صهیونیست‌ها با فریب مردم از مراکز درمانی سوءاستفاده می‌کنند
کد خبر: 4176453
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۴

صهیونیست‌ها با فریب مردم از مراکز درمانی سوءاستفاده می‌کنند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مطابق کنوانسیون‌های بین‌المللی و سوگند پزشکی، خدمات درمانی بدون جهت‌گیری مذهبی، سیاسی و قومی باید به مجروحان و آسیب‌دیدگان ارائه شود، گفت: رژیم صهیونیستی با فریب مردم بیگناه فلسطین از مراکز درمانی سوءاستفاده می‌کند و دست به جنایت ددمنشانه می‌زند.

سیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیرازسیدوحید حسینی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفت‌‍وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه اسرائیلی‌ها با هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز درمانی فلسطین، پستی و رذالت را به اوج رساندند، اظهار کرد: 2 ساعت قبل از بمباران بیمارستان المعمدانی در مرکز نوار غزه عدم حمله به بیمارستان‌ها اعلام می‌شود و مجروحان و مردم در آن‌جا پناه می‌گیرند سپس ارتش صهیونیستی با بمب سنگرشکن حدود یک هزار فلسطینی را به خاک و خون می‌کشند.

وی افزود: فاجعه کشتار انسانی صهیونیست‌ها در نوار غزه در هیچ معاهده بین‌المللی، کنگره علمی و اخلاق پزشکی قابل طرح کردن نیست و این حمله وحشیانه را نمی‌توان به انسان نسبت داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه جامعه پزشکی از جنایت اسرائیلی‌ها در بمباران بیمارستان غزه حیران‌زده است، اظهار کرد: مطابق کنوانسیون‌های بین‌المللی و سوگند پزشکی، خدمات درمانی بدون جهت‌گیری مذهبی، سیاسی و قومی باید به نیازمندان، ‌مجروحان و آسیب‌دیدگان ارائه شود، از این رو صهیونیست‌ها با فریب مردم بی گناه فلسطین از مراکز درمانی سوءاستفاده می کند و دست به جنایت ددمنشانه می‌زنند.

حسینی با تصریح اینکه مردم فلسطین سال‌ها در رنج و عذاب قرار دارند، ضمن محکومیت کشتار فلسطینیان توسط ارتش غاصب صهیونیستی، تاکید کرد: اکنون سکوت در مقابل جنایت‌های رژیم اشغالگر قدس جایز نیست و تمامی انسان‌های دنیا باید شرافت و انسانیت را در مقابل کشتار مردم بی پناه فلسطین مدنظر قرار بدهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تصریح کرد: بیش از ۷۵ سال مردم فلسطین مورد تجاوز، ظلم و بمباران قرار گرفتند و اکنون در عملیات طوفان‌الاقصی درمقابل زورگویی‌ها ایستادند اما با کشتار زنان و کودکان خود مواجه شدند.

وی با اشاره به اینکه کشورهای مسلمان و حتی مسیحی برای کمک‌رسانی اعلام آمادگی کردند، ادامه داد: استکبار جهانی مردم فلسطین را در تنگنا و محاصره قرار داده است و اجازه کمک‌ بشردوستانه را نمی‌دهد از این رو امیدواریم با برقرای آتش بس دارو، غذا و کمک‌های بشر دوستانه به نوار غزه رسانده شود.

انتهای پیام
captcha