از وضعیت بحرانی در بیمارستان‌های غزه تا افزایش تلفات نظامیان صهیونیستی
کد خبر: 4175587
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
در دهمین روز طوفان الاقصی

از وضعیت بحرانی در بیمارستان‌های غزه تا افزایش تلفات نظامیان صهیونیستی

با ادامه حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه، مردم این منطقه شبی خونین را سپری کردند و تعداد قربانیان افزایش یافت. از سوی دیگر صندوق جمعیت سازمان ملل در فلسطین اعلام کرد پنجاه هزار زن باردار در نوار غزه از دسترسی به خدمات اولیه پزشکی محرومند. همچنین امروز رژیم صهیونیستی از افزایش تلفات نیروهای نظامی خود خبر داد.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، در دهمین شب از حملات سنگین رژیم صهیونیستی به غزه، این منطقه شاهد شبی خونین بود که در آن بمباران وحشیانه اشغالگران اسرائیلی ادامه یافت و باعث شد تا شمار کشته‌شدگان به بیش از 2700 شهید برسد. این حملات همچنین تا کنون بیش از ده هزار مجروح برجای گذاشته است.

ادامه این حملات در حالی است که مقاومت همچنان  با هدف قرار دادن نیروهای اشغالگر در مجاورت نوار غزه، به گلوله‌باران سرزمین‌های اشغالی ادامه می‌دهد.

شاهدان عینی گفتند که هواپیماهای اشغالگر حملات شدیدی را به محله‌های شرقی شهر غزه شامل محله الزیتون، الشجاعیه و شمال غرب این شهر انجام دادند. گفته می‌شود این رژیم در این حملات از بمب‌های خوشه‌ای استفاده کرده است.

شبکه المیادین گزارش داد منطقه شرقی و مرکزی غزه نیز هدف حملات توپخانه رژیم صهیونیستی قرار گرفت. در عین حال اشغالگران صبح امروز مسیر منتهی به گذرگاه رفح را بمباران کردند.

به گفته شاهدان عینی، اشغالگران خیابان‌ها و چهارراه‌ها را در شرق غزه در منطقه شجاعیه، جمعه بازار و منطقه بین محله شجاعیه و محله زیتون موسوم به «کمربند آتش» را هدف قرار دادند. به گفته خبرنگار المیادین، دو قبر جمعی در غزه برای خاکسپاری پیکرهای شهدا آماده شده است.

همچنین کلیپ‌های ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی نشان می‌دهند که اجساد شهروندانی که در نتیجه تجاوزات مداوم صهیونیست‌ها جان باخته‌اند در گورهای جمعی دفن می‌شوند.

اوایل یکشنبه، خودروهای مهندسی حفر گورهای جمعی را در نوار غزه آغاز کردند تا اجساد شهروندانی را که در سردخانه‌ها و حیاط بیمارستان‌ها انباشته شده بود، به خاک سپرده شوند.

سلامه معروف، رئیس دفتر رسانه‌های دولتی در غزه، طی یک کنفرانس مطبوعاتی گفت که این اقدام با توجه به تجمع ده‌ها کشته که در روزهای گذشته شناسایی نشده‌اند، صورت می‌گیرد.

منابع مطبوعاتی نیز تاکید کردند که شب گذشته خشونت‌بارترین شب نوار غزه بود که در معرض جنگ نسل کشی ارتش اشغالگر با استفاده از سلاح‌های مرگبار و ممنوعه بین‌المللی است.

افزایش آوارگان به یک میلیون نفر

در حالی که ارتش اشغالگر به بسیج نیروهای خود و آماده شدن برای عملیات نظامی احتمالی زمینی در نوار غزه ادامه می‌دهد و در بحبوحه اتهامات بین‌المللی مبنی بر انجام پاکسازی قومی توسط اشغالگران در نوار غزه، تعداد آوارگان در داخل غزه به یک میلیون نفر رسیده است.

