رژیم صهیونیستی در حال نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه است
کد خبر: 4175663
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۰
سفیر فلسطین در مصر:

رژیم صهیونیستی در حال نسل‌کشی فلسطینیان در نوار غزه است

دیاب اللوح، سفیر فلسطین در مصر با بیان اینکه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه از سوی رژیم صهیونیستی در معرض پاک‌سازی قومی، نسل‌کشی و بمباران بی‌امان هستند، خواستار بازگشایی فوری مسیر کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه شد.

به گزارش ایکنا به نقل از الشروق، دیاب اللوح، سفیر فلسطین در مصر با بیان اینکه غیرنظامیان فلسطینی در نوار غزه در معرض پاک‌سازی قومی، نسل‌کشی و بمباران بی‌امان از سوی  ماشین جنگی رژیم صهیونیستی در جنگ پاک‌سازی قومی، نسل‌کشی و بمباران بی‌امان روبرو هستند، خواستار بازگشایی فوری مسیر کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه شد.

 وی شامگاه یکشنبه طی تماسی تلفنی با رسانه‌های مصری از مواضع رئیس‌جمهور مصر در خصوص لزوم توقف آوارگی فلسطینی‌ها در تمام اشکال آن و مخالفت قاطع با خروج فلسطینی‌ها از سرزمین‌های خود  تمجید کرد.  

وی خاطرنشان کرد: ارتباطاتی از سوی رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین و عبدالفتاح السیسی، رئیس‌جمهور مصر و دیدار وی با وزیر امور خارجه آمریکا و همچنین مکاتباتی از سوی ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن برای توقف تشدید تنش و آتش‌بس وجود دارد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، در چارچوب سفر خود به خاورمیانه که از چهارشنبه گذشته با سفر به رژیم صهیونیستی برای اعلام حمایت از رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها با مقامات کشورهای مختلفی دیدار کرده است.  

در سحرگاه هفتم اکتبر، جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی در غزه عملیات طوفان الاقصی را در پاسخ به حملات مستمر رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان علیه مردم فلسطین، اموال و مقدسات آنها به‌ویژه مسجدالاقصی آغاز کردند.

از سوی دیگر، ارتش رژیم صهیونیستی عملیات شمشیرهای آهنین را آغاز کرد و به حملات شدید خود به بسیاری از مناطق در نوار غزه آغاز کرد که بیش از دو میلیون فلسطینی در محاصره کامل از سال 2006 در این منطقه زندگی می‌کنند.  بیش از 2750 فلسطینی در این حملات به شهادت رسیده‌اند و بیش از 9700 نفر نیز تاکنون زخمی شده‌اند.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha