اسرائیل تخم فتنه و نفاق غرب در منطقه خاورمیانه است
کد خبر: 4176215
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۴
حجت‌الاسلام سیدابوالحسن نواب:

اسرائیل تخم فتنه و نفاق غرب در منطقه خاورمیانه است

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب تاکید کرد: اسرائیل، تخم کینه و فتنه و نفاقی است که غرب در خاورمیانه کاشته است و به راحتی هم از آن دست برنخواهند داشت.

حجت الاسلام سیدابوالحسن نواببه گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن نواب؛ رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب، 26 مهر ماه در مراسم افتتاحیه سال تحصیلی جدید این دانشگاه با اشاره به جنایت صهیونیست‌ها در حمله به بیمارستان المعمدانی در غزه ضمن محکومیت شدید این حادثه، گفت: بار غم سنگینی از شب گذشته و به دنبال کشتار بی‌رحمانه اسرائیل غاصب بر دل ما نشسته است؛ این ماجرا از یکطرف نسل‌کشی است و از طرف دیگر سکوت مرگباری است که بر جهانیان به خصوص مدعیان حقوق بشر در جهان حاکم است و ما جز غم و غصه راه دیگری نداریم.

وی افزود: دانشگاه ادیان و مذاهب از همه ظرفیت‌های خود برای محکومیت این جنایات استفاده کرده و خواهد کرد و از جمله اقداماتی که در این راستا انجام شد این بود که به پاپ پیغام دادیم و ایشان هم موضع رسمی گرفت گرچه آن هم سانسور شد ولی باز هر اقدامی از دستمان برآید انجام خواهیم داد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب بیان کرد: اسرائیل، تخم کینه و فتنه و نفاقی است که غرب در خاورمیانه کاشته است و به راحتی هم دست برنخواهند داشت. بایدن وقتی سناتور بود گفت که اگر اسرائیل ایجاد نشده بود باز هم ما آن را ایجاد می‌کردیم تا این تخم نفاق وجود داشته باشد. 

وی ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال تحصیلی این دانشگاه اظهار کرد: امیدوارم امسال هم مانند سال‌های قبل در خدمت فرهنگ و علم و گفت‌وگو باشیم زیرا دانشگاه ما علم‌محور و گفت‌وگو محور است و در سال ده‌ها سفر خارجی داریم که منجر به برقراری ارتباط گسترده با جهان شده است و می‌تواند معبر و پل و راهی بر تلاقی اندیشه‌ها و گفت‌و‌گوی مسالمت‌آمیز باشد و دریچه‌ای به جهان باز شود تا راه گفت‌وگو زنده بماند.

نواب تصریح کرد: دشمنان گفت‌وگو در داخل و خارج کشور کم نیستند و تنها راه حل برای مشکلات، گفت‌وگو است؛ سال‌ها عربستان با ما تخاصم داشت ولی هر دو کشور به این نتیجه رسیدیم که باید درها را باز کنیم، با بقیه کشورهای دنیا هم راه تعامل را باز کرده‌ایم و جز با کیان غاصب و اشغالگر صهیونیستی با همه دنیا آماده تعامل و گفت‌وگو هستیم. البته سیاست ایران بعد از انقلاب این بود که ما با دو کشور گفت‌وگو نداریم؛ یکی رژیم غاصب اسرائیل و دیگری رژیم آپارتاید آفریقای جنوبی بود که به فضل خدا برچیده شد و بساط این رژیم هم به اذن الهی برچیده خواهد شد.

رئیس دانشگاه ادیان و مذاهب اظهار کرد: دانشگاه ادیان و مذاهب با 14 دانشکده در مقطع تحصیلات تکمیلی در خدمت دانشجویان ایران و 30 کشور جهان است که عراقی‌ها بیشترین تعداد را دارند. 

انتهای پیام
captcha