«طوفان الاقصی»؛ تیر غیب الهی برای شکستن هیمنه طاغوتیان
کد خبر: 4175780
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۶
یادداشت

«طوفان الاقصی»؛ تیر غیب الهی برای شکستن هیمنه طاغوتیان

«طوفان الاقصی» نمونه‌ای از تیر غیب الهی است که بر سر اسرائیل و اسرائیلیان فرود آمد تا به جهانیان بفهماند بعد از ۸۰ و چند سال جنگ با سنگ و قلاب‌سنگ می‌شود یک‌ شبه هیمنه طاغوتیان زمانه را شکست و بر بالینشان حاضر شد.

علیرضا نجفی تیرتاشی، پژوهشگر و مدرس دانشگاهعلیرضا نجفی تیرتاشی، پژوهشگر و مدرس دانشگاه در یادداشتی که در اختیار ایکنای قم قرار داده؛ نوشته است: پیروان حق، متکى به سلاح ایمان، منطق، وفاى به عهد، صدق حدیث، فداکارى و گذشت، و آمادگى براى جانبازى تا سر حد شهادت هستند، نور آگاهى قلب‌شان را روشن کرده، از هیچ چیز جز اللّه نمى‌ترسند، و به غیر او متکى نیستند، و همین رمز پیروزى آنهاست.

آن چیزی که مسلم است حق، عین واقعیت و توأم با راستى، درستى، داراى عمق و ریشه و هماهنگ با قوانین خلقت است و چنین چیزى، باید باقى بماند، ولی در مقابل باطل ساختگى، قلابى، بى‌ریشه و میان تهى است و مسلماً چیزى که داراى این صفات باشد، نمى‌تواند براى مدتى طولانى باقى بماند.

آیاتی که نشان از پیروزی جبهه حق دارد

خداوند متعال در آیات مکرر قرآن این وعده را داده است که اهل حق و طرفداران حق، پیروز نهایی‌اند و آیات فراوان قرآن بر این معنا دلالت می‌کند. ممکن است قربانی بدهند، اما در نهایت شکست نمی‌خورند؛ آن‌ها در این صحنه پیروز هستند؛ قربانی دارند، اما ناکامی ندارند. از مثال‌های آیات کریمه قرآن می‌توان آیات زیر را بیان نمود که مسلمانان باید در آن تفکر کنند:

«اَم یُریدونَ کَیدًا فَالَّذینَ کَفَروا هُمُ المَکیدون؛ خیال می‌کنند دارند زمینه‌سازی می‌کنند، توطئه برای جبهه حق و مقاومت درست می‌کنند، اما نمی‌دانند که توطئه علیه خود آن‌ها دارد چیده می‌شود طبق طبیعت و سنت الهی.» (طور، ۴۲)

«وَ نُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ؛ ما می‌خواهیم بر مستضعفان زمین منّت نهیم و آنان را پیشوایان و وارثان روی زمین قرار دهیم.» (القصص، ۵)

«أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ يَنْصُرْكُمْ وَيُثَبِّتْ أَقْدَامَكُمْ؛ ای کسانی که ایمان آورده‌اید، اگر خدا را یاری کنید، شما را یاری می‌کند و گام‌هایتان را استوار می‌دارد.» (محمد، ۷)

«الَّذِينَ أُخْرِجُوا مِنْ دِيَارِهِمْ بِغَيْرِ حَقٍّ إِلَّا أَنْ يَقُولُوا رَبُّنَا اللَّهُ وَلَوْلَا دَفْعُ اللَّهِ النَّاسَ بَعْضَهُمْ بِبَعْضٍ لَهُدِّمَتْ صَوَامِعُ وَبِيَعٌ وَصَلَوَاتٌ وَمَسَاجِدُ يُذْكَرُ فِيهَا اسْمُ اللَّهِ كَثِيرًا وَلَيَنْصُرَنَّ اللَّهُ مَنْ يَنْصُرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِيٌّ عَزِيزٌ؛ همان‌ها که از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند، جز اینکه می‌گفتند: «پروردگار ما، خدای یکتاست. و اگر خداوند بعضی از مردم را به‌وسیله بعضی دیگر دفع نکند، دیر‌ها و صومعه‌ها، و معابد یهود و نصارا، و مساجدی که نام خدا در آن بسیار برده می‌شود، ویران می‌گردد و خداوند کسانی را که یاری او کنند و از آیینش دفاع نمایند یاری می‌کند؛ خداوند قوی و شکست‌ناپذیر است.» (الحج، ۴۰)

آن چیزی که مسلم است، آیات قرآن همه همین عاقبت پیروزی را نوید می‌دهند به آن کسانی که در راه مقاومت هستند. شکی نیست که پیروزی از آنِ اسلام است؛ جبهه کفر با همه وسعت، با همه زرق‌وبرق و با همه توپ‌وتشری که میزنند، بالاخره در مقابل امت اسلامی و جبهه اسلامی مبارز و مجاهد وادار به عقب‌نشینی خواهند شد.

