مقاومت: آزادی اسرای صهیونیست در گرو آزادی 6 هزار اسیر فلسطینی است
کد خبر: 4175902
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱

مقاومت: آزادی اسرای صهیونیست در گرو آزادی 6 هزار اسیر فلسطینی است

مقاومت فلسطین با تأکید بر اسارت 250 اسیر نزد خود طی عملیات طوفان الاقصی گفت که تا آزادنشدن شش هزار اسیر فلسطینی خبری از آزادی اسرای صهیونیست نخواهد بود.

به گزارش ایکنا، در یازدهمین روز نبرد مقاومت با رژیم صهیونیستی حملات راکتی به سرزمین‌های اشغالی ادامه دارد در همین حال رژیم صهیونیستی هم در میانه قطع آب، برق و مواد غذایی و نابودی زیرساخت‌های بخش پزشکی با جنگنده‌های خود به بمباران بی‌وقفه مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهد.

شمار تلفات بمباران مداوم رژیم صهیونیستی تا صبح امروز، 25 مهر به بیش از دو هزار و 800 شهید  و بیش از 11 هزار زخمی رسیده است. از این تعداد شهید، بیش از یک هزار نفر کودک  و ۷۰۰ نفر زن هستند.

از سوی دیگر ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های شهید عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس که رهبری عملیات طوفان الاقصی علیه رژیم صهیونیستی را برعهده دارد، شب گذشته با انتشار ویدئویی جدید تعداد اسرای فلسطینی نزد حماس را 250 نفر خواند و گفت از این تعداد 200 نفر نزد قسام و مابقی نزد دیگر گروه‌های مقاومت فلسطین اسیر هستند.

ابوعبیده در ویدئویی ضبط شده با اشاره به هلاکت 22 اسیر اسرائیلی طی بمباران‌های روزهای اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت: تازه‌ترین نفر از این اسرای اسرائیلی  گای الیوز، هنرمند صهیونیست بوده است.

مقاومت: آزادی اسرای صهیونیست در گرو آزادی 6 هزار اسیر فلسطینی است/آماده

وی افزود: ما به تمام جهان و همه کسانی که می‌خواهند در مسئله اسرا ورود کنند و به اسرای خود و خانواده‌های آنها اطمینان می‌دهیم که مصمم هستیم ان شاءالله به همه خانه‌های فلسطینی شادی بیاوریم و این عهدی‌ است که با خود بسته‌ایم.

 ابوعبیده با اذعان به حضور اسرایی از ملیت‌های دیگر در نزد گروه‌های مقاومت فلسطین ـ که شناسایی هویت آنها در نبرد دشوار است ـ تاکید کرد که آنها مهمان مردم فلسطین هستند.

 سخنگوی قسام گفت: در صورت فراهم شدن شرایط میدانی اسرای خارجی آزاد خواهند شد و از همه کشورهای جهان می‌خواهیم به دارندگان ملیت این کشورها نسبت به جنگیدن در ارتش دشمن هشدار دهند.

 ابوعبیده افزود:  رژیم اشغالگر اسرائیل که به نقض مقدسات کشورها و ملت‌ها بدون پاسخگویی و نظارت عادت دارد، انتظار نداشت که یک نیروی عربی محاصره شده در غزه سخت‌ترین ضربه را در تاریخ اسرائیل به آن وارد کند.

در همین حال کانال 13 تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که حماس تصاویری را به خانواده یکی از اسرای صهیونیست نزد خود ارسال کرده و به آنها توضیح داده که وی در حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی به غزه کشته شده است.

 خشم جامعه صهیونیست از ناتوانی رژیم صهیونیستی در آزادی اسرایشان نزد مقاومت با وجود حملات بی‌وقفه روزهای اخیر به نوار غزه بالا گرفته است.

دو روز پیش صهیونیست‌ها با تجمع مقابل وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در تل‌آویو خواهان آزادی اسرای صهیونیست نزد مقاومت شدند.

مقاومت: آزادی اسرای صهیونیست در گرو آزادی 6 هزار اسیر فلسطینی است/آماده

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرده بود که به خانواده‌های حدود 200 غیرنظامی و سرباز اسرائیلی خبر داده است که ناپدید شده‌اند، یعنی ممکن است در غزه بازداشت باشند.

شنبه گذشته بود که گردان‌های قسام از طریق کانال تلگرامی خود از هلاکت 9 اسیر دیگر نزد خود از جمله چهار خارجی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

خالد مشعل، رئیس دفتر حماس در خارج از فلسطین نیز گفت: گردان‌های القسام اسرای عالی‌رتبه ارتش اشغالگر را در اختیار دارند و هدف مقاومت آزادی تمامی اسرای فلسطینی است.

