ذخایر دارو در بیمارستان شهدای الاقصی در غزه تمام شد/ اخطار تل‌آویو برای تخلیه ۲۴ بیمارستان
کد خبر: 4176506
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۹

ذخایر دارو در بیمارستان شهدای الاقصی در غزه تمام شد/ اخطار تل‌آویو برای تخلیه ۲۴ بیمارستان

گزارش‌ها حاکی از آن است که ذخایر دارو و تجهیزات پزشکی در بیمارستان شهدای الاقصی در غزه که 13 روز است مورد حملات اسرائیل قرار گرفته، به اتمام رسیده است.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، ایاد الجعبری، مدیر بیمارستان شهدای الاقصی در دیرالبلح در بخش مرکزی غزه، در گفت‌وگو با خبرنگار آناتولی گفت که وضعیت این بیمارستان به سطح «بسیار خطرناک» رسیده است.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه هم اعلام کرد: در نتیجه بمباران اسرائیل، 4 بیمارستان تعطیل و فعالیت 14 مرکز درمانی نیز به دلیل قطعی برق و اتمام سوخت متوقف شده و ذخایر استراتژیک دارو و ملزومات پزشکی در این بیمارستان به پایان رسیده است.

وضعیت پزشکی در نوار غزه بسیار سخت شده و این بیمارستان درگیر کمبود کادر پزشکی و تجهیزات لازم برای معالجه بیماران و مجروحان است.

چندی پیش وزارت بهداشت فلسطین نسبت به نابودی بخش بهداشت نوار غزه در صورت ادامه جنگ و افزایش تعداد شهدا و مجروحان هشدار داده و از جهان خواست اقدامات جدی و سریع برای توقف این جنگ در دستور کار قرار دهند.

جمعه گذشته سازمان بهداشت جهانی در پی افزایش حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه و شدت یافتن محاصره این منطقه، خواستار ایجاد گذرگاهی برای انتقال کمک‌های بشردوستانه به غزه شد.

اخطار تل‌آویو به ۲۴ بیمارستان غزه برای تخلیه فوری

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که اسرائیل به ۲۴ بیمارستان از جمله بیمارستان «الشفاء» در نوار غزه پیام هشدار داده و خواستار تخلیه آن‌ها شده است.

انتهای پیام
captcha