از حمله دوباره به تل‌آویو تا عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی
کد خبر: 4175761
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۵
با تحولات فلسطین؛

از حمله دوباره به تل‌آویو تا عقب‌نشینی ارتش رژیم صهیونیستی

گروه‌های مقاومت فلسطین یک بار دیگر تل‌آویو پایتخت رژیم صهیونیستی را با هدف حملات موشکی خود قرار دادند و گزارش‌هایی نیز مبنی بر عقب‌نشینی افسران و مقامات ارشد ارتش از حمله به نوار غزه وجود دارد.

به گزارش ایکنا به نقل از رسانه‌های فلسطینی، گروه‌های مقاومت فلسطین در پاسخ به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه، عسقلان و تل آویو را با ده‌ها موشک هدف قرار دادند.

تجمع نیروها و تجهیزات دشمن صهیونیستی در اطراف شهرک صهیونیست‌نشین «رعیم» از دیگر اهدف موشک‌های مقاومت بود.

تظاهرات یمنی‌ها در راستای اعلام حمایت از غزه

مردم یمن در تأیید و حمایت از عملیات طوفان الاقصی و همچنین ملت و مقاومت فلسطین در مقابل رژیم اشغالگر قدس، تظاهرات گسترده برگزار کردند. همچنین یگان‌های امنیتی و نظامی این کشور، اقدام به برگزاری رژه نمادین کردند.

تظاهرکنندگان با حرکت در خیابان‌های صنعا در میدان فلسطین در تقاطع خیابان حده با خیابان شصتم، گرد هم آمدند. در این تظاهرات، خالد مدانی، قائم مقام اول شهردار صنعا، عبدالعظیم عدلان، مسئول امور فرهنگی و جهادی وزارت دفاع یمن، محمد الوشلی، شهردار منطقه السبعین در صنعاء و نمایندگان جریانات فلسطینی در یمن و شماری از مقامات محلی و اجرایی و اجتماعی و همچنین شمار زیادی از اهالی منطقه سبعین حضور یافتند.

تظاهرکنندگان، پرچم‌های فلسطین و شعارهایی را در تأکید بر همدردی ملت یمن و حمایت کامل آن‌ها از ملت فلسطین و مقاومت قهرمانانه آن‌ها و آمادگیشان برای ارسال نیرو و کمک‌های مردمی برای مقابله با جنایات و گردنکشی‌های رژیم تروریستی و اشغالگر صهیونیستی حمل می‌کردند.

مردم منطقه السبعین در پایتخت یمن، آمادگی کاملشان را برای مشارکت در عملیات جهاد مقدس محور مقاومت و مجاهدان فلسطینی برای آزادی سرزمین‌های اشغالی و مقدسات اسلامی از لوث صهیونیست‌ها اعلام کردند.

تظاهرکنندگان همچنین عملیات طوفان الاقصی و حماسه‌های مقاومت فلسطین و پیروزی‌های تاریخی آن علیه رژیم صهیونیستی را نشان‌دهنده ماهیت و ضعف صهیونیست های غاصب دانسته و ضمن اعلام حمایت از آن، تجاوز وحشیانه و تروریستی رژیم اشغالگر صهیونیستی به ملت فلسطین و کشتار کودکان، زنان و غیر نظامیان در نوار غزه تحت حمایت آمریکا و اروپا و سکوت و همدستی جامعه جهانی را به شدت محکوم کردند.

کشته شدن 1815 صهیونیست

یوسی میلمان، روزنامه‌نگار و خبرنگار حوزه امنیتی صهیونیستی امروز (۲۴ مهر) در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که در حمله رزمندگان عزالدین القسام، تاکنون هزار و ۸۱۵ صهیونیست به هلاکت رسیده‌اند که هویت ۴۵۵ نفر از آن‌ها هنوز مشخص نیست.

او نوشت: از این میان هزار نفر غیرنظامی، ۲۹۱ نفر از نیروهای ارتش، ۱۰ افسر شاباک، و ۵۴ افسر پلیس جزو کشته‌شدگان هستند؛ ۵ افسر پلیس نیز مفقود شده‌اند.

هم‌راستا با این خبر ارتش رژیم صهیونیستی امروز (سه‌شنبه) مدعی شد که نیروهای مقاومت حماس، ۲۰۰ نفر را به اسارت گرفته‌اند. پیش از این ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که حماس، ۱۵۵ نفر را اسیر کرده است. شبکه آی ۲۴ در بیانیه‌ای در این خصوص نوشت: ارتش به خانواده‌های ۱۹۹ گروگانی که در نوار غزه نگه داشته شده‌اند، اطلاع‌رسانی کرده است.

از سوی دیگر در سایه انتشار خبرهایی از افزایش شمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی و کشته شدن ۲۸۶ نظامی اشغالگر (طبق آمار رسمی)، در دهمین روز عملیات طوفان الاقصی، کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی روز گذشته از فرار دسته‌جمعی شماری از نظامیان اسرائیلی و مخالفت آن‌ها با شرکت در تجاوز به نوار غزه خبر داد.

بر اساس گزارش کانال ۱۰ تلویزیون رژیم صهیونیستی، خبرهایی از فرار دسته‌جمعی سربازان اسرائیلی و مخالفت آن‌ها با شرکت در حمله به نوار غزه در دست است. اختلافات شدیدی میان رهبران و مقامات ارتش اشغالگر ایجاد شده است و گزارش‌هایی مبنی بر عقب‌نشینی افسران و مقامات ارشد ارتش وجود دارد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha