اعلام سه روز عزای عمومی در کشورهای اسلامی و تعطیلی ادارات
کد خبر: 4176108
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
در پی بمباران بیمارستان غزه انجام شد

اعلام سه روز عزای عمومی در کشورهای اسلامی و تعطیلی ادارات

در پی شهادت صدها فلسطینی در بمباران بیمارستان المعمدانی غزه، تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام کرد. همچنین مردم عراق و اردن راهپیمایی‌هایی در همبستگی با مردم فلسطین برگزار کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از المیادین، در پی بمباران بیمارستانی در غزه از سوی رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت صدها فلسطینی شد، محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین سه روز عزای عمومی اعلام کرد.
 
خبرگزاری وفا گزارش داد که عباس به احترام شهدای کشتار اشغالگران در بیمارستان الاهلی (المعمدانی) در محله زیتون شهر غزه به مدت سه روز عزای عمومی اعلام کرد و پرچم‌های فلسطین در کرانه باختری به حالت نیمه افراشته درآمد.
 
نبیل ابورودینه، سخنگوی ریاست جمهوری فلسطین نیز تأکید کرد که بمباران بیمارستان المعمدانی توسط نیروهای اشغالگر یک جنایت نسل‌کشی و یک فاجعه انسانی است و مقامات اشغالگر باید در دادگاه‌های بین‌المللی پاسخگوی آن باشند.
 
ابورودینه تأکید کرد: این جنایت شنیع به مجموعه جنایاتی که اشغالگران از آغاز تجاوز 11 روز پیش به نوار غزه علیه مردم فلسطین مرتکب شدند که هزاران شهید و مجروح برجای گذاشت که اکثریت آنها کودکان بودند افزوده می‌شود. 
در واکنش به این جنایت، در سوریه سه روز عزای عمومی اعلام شد. همچنین امروز چهارشنبه، تمامی ادارات دولتی و دانش‌آموزان دانشگاه‌ها و مدارس سراسر عراق با تعطیلی دوساعته، برای قربانیان غزه و بمباران بیمارستان تظاهرات همبستگی برگزار کردند.
از سوی دیگر مجمع ملی پشتیبانی از مقاومت و حمایت از وطن در اردن خواستار اعتصاب همه جانبه کارگران در این کشور شد که از ساعت 12 ظهر آغاز می‌شود. همچنین راهپیمایی به سمت سفارت‌های آمریکا و اسرائیل برگزار می‌شود.
 
انتهای پیام
captcha