عملیات طوفان الاقصی مسئله فلسطین را به جایگاه واقعی آن رساند
کد خبر: 4175717
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۲۱
فعال سیاسی فلسطینی در گفت‌وگو با ایکنا:

عملیات طوفان الاقصی مسئله فلسطین را به جایگاه واقعی آن رساند

عبدالله الدنان با اشاره به دستاوردهای عملیات طوفان الاقصی گفت: این عملیات موضوع فلسطین را به اولویت‌های منطقه بازگرداند و به موضوع شماره یک خاورمیانه تبدیل کرد. 

عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» شنبه، ۱۵ مهرماه ۱۴۰۲ از سوی مقاومت فلسطین با غافلگیری ارتش رژیم صهیونیستی آغاز شد. رزمندگان شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) توانستند  در یک حمله تاریخی و بی‌سابقه، ضربات شدیدی به اشغالگران وارد کنند و صدها نفر از آنها را به هلاکت رساندند.

«عبدالله الدنان» مسئول روابط سیاسی جبهه مردمی فلسطین در لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در لبنان درباره ابعاد این عملیات بزرگ و بی‌سابقه سخن گفت و با اشاره به مهمترین دستاوردهای کیفی و امنیتی عملیات طوفان الاقصی تصریح کرد: این عملیات موضوع فلسطین را به اولویت‌های منطقه بازگرداند و به موضوع شماره یک منطقه  خاورمیانه تبدیل کرد.

طراحی حرفه‌ای عملیات طوفان الاقصی

 الدنان درباره ارزیابی خود از نحوه طراحی عملیات از سوی گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس و شکست اطلاعاتی رژیم صهیونیستی گفت: پاسخ به این سؤال دشوار است، اما می‌توان گفت که آنها این عملیات امنیتی نظامی را کاملاً محرمانه، با تکنولوژی پیشرفته، به طور حرفه‌ای و به دور از هیاهو و جنجال رسانه‌ای طراحی کردند و شکی نیست که رهبری این عملیات سزاوار احترام شایسته رهبری مردم فلسطین است.

وی افزود: برنامه‌ریزی در هر قدمی که رزمندگان مقاومت انجام دادند از نقطه عبور از دیوار و رفتن به شهرک‌های اطراف نوار غزه تا جایی که به آنجا رسیدیم دقیق بود و این نشان می‌دهد که آنها نقشه راه‌ها و مکان‌های دشمن اسراییلی را در اختیار داشتند. طراحی آنها عالی بود.

وی افزود: در مورد شکست اطلاعاتی، بله شکی نیست که رژیم صهیونیستی با شکست اطلاعاتی در پیش‌بینی این عملیات ضربه بسیار شدیدی خورد. نشانه‌های زیادی وجود دارد که این نقشه حیثیت ارتش اسرائیل را که همیشه گفته می‌شد شکست‌ناپذیر است شکست و وجهه آن را از بین برد.

مسئول روابط سیاسی جبهه مردمی فلسطین در لبنان با بیان اینکه تاریخ گواه اتفاقات جنین در سال 2014 است، گفت: امروز روحیه صهیونیست‌ها شکسته شده و ارتش آنها از رفتن به خدمت در غزه امتناع کرده است. این البته مؤید بزرگی ضربه‌ای است که ساختار نظامی رژیم صهیونیستی خورد.

دستاوردهای کیفی امنیتی طوفان الاقصی

 عبدالله الدنان در مورد دستاوردهای کیفی امنیتی حاصل از عملیات طوفان الاقصی گفت: مهمترین این دستاوردها این است که مسئله فلسطین را به اولویت منطقه تبدیل کرد یعنی ماهیت آن طوری است که باید موضوع شماره یک خاورمیانه باشد.

عملیات طوفان الاقصی مسئله فلسطین را به جایگاه واقعی آن رساند

  وی در پاسخ به این سؤال که آیا این عملیات می‌تواند آغاز یک جنگ همه جانبه منطقه‌ای علیه رژیم صهیونیستی باشد گفت: ما به عنوان مردم فلسطین امیدواریم که همه نیروهای جهانی، منطقه‌ای و بین‌المللی علیه رژیم صهیونیستی متحد شوند. مردم فلسطین به خاطر صلح موهوم هزینه‌های زیادی پرداخته است؛ صهیونیست‌ها در مسجد الاقصی و غزه و جنین کودکان، جوانان، زنان و سالمندان ما را می‌کشند. ما هزینه و قربانی می‌دهیم، اما صهیونیست‌ها نیز باید تاوان آن را بپردازند. صلح غیرواقعی به مردم فلسطین خدمت نمی‌کند، ما به عنوان مردم فلسطین می‌خواهیم با مقاومت، مبارزه و از هر طریق به سرزمین خود بازگردیم؛ امیدواریم که اجماع جهانی همه جانبه به خاطر فلسطین رخ دهد.

یکپارچگی محور مقاومت علیه اشغالگران

عبدالله الدنان در پاسخ به سؤالی مبنی بر احتمال ورود سایر جریان‌های مقاومت از جمله حزب الله لبنان به عملیات طوفان الاقصی  گفت: ما از هیچ جنبش مقاومتی نمی‌خواهیم که در کنار ما وارد نبرد شوند. ما این امر را به خود آنها واگذار می‌کنیم ​​همانطور که در مورد حزب‌الله و کل محور مقاومت این موضوع را به آنها واگذار می‌کنیم. 

ما به طور کل از همه گروه‌ها تقاضای کمک می‌کنیم اما انتخاب روش و زمان مناسب  برای حمایت از ما را به خود آنها واگذار می‌کنیم.

مسئول روابط سیاسی جبهه مردمی فلسطین در لبنان در خاتمه به ارزیابی خود از اتحاد بین گروه‌های فلسطینی در این شرایط کنونی پرداخت و گفت: جناح‌های فلسطینی امروز همه موافق مقاومت هستند و من معتقدم که همه جناح‌ها پشت مقاومت هستند و این وحدت ملی در میدان به نمایش گذاشته شد؛ احقاق حقوق فلسطین امروز همه جناح‌ها و همه فلسطینی‌ها را علیه رژیم وحشی صهیونیستی متحد می‌کند.

گفت‌وگو از ریما فارس

ترجمه از محسن حدادی

انتهای پیام
captcha