زبانه‌های آتش مقاومت تا تحقق وعده الهی پیروزی حق شعله‌ور خواهد ماند + فیلم
کد خبر: 4176260
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۳
رئیس دانشکده علوم قرآنی دانشگاه اسلامی نجف در وبینار ایکنا:

زبانه‌های آتش مقاومت تا تحقق وعده الهی پیروزی حق شعله‌ور خواهد ماند + فیلم

محسن رسول الصفار گفت: از نظر هر فرد بابصیرتی طرح عادی‌سازی روابط با اسرائیل شکست خورده است و هیچ صلحی با اشغالگران در کار نخواهد بود؛ مقاومت ادامه خواهد داشت و زبانه‌های آتش مقاومت تا تحقق وعده خداوند متعال مبتنی بر پیروزی حق بر باطل شعله‌ور خواهد ماند.

مقاومت با آتش مقاومت شعله ور تر خواهد شد

به گزارش ایکنا، وبینار بین‌المللی «طوفان الاقصی از منظر نخبگان دانشگاهی جهان اسلام؛ مسئله فلسطین و آینده فرارو» به میزبانی ایکنا و به شکل حضوری و برخط ظهر امروز، چهارشنبه ۲۶ مهر برابر با ۱۸ اکتبر ساعت ۱۳ در محل استودیو مبین این خبرگزاری برگزار شد.

محسن رسول الصفار، رئیس دانشکده علوم قرآنی دانشگاه اسلامی نجف در بخش مهمانان خارجی این وبینار سخنانی را از طریق ویدئو کنفرانس، با محوریت آینده پروژه عبری ـ غربی عادی‌سازی روابط کشورهای سازشگر با رژیم غاصب صهیونیست بیان کرد که ویدیوی آن با زیرنویس فارسی و نیز مشروح سخنرانی از نظر می‌گذرد:

به نام خداوند بخشنده و مهربان
سلام و صلوات بر پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی و خاندان پاک و مطهرش(ع)
سلام بر شهدا و سلام بر ملت اصیل و مقاوم فلسطین
سلام بر همه انسان‌های شریف و مؤمن، کسانی که پشتیبان ملت مظلوم و مصیبت دیده فلسطین هستند و کنار آنها ایستاده‌اند.
خداوند در آیه 7 سوره اسراء می‌فرماید: فَإِذَا جَاءَ وَعْدُ الْآخِرَةِ لِيَسُوءُوا وُجُوهَكُمْ وَلِيَدْخُلُوا الْمَسْجِدَ كَمَا دَخَلُوهُ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَلِيُتَبِّرُوا مَا عَلَوْا تَتْبِيرًا ﴿۷﴾ ] و چون تهديد آخر فرا رسد [بيايند] تا شما را اندوهگين كنند و در معبد[تان] چنانكه بار اول داخل شدند [به زور] درآيند و بر هر چه دست‏ يافتند يكسره [آن را] نابود كنند (۷).
سلام و رحمت خداوند بر شما باد
در آغاز کلام از خبرگزاری بین‌المللی قرآن ایکنا برای دعوت از بنده به منظور حضور در این سمینار تشکر فراوان دارم خداوند به تلاش‌هایتان برای رساندن حقیقت به جهانیان و هر آنچه که از ظلم و تجاوز که مسلمانان امروز جهان با آن روبه‌رو هستند، برکت دهد در حالی که از یک سو شاهد سکوت و از دیگر سو با جعل واقعیت‌ها از سوی نهادهای رسانه‌ای روبه‌رو هستیم.
از خبرگزاری ایکنا برای همه خدمات خود آرزوی توفیق و کمال تشکر را دارم.
محوری که در این وبینار درباره آن صحبت خواهم کرد آینده طرح عادی‌سازی روابط کشورهای سازشگر با رژیم صهیونیستی در سایه طوفان الاقصی و تحولات اخیر در غزه است.
در وبینار قبلی ایکنا که بنده حضور داشتم درباره دلایل تعرض به مقدسات مسلمانان و در راعس آن قرآن کریم صحبت و در آنجا تأکید کردم که از دلایل تعرض به مقدسات مسلمانان سکوت برخی کشورهای اسلامی و تفرقه بین آنها است در نتیجه همین تفرقه بین صفوف کشورهای اسلامی است که امروز شاهد تجاوز و تعرض‌ها و گستاخی و جسارت دشمنان اسلام و در رأس آنها اسرائیل هستیم.
امروز با چشمان خود شاهد حجم بزرگ ویرانی‌ها و ظلم و ستم صهیونیست‌ها و جرایم آنها در حق مردم بی‌گناه فلسطین هستیم این کشتار جمعی را که قدرت اشغالگر در غزه مرتکب می‌شود نتیجه پیش‌بینی شده و مورد انتظار از تفرقه و اختلاف بین کشورهای اسلامی است که از جمله آنها دست خود را برای سازش با رژیم اشغالگر دراز کرده است و برخی هم از سر ترس و تسلیم در برابر رژیم اشغالگر سکوت اختیار کردند.
مفهوم سازش و عادی‌سازی همان طور که برای همگان واضح است یعنی امور را طبیعی جلوه دادن و اوضاع را برای اموری طبیعی مناسب کنیم یعنی شرایط طبیعی برای یک کار فراهم شود به عبارت دیگر عملیات عادی‌سازی به معنای تبدیل امری غیر رایج و غیر معمول و به امری طبیعی، رایج و معمول است.
اما عادی‌سازی روابط با اسرائیل شامل مجموعه‌ای از توافقنامه‌ها و پیمان‌های صلح بین برخی کشورهای عربی با اسرائیل برای پایان دادن به دشمنی است.
به گونه‌ای که اسرائیل تلاش کرد شرایطی ایجاد کند که بر اساس آن توافق بر سر صلح ایجاد شود و به مناقشه اعراب و اسرائیل و به دنبال آن مناقشه فلسطین و اسرائیل پایان دهد.

مقاومت با آتش مقاومت شعله ور تر خواهد شد
اما در واقع امر، اسرائیل به دنبال صلح نیست یعنی به دنبال صلح به مفهوم درست و منطقی خود نیست بلکه صلح را فقط از یک بعد می‌خواهد. اسرائیل صلح را فقط برای این می‌خواهد که به پروژه شهرک‌سازی‌های صهیونیستی خود در فلسطین امنیت بخشد بدون اینکه با مخالفت یا واکنشی از سوی هیچ کشور عربی و اسلامی همراه شود و هر تعرضی که دلش بخواهد بکند و ملت فلسطین را از سرزمین خود بیرون کند به عبارت دیگر اسرائیل به دنبال چپاول بیشتر سرزمین فلسطین و بیرون کردن مردم آن است و در مقابل از سوی کشورهای عربی و اسلامی هم سکوت و واکنشی نباشد ولو با هیچ عقل و منطقی سازگار نباشد اما فلسطین متعلق به فلسطینیان است و این سرزمین به آنها بازخواهد گشت فردا یا پس فردا اما در نهایت حق پیروز می‌شود و به اذن خداوند متعال به آغوش ملت عزیز و شریف فلسطین بازخواهد گشت و ان شاء الله آزادی در آینده نزدیک به دست خواهد آمد همان طور که خداوند می‌فرماید: انهم یرونه بعیدا و نراه قریبا(آنها دور می‌بینند و ما نزدیک می‌بینیم).
در واقع عادی‌سازی روابط اشکال و ابعاد متعددی دارد یک بعد آن عادی‌سازی روابط فرهنگی است به نحوی که با رژیم اشغالگر وارد روابط مستقیم فرهنگی می‌شوند یعنی اسرائیل و رژیم صهیونیستی را به رسمیت می‌شناسند.
عادی‌سازی روابط اقتصادی یعنی اجازه ورود رژیم اسرائیل به بازارهای عربی داده شود  و برای محصولات آن با اسامی مختلفی بازاریابی شود. عادی‌سازی روابط رسانه‌ای هم به معنای منتشر کردن مصاحبه‌ها با مقامات رژیم صهیونیستی در شبکه‌های عربی است علاوه بر اینکه نام اسرائیل را در رسانه‌ها جا اندازیم و نام فلسطین و کشوری به نام فلسطین را به فراموشی سپاریم.
یکی دیگر عادی‌سازی روابط تجاری با اسرائیل است به گونه‌ای که تاجران عربی با شرکت‌های اسرائیلی روابط تجاری داشته باشند و از منابع عربی به نفع اسرائیل استفاده شود و دیگر عادی‌سازی روابط دینی و گردشگری یا هنری است؛ مثل سفرهایی که شخصیت‌های عربی هنری و فرهنگی یا گردشگران به اسرائیل یا بالعکس داشته باشند یا در مراسم و مناسبت‌های رژیم صهیونیسیتی شرکت کنند.

عادی‌سازی روابط دیپلماتیک یعنی سفارتخانه‌های رژیم صهیونیستی در کشورهای سازشگر افتتاح و به تعبیری مبادله دیپلمات‌ها انجام شود و روابط بین آنها تقویت و محکم شود.
عادی‌سازی روابط نظامی هم به معنای روابط نظامی رژیم صهیونیستی و کشورهای عربی است به نحوی که رژیم صهیونیستی اردوگاه‌هایی را برای آموزش نیروها و افسران از ارتش‌های عربی ایجاد کند تا آنها را آموزش دهد و همچنین مربوط به مبادله تسلیحاتی بین این کشورهاست.
عادی‌سازی روابط ورزشی، امنیتی و غیره هم از دیگر اشکال سازش با رژیم اشغالگر است این رژیم بارها به صراحت گفته که پشت اسرائیل به کشورهای سازشگر عربی گرم است و از آنها قدرت می‌گیرد. خون مردم بی‌گناهی که روزانه ده‌ها نفر آنها در حملات رژیم صهیونیستی به شهادت می‌رسند از زنان و کودکان و سالخوردگان خون این‌ها بر گردن کشورهای سازشگری است که در برابر رژیم اشغالگر سر تسلیم فرود آوردند و خون ملت فلسطین را فروختند و با آن تجارت کردند و اجازه دادند این خون‌ها برزمین ریخته شود.
وضعیت موجود در فلسطین هرگز طبیعی جلوه داده نخواهد شد زیرا مناقشه فلسطین و اسرائیل ادامه دارد.  زیرا مناقشه بین صاحبان اصلی یک سرزمین با رژیم غاصب و اشغالگر است و این مناقشه عمیق برای زندگی روزمره هر دو طرف است.
در سرزمین‌های فلسطینی که تحت حکومت تشکیلات خودگردان هم قرار دارد، فلسطینی‌ها تحت اشغال نظامی به سر می‌برند و این وضعیت بر همه ابعاد زندگی روزمره آنها اثر گذاشته است.
ساخت و ساز شهرک‌های صهیونیست‌نشین و راه‌ها و پل‌ها در سرزمین‌های فلسطینی ادامه دارد. خانه‌های مردم در معرض هجوم پرتکرار صهیونیست‌ها قرار دارد. ترورها و بازداشت‌های خودسرانه، مجازات جمعی، مصادره زمین‌ها و حمله به خانه‌ها و ایجاد پست‌های ایست و بازرسی ادامه دارد و همین پست‌های نظامی آزادی تردد فلسطینیان را محدود کرده است و همه این مسائل موانعی در مسیر پیشبرد امور اقتصادی فلسطینی‌ها محسوب می‌شود. رژیم اشغالگر حتی مانع ارتباط خیلی از خانواده‌های فلسطینی با یکدیگر می‌شود چیزی که حق طبیعی شهروندان در هر کشوری محسوب می‌شود و با هیچ قاعده و اساسی قابل گذشت نیست.
بنابراین از نظر هر فرد بابصیرتی طرح عادی‌سازی روابط با اسرائیل شکست خورده است و هیچ صلحی با اسرائیل و صهیونیست‌ها و اشغالگران در کار نخواهد بود و مقاومت ادامه خواهد داشت و زبانه‌های مقاومت شعله‌ورتر خواهد شد تا زمانی که وعده خداوند متعال محقق شود.
آن هم با کمک انسان‌های شریف و دلاورمردانی از مجاهدین که طوفان الاقصی را علیه اسرائیل کامل خواهند کرد  و همه ملت عراق را در مقدمه صفوف برای دفاع از غزه و قدس خواهید دید و از چند روز پیش خیلی از مردم در عراق برای یاری مردم غزه و جهاد داوطلب شدند و از همه مسلمانان می‌خواهیم در صف واحدی برای دفاع از فلسطین بایستند و باید همه امکانات و توانمندی‌ها برای کمک به مردم ما در فلسطین بسیج شود.
در پایان کلام، دستانمان را بالا می‌بریم و برای ملت فلسطین دعا می‌کنیم. خدا حافظشان باشد و شر هر دشمنی را از سرشان بردارد و برای شهدا هم طلب رحمت داریم و بار دیگر از خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) برای اینکه این فرصت را برای ما مهیا کردند تشکر می‌کنیم خداوند به آنها اجر دهد و سلام و درود خداوند و رحمت او بر شما باد.
گفتنی است، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی رضایی اصفهانی، رئیس مجتمع قرآن و حدیث جامعة المصطفی(ص) العالمیه، به صورت برخط مهمان دیگر این وبینار بود که با محوریت مسئله فلسطین سخنانی را ایراد کرد.
منوچهر متکی، وزیر اسبق امور خارجه کشورمان نیز مهمان ویژه این وبینار بود که با حضور در استدیو به سؤالات مجری برنامه در خصوص تحولات اخیر در فلسطین به‌ویژه دستاوردهای مقاومت اسلامی در عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و جنایات شنیع رژیم صهیونیستی در بمباران غزه پاسخ داد.
همچنین در بخش مهمانان خارجی این وبینار که به صورت ویدئوکنفرانس مشارکت داشتند، علاوه بر محسن رسول الصفار، رئیس دانشکده علوم قرآنی دانشگاه اسلامی نجف، عرفات عبدالله ابوزاید، سخنگوی انجمن دانشجویان عضو جهاد اسلامی و تحلیلگر فلسطینی از غزه و محمد عزمی عبدالحمید، رئیس شورای سازمان‌های اسلامی مردم‌نهاد مالزی دیدگاه‌های خود را حول محور این وبینار ارائه دادند.

انتهای پیام
captcha