آمار شهدای فلسطینی به مرز 3500 نفر رسید
کد خبر: 4176333
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۵

آمار شهدای فلسطینی به مرز 3500 نفر رسید

براساس اعلام وزارت بهداشت فلسطین آمار شهدای فلسطینی در جریان تجاوز رژیم صهیونیستی به حدود 3500 نفر رسیده و این درحالی است که بیش از 12 هزار نفر هم زخمی شده‌اند.

به گزارش ایکنا به نقل از المسیره، اشرف القدره، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۳۴۷۸ فلسطینی و زخمی‌شدن ۱۲۰۶۵ نفر دیگر در نتیجه حملات ددمنشانه ارتش رژیم صهیونیستی به غزه خبر داد.

القدره اعلام کرد: ورود دشمن به مرحله هدف‌قراردادن بیمارستان‌ها و گستاخ‌شدن برای قتل عام توصیف‌ناپذیر بیمارستان المعمدانی، تهدیدی خطرناک برای نظام درمانی به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: تعداد قربانیان قتل عام بزرگی که دشمن جنایتکار در بیمارستان المعمدانی انجام داد، به ۴۷۱ شهید و ۳۱۴ زخمی رسیده است. حال ۲۸ زخمی نیز وخیم گزارش شده است.

وی تأکید کرد: ۷۰ درصد از قربانیان تجاوز اسرائیل به غزه را کودکان، بانوان و افراد سالمند تشکیل می‌دهند. در این جنایات ۴۳۳ خانواده مورد هجوم قرار گرفته‌اند که تنها پیکر ۲۴۲۱ نفر از شهدای این خانواده‌ها در دسترس بوده و صدها نفر از آنان همچنان زیر آوار هستند.

القدره افزود: وزارت بهداشت هزار و ۳۰۰ پیام در مورد افرادی که زیر آوار مانده‌اند دریافت کرده که ۶۰۰ مورد آن مربوط به کودکان بوده است. انتظار داریم که برخی افراد زیرآوارمانده زنده باشند، اما به دلیل تداوم بمباران و کمبود امکانات دستیابی به این افراد دشوار است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه هشدار داد که پس از ورود بیمارستان‌ها به مرحله فروپاشی عملی، ساعات پیش رو در روند ارائه خدمات بهداشتی به بیماران و زخمی‌ها در آینده به شدت تأثیرگذار خواهد بود.

انتهای پیام
captcha