وی در گفت‌وگو با تلویزیون العربی گفت: حماس قصد دارد از طریق اسرایی که در اختیار دارد، شش هزار اسیر فلسطینی را در زندان‌های رژیم اشغالگر آزاد کند و تأکید می‌کند که آنچه مقاومت در اختیار دارد برای خالی کردن زندان‌ها از همه اسرا کافی است، به‌ویژه که افسران ارشد در ارتش اسرائیل در جمع اسرای صهیونیست هستند.

او با اشاره به اینکه تعداد اسرای غیرنظامی یا اسرای تبعه خارجی در جمع اسرای نزد گروه‌های مقاومت زیاد هستند گفت: رهبران مقاومت می‌خواهند به عدد دقیقی برسند؛ اما شدت بمباران‌ها مانع آمارگیری دقیق می‌شود.

مشعل گفت که حماس با احساس مسئولیت و طبق قانون بین‌المللی بشردوستانه و ارزش‌ها و اخلاق خود به قضیه اسرای غیرنظامی نزد خود رسیدگی خواهد کرد.

این مقام حماس آواره ساختن ساکنان غزه را غیرممکن خواند و گفت: مقاومت فلسطین ریشه در گذشته‌ای تاریخی دارد و تجربیات قبلی هم ثابت کرده که مردم غزه هرگز خاک خود را ترک نمی‌کنند و آنها در سرزمین خود ریشه دارند.

مشعل تأکید کرد که مخالفت با آوارگی ملت فلسطین در کشورهای مصر و اردن مواضع اساسی این کشورها هم محسوب می‌شود و آنها در راستای امنیت ملی خود با این موضوع مخالفند.

وضعیت اسرای فلسطینی

بر اساس اعلام منابع فلسطینی قریب به شش هزار اسیر فلسطینی در 23 زندان و بازداشتگاه و مرکز بازجویی رژیم صهیونیستی در اسارت هستند.

مقاومت: آزادی اسرای صهیونیست در گرو آزادی 6 هزار اسیر فلسطینی است/آماده

گروه‌های مقاومت فلسطین طی یک سال اخیر بارها به اسرای فلسطینی وعده دادند که لحظه‌ای آنها را فراموش نکرده  و برای آزادیشان تلاش می‌کنند.

آمار اسرای شهید فلسطینی نیز بالغ بر 240 نفر اعلام شده اسرای بیمار نیز 700 نفر هستند که به مراقبت بهداشتی ویژه نیاز دارند، اما اشغالگران رژیم صهیونیستی از ارائه چنین خدماتی طفره می‌روند.

تعداد اسیرانی هم که حکم زندان ابد دریافت کرده‌اند به 549 نفر می‌رسد و 25 کهنه‌اسیر هم در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند که قدیمی‌ترین آنان دو زندانی به نام‌های کریم یونس و ماهر یونس هستند که از سال 1983 به مدت 39 سال به طور پیوسته زندانی هستند.

طولانی‌ترین دوره زندان را هم فردی به نام نائل البرغوثی تحمل کرد که به مدت 42 سال در زندان‌های اسرائیل به سر برد که 34 سال آن پیوسته بود و سرانجام در سال 2011 آزاد و بار دیگر در سال 2014 از سوی اسرائیل دستگیر شد.

از سوی دیگر 11 روزنامه‌نگار فلسطینی در زندان‌های اسرائیل به سر می‌برند و تعداد اسیران فلسطینی نیز که مدت اسارت آنها به بیش از 20 سال رسیده، 152 نفر است.

رفتار انسانی مقاومت با اسرای صهیونیست

همچنین در ویدئویی که شب گذشته منتشر شده یک اسیر زن نزد گروه‌های مقاومت مقابل دوربین ظاهر شده است. او که در جریان اسارت به شدت زخمی شده بود و در اسارت گردان‌های القسام قرار دارد در این ویدئو اعلام می‌کند که، در یک عمل جراحی توسط نیروهای فلسطینی مداوا شده است.
در این فایل که منتشر شده، زن اسرائیلی می‌گوید: من میا شیم 21 ساله و اهل شوهام هستم من هم اکنون در غزه هستم صبح شنبه از سدیروت برگشتم، در یک جشن بودم دچار جراحت شدیدی در دستم شدم مرا به غزه آوردند دستم را سه ساعت جراحی کردند به من توجه کردند مرا مداوا کردند و به من دارو دادند همه چیز خوب است من فقط می‌خواهم مرا در سریع‌ترین زمان ممکن به خانه برگردانید. نزد خانواده‌ام، پدرم، مادر و خواهرانم. لطفا مرا در اسرع وقت از اینجا بیرون ببرید متشکرم.

انتهای پیام
captcha