رژیم صهیونیستی از به خطر افتادن امنیت خانواده‌اش می‌ترسد.

ایلهان عمر که یکی از نمایندگان مسلمان زن در کنگره آمریکا محسوب می‌شود، عنوان کرده به دلیل انتقاداتش از رفتار رژیم صهیونیستی با فلسطینی‌ها در جریان جنگ این رژیم علیه حماس مورد هجوم سیل گسترده‌ای از تهدیدات قرار گرفته که امنیت خانواده‌اش را به خطر انداخته است.

نماینده دموکرات کنگره آمریکا از ایالت مینه‌سوتا در بیانیه‌ای در رابطه با افزایش اظهارات اسلام‌هراسی و تهدیداتی که دریافت کرده از جمله تهدیدهای گسترده علیه خانواده‌اش صحبت کرد.

ایلهان عمر گفته است که او و دیگر آمریکایی‌های مسلمان در نتیجه جنگ رژیم صهیونیستی و حماس به نحوی منفی تحت تأثیر کارزارهای «بدنام‌سازی غیرصادقانه» قرار گرفته‌اند. کارزارهایی که او و همراهانش را به مثابه تهدید جلوه می‌دهند و دلیل اصلی این مسئله هم آن است که آنها رفتار اسرائیل در قبال فلسطینی‌ها در بحبوحه جنگ غزه را محکوم کرده‌اند.

او به طور خاص، به لفاظی‌های مطرح شده از سوی چندین قانون‌گذار راست‌گرای افراطی اشاره می‌کند که وی و سایر نمایندگان حامی غزه را حامی تروریسم دانسته‌اند.

انتهای پیام
captcha