از شهادت قریب 250 نفر در 24 ساعت گذشته تا اختلافات شدید در نشست قاهره
کد خبر: 4176912
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۵
با تحولات فلسطین؛

از شهادت قریب 250 نفر در 24 ساعت گذشته تا اختلافات شدید در نشست قاهره

براساس اعلام منابع فلسطینی در 24 ساعت گذشته و ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه 248 نفر شهید و بیش از 400 نفر هم زخمی شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه اعلام کرد که حملات وحشیانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه طی ۲۴ ساعت گذشته به شهادت ۲۴۸ فلسطینی انجامیده است.

از مجموع این ۲۴۸ فلسطینی، ۵۶ نفر در جنوب نوار غزه به شهادت رسیده‌اند؛ این در حالی است که رژیم صهیونیستی بارها ادعا کرده است که جنوب نوار غزه منطقه امن است و از فلسطینیان ساکن این باریکه خواسته به مناطق جنوبی نوار غزه بروند. علاوه بر این در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۴۰۰ فلسطینی ساکن نوار غزه در نتیجه حملات وحشیانه صهیونیست‌ها زخمی شده‌اند.

انهدام خودروی زرهی صهیونیست‌ها توسط حزب‌الله

حزب‌الله لبنان اعلام کرد که رزمندگان مقاومت با موشک‌های هدایت‌شونده خودرو نظامی هامر رژیم صهیونیستی را در حومه پادگان دوویو هدف قرار دادند که بر اثر آن شماری از نظامیان صهیونیست کشته و برخی دیگر زخمی شدند.

در بیانیه حزب‌الله آمده است: رزمندگان مقاومت عصر امروز موشک‌هایی به سمت خودرو هامر شلیک کردند و هنگامی که تانک رژیم صهیونیستی به سمت محل حادثه رفت، رزمندگان این تانک را هم با موشک‌های هدایت‌شونده هدف قرار دادند.

حزب‌الله همچنین در بیانیه دیگری اعلام کرد که رزمندگان مقاومت، نظامیان رژیم صهیونیستی را در پایگاه هونین اشغالی (رامیم) هدف قرار دادند که تلفاتی به دشمن وارد آمد.

همچنین حزب‌الله در بیانیه‌ای از هدف قرار گرفتن مرکز نظامی حانیتا با موشک‌های هدایت‌شونده خبر داد.

از سوی دیگر نیروهای الفجر شاخه نظامی جماعت اسلامی هم در بیانیه‌ای اعلام کرد: با توجه به ادامه حملات رژیم صهیونیستی به مردمان ما در جنوب لبنان و گلوله‌باران روستاها و اطراف آن و هدف قرار دادن غیرنظامیان و نیز کشتاری که اشغلاگران در فلسطین مرتکب می‌شوند، نیروهای الفجر حملات موشکی جدیدی به مواضع رژیم صهیونیستی انجام دادند و خسارات و تلفاتی به دشمن وارد کردند.

در این بیانیه تأکید شده است: هر حمله دشمن صهیونیست به مردم ما با هدف قرار دادن مواضع بیشتر رژیم صهیونیستی پاسخ داده خواهد شد. ما حامی ساکنان استوار غزه هستیم. رزمندگان ما و مقاومت فلسطین در یک جبهه برای نابودی دشمن می‌جنگند.

نگرانی صهیونیست‌ها از ورود حزب‌الله به جنگ

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی شنبه شب به یک شبکه آمریکایی گفت که نگران تلاش حزب‌الله برای افزایش تنش و منحرف کردن توجه ما از جنوب به سوی شمال اسرائیل هستیم.

ریچارد هخت در خصوص ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه نیز به فاکس نیوز گفت که این کمک‌ها پس از بازرسی و نظارت وارد این باریکه خواهد شد.

ابراز نگرانی سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با آن صورت می‌گیرد که حزب‌الله لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که رزمندگان مقاومت اسلامی، پایگاه «العباد» را با راکت‌های هدایت‌شونده هدف قرار داد.

در ادامه بیانیه مقاومت اسلامی لبنان آمده که در این حمله بخشی از تجهیزات فنی و تکنولوژی پایگاه منهدم شده است.

در بیانیه دیگر حزب‌الله نیز آمده که رزمندگان مقاومت اسلامی، پایگاه صهیونیستی «حنیتا» را هدف راکت هدایت‌شونده قرار دادند.

اعلام حمایت از فلسطین در متروی لندن

همزمان با تظاهرات چند صد هزار نفری فعالان ضد صهیونیستی در لندن، معاون امور امنیتی وزیر کشور انگلیس، در اظهاراتی که نشانگر وحشت مقام های دولت لندن از پس‌لرزه‌های طوفان الاقصی در این کشور است، به سردادن شعار آزادی فلسطین در مترو لندن اعتراض کرد و آن را تحولی ترسناک خواند.

تام توگندهات که از طرفداران سرسخت رژیم صهیونیستی و گروهک تروریستی منافقین به شمار می‌رود، عصر شنبه (به وقت محلی) پس از تظاهرات گسترده حامیان فلسطین‌ در خیابان‌های پایتخت انگلیس، به یک ویدیوی وایرال شده در شبکه‌های اجتماعی درباره همراهی راننده مترو با حامیان فلسطین واکنش تندی را توأم با خشم و وحشت نشان داد.

وی در شبکه ایکس نوشت که مترو لندن برای همه اقشار جامعه است و شهردار وظیفه دارد که امنیت همگان را تأمین کند. این درحالی است که فیلم یادشده نشان می‌دهد، راننده قطار از پشت بلندگو برای حامیان فلسطین که راهی تظاهرات هستند، توقف خوشی را آرزو می‌کند و پس از آنکه با تشویق مسافران روبه‌رو می‌شود، فریاد آزادی فلسطین را سر می‌دهد.

این حرکت انسانی راننده قطار، با حمایت گسترده حامیان فلسطین در فضای مجازی روبه‌رو شده و بسیاری از سخنان انگیزشی وی تقدیر کرده‌اند. اما تام توگندهات در شبکه اجتماعی ایکس به وی تاخته و مدعی شده که این حرکت، برای بسیاری از مردم لندن ترسناک است.

ساعاتی پیش ده‌ها هزار حامی فلسطین در انگلیس از اقوام و ملیت‌های مختلف، بار دیگر در خیابان‌های لندن تجمع اعتراضی برپا کرده و ضمن محکومیت جنایات وحشیانه رژیم صهیونیستی خواستار توقف بمباران و پایان محاصره غزه شدند.

شرکت‌کنندگان در هوای بارانی لندن در میدان «ماربل آرچ» واقع در مرکز شهر جمع شده و پس از سردادن شعارهایی در حمایت از فلسطین به سمت داونینگ استریت (خیابان دفتر نخست وزیر انگلیس) راهپیمایی کردند.

آن‌ها ضمن اهتزاز پرچم فلسطین، شعارنوشته‌هایی را در محکومیت جنایات ددمنشانه رژیم صهیونیستی در غزه حمل کرده و مراتب اعتراض شدید خود را از حمایت تمام‌قد دولت‌های غربی به ویژه انگلیس از رژیم تل‌آویو به نمایش گذاشتند.

حامیان فلسطین در این حرکت اعتراضی که از سوی ده‌ها گروه‌ طرفدار فلسطین از جمله انجمن مسلمانان بریتانیا و کارزار همبستگی با فلسطین سازماندهی شده بود، آزادی کامل فلسطین و پایان نظام آپارتاید در این سرزمین را خواستار شدند.

جرمی کوربین، رهبر سابق حزب کارگر انگلیس طی سخنانی در تظاهرات امروز خواستار پایان اشغال‌گری، محاصره و کشتار فلسطینیان شد و افزود: ما هرگز دست از حمایت مردم فلسطین برنخواهیم داشت زیرا کرامت انسانی در خطر است.

اختلاف نظر کشورهای عربی با غربی‌ها در نشست قاهره

منابع خبری از وجود اختلاف نظر میان کشورهای عربی و غربی حاضر در نشست قاهره که پیرامون حمله رژیم صهیونیستی به غزه در حال برگزاری است، خبر می‌دهند.

خبرنگار المیادین گزارش داد که این اختلافات مانع از صدور بیانیه پایانی این نشست شده است.

از جمله اختلافاتی که وجود دارد، این است که هیئت‌های غربی درخواست آتش‌بس و مسئولیت رژیم صهیونیستی در قبال کشتار غیرنظامیان فلسطینی را رد می‌کنند.

علاوه بر این خبرنگار المیادین گزارش داد: هیئت‌های غربی درخواست بازگشایی دایمی گذرگاه مرزی رفح را نپذیرفته‌اند. خبرهایی درخصوص تلاش هیئت‌های غربی برای عدم صدور بیانیه پایانی این نشست به گوش می‌رسد.

یادآور می‌شود، مقامات مصری امروز شنبه نشستی را تحت عنوان «نشست صلح قاهره» در پایتخت این کشور برگزار کردند. در این نشست سران کشورهای مختلف عربی و غربی از جمله عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهور مصر، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان، شیخ تمیم بن حمد، امیر قطر، محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه، آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان، جورجیا ملونی، نخست‌وزیر ایتالیا، آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد و برخی سران دیگر کشورها حضور دارند.

انتهای پیام
captcha