جهان عرب دستان خود را در دستان چه کسانی گذاشته‌اید تا به دوستی بفشارند؟! آهای شمایی که می‌خواهید سعادت خود را به وجود باطل گره بزنید! آیا نمی‌دانید وعده حق محقق شدنی است؟ آیا نمی‌دانید باطل با همه شکوهش با همه زرق و برقش محو می‌شود؟ آیا نمی‌دانید هیمنه‌اش را خدا می‌شکند؟ همه اینها، وعده‌های خداوند است که به زبان شما در قرآن آمده است. شمایی که چشمانتان را به روی واقعیت و حقانیت بسته‌اید، بدانید و آگاه باشید، وعده‌های خداوند در پیروزی حق بر باطل دیر یا زود دارد، اما سوخت و سوز ندارد، از همین حالا به فکر شرمندگی‌تان باشید. شما بر سر اسب بازنده شرط‌بندی کرده‌اید.

زنان و مردان فلسطینی سمبل مقاومت جهان اسلام هستند

غزه در خون می‌غلطد تا حقانیتش را ثابت کند. همان‌طور که خداوند در قرآن فرمود: «وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا؛ و بگو حق آمد و باطل نابود شد آرى باطل همواره نابودشدنى است.» (الإسراء، ۸۱)

فلسطین تنها نیست و غزه نورچشم مسلمانان است، همان‌طور که فلسطین پاره تن اسلام است و زنان و مردان فلسطینی سمبل مقاومت جهان اسلام هستند. این روز‌ها قصه نسل‌کشی فلسطینی‌ها به دست صهیونیست در دنیایی با دموکراسی دروغین و در سکوتی خفت‌بار و غفلتی نابخشودنی، به مانند بزرگترین ننگ تاریخ در حال رقم خوردن است.

جنازه‌های پاره پاره و کودکان بی‌سر و تابوت‌های سر به سر، زنان بی‌همسر و مادران بی‌پسر، خانواده‌هایی که اسم‌شان از ثبت احوال غزه پاک شد و نسل‌شان بر خاک شد. کمی آن طرف‌تر پیرمردی که زندگی چهل ساله‌اش خاکستر شد و تمامش را فدای فلسطین کرد و پدری که کودک بی‌سرش را فدای اسلام، قصه تکراری روزی است که سرداری بر سرِ داری تمام دار و ندارش را فدا کرد تا اسلام زنده بماند.

مردم در بیمارستان‌ها، اردوگاه‌های پناهندگان، مدارس و خانه‌ها همگی داد «بِأَیِّ ذَنبٍ قُتِلَت؟!» سر دادند، «هَلْ مِنْ ذَابٍّ عَنْ حَرَمِ رَسُولِ الله‏؟ هَلْ مِنْ مُوَحِّدٍ یَخافُ اللهَ فِینا هَلْ مِنْ مُغِیثٍ یَرْجو اللهَ بِإِغاثَتِنا هَلْ مِنْ مُعِینٍ یَرْجو مَا عِنْدَ اللهِ فِی إِعانَتِنا؛ آیا کسى هست که از حرم رسول خدا دفاع کند؟ آیا خداپرستى هست که درباره‌ ما از خداوند بترسد؟ آیا دادرسى هست که به امید پاداش خداوندى به فریاد ما برسد؟ آیا یاورى هست که به امید آنچه نزد خدا است ما را یارى کند؟» تا در پاسخ به هَلْ مِنْ ناصِرٍ یَنْصُرُنی کسی باشد که آنان را یاری کند. اما هیهات! کجایید عمر بن سعد و شمر و یزیدیان زمانه، کجا سر بر بالین آسایش و آرامش نهاده‌اید و چشم و گوشتان بر این همه جنایت بسته‌اید؟ مگر می‌شود انسان بود و دید و چشم فرو بست؟ حقوق بشر دروغینتان را بر کدام دیوار قاب کرده‌اید که حالا وقت، وقتِ امتحان است همگی رفوزه شده‌اید؟!

بدانید و آگاه باشید؛ خون پاک این کودکان دامن تک تک شما را می‌گیرد. گول مظلوم‌نمایی این غده سرطانی را نخورید و به ندای مظلومیت مردم غزه گوش دهید. چونان که مقام معظم رهبری فرمودند: «چگونه می‌توان حمله به غزه، حمله به خانه‌های مردم، حمله به غیرنظامیان، قتل‌عام و کشتار دستجمعی مردم غزه را با مظلوم نمایی توجیه کرد.» این مظلوم‌نمایی را رژیم اشغالگر بهانه قرار داده است برای اینکه بتواند باز به ظلم مضاعف خودش ادامه بدهد. هیچ ملت مسلمانی در تاریخ معاصر با دشمنی به بی‌حیایی و بی‌رحمی رژیم صهیونیستی مواجه نبوده و به اندازه این ملت تحت فشار و محاصره و کمبود قرار نگرفته است.

«طوفان الاقصی» نمونه‌ای از تیر غیب الهی است که بر سر اسرائیل و اسرائیلیان فرود آمد تا به جهانیان بفهماند بعد از ۸۰ و چند سال جنگ با سنگ و قلاب‌سنگ می‌شود یک‌ شبه هیمنه طاغوتیان زمانه را شکست و بر بالینشان حاضر شد. به فضل الهی پیروزی ازآن شماست و وعده خدا حق است.

انتهای پیام
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
فاطمه نجفي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴۰۲/۰۷/۲۶ - ۱۶:۲۳
0
1
نور بر تاريكي پيروز است
captcha