 یک چهارم جمعیت نوار غزه پس از آواره شدن اجباری از خانه های خود در زیر بمباران و حملات بی خانمان شده اند. دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (OCHA) اعلام کرد که انتظار می‌رود ذخایر سوخت در تمام بیمارستان‌های نوار غزه تنها برای حدود 24 ساعت کافی باشد.

لین هستینگز، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد در سرزمین‌های اشغالی فلسطین، نسبت به وخامت شدید وضعیت انسانی در غزه و تمام شدن ذخایر اولیه هشدار داد.

 

پیش‌بینی گشایش گذرگاه رفح

رسانه‌ها از جمله رویترز می‌گویند: پیش‌بینی می‌شود گذرگاه رفح برای اولین بار پس از تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه صبح دوشنبه بازگشایی شود. رویترز گزارش داد که انتظار می‌رود این گذرگاه ساعت نه صبح بازگشایی شود، در حالی که صحبت از آتش بس بشردوستانه و آتش بس پنج ساعته است.

 

وداع پدر محمد الدره با برادران شهیدش

پدر شهید محمد الدره که نماد انتفاضه دوم به شمار می‌رود، با دو برادر خود که در تجاوزات اسرائیل به نوار غزه شهید شدند وداع کرد.

تصاویری از لحظه خداحافظی پدر محمد الدرّه با دو تن از برادرانش منتشر شده که او خطاب به آنها می‌گوید: خداحافظ برادرانم، خداوند کار شما را آسان کند؛ جایی برای من در کنار خود نگهدارید. خداوند همه شهدای ما را بیامرزد و به ما صبر عنایت فرماید.

 

تظاهرات یهودیان آمریکایی برای توقف نسل‌کشی در غزه

یهودیان آمریکایی تظاهراتی را در نیویورک و دیگر شهرهای ایالات متحده برای پایان دادن به جنگ غزه برپا کردند و همچنین خواستار پایان دادن به کمک نظامی آمریکا به «اسرائیل» شدند.

این تظاهرات توسط گروه «صدای یهودیان برای صلح»، یک سازمان ضد صهیونیستی سازماندهی شد. سخنرانی‌هایی با یادآوری رنج مردم غزه انجام شد و یکی از سخنرانان آن را «زندانی بزرگ» برای حدود 2.2 میلیون نفر توصیف کرد.

محرومیت 50 هزار زن باردار فلسطینی از خدمات بهداشتی

صندوق جمعیت سازمان ملل در فلسطین اعلام کرد: پنجاه هزار زن باردار در نوار عزه هستند که نمی‌توانند به خدمات اولیه پزشکی دسترسی داشته باشند. این صندوق در حساب کاربری خود در ایکس نوشت: پنجاه هزار زن باردار در نوار غزه زندگی می‌کنند که قادر به دریافت خدمات بهداشتی نیستند و از این تعداد 5500 نفر در ماه جاری وضح حمل خواهند کرد.

در ادامه مطلب این سازمان آمده است: این زنان به مراقبت‌های بهداشتی و حمایتی فوری نیاز دارند. صندوق جمعیت سازمان ملل از همه طرف خواسته است به تعهدات خود به موجب قوانین بشردوستانه بین‌المللی و حقوق بشر مقید باشند.

 

هشدار درباره ذخایر سوخت بیمارستان‌های غزه

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد که ذخیره سوخت در تمام بیمارستان‌های نوار غزه تنها برای ۲۴ ساعت جوابگو و کافی است. این دفتر افزود که توقف ژنراتورهای پشتیبان در بیمارستان‌های نوار غزه هزاران بیمار را در معرض خطر قرار می‌دهد.

از سوی دیگر آژانس امداد و کار سازمان ملل متحد برای آوارگان فلسطینی (آنروا) روز یکشنبه تاکید کرد که حملات اشغالگران به نوار غزه یک «فاجعه انسانی بی‌سابقه» را آشکار کرد.

فیلیپ لازارینی، کمیسر کل آژانس به خبرنگاران گفت: یک قطره آب، یک دانه گندم یا یک لیتر سوخت طی هشت روز گذشته اجازه ورود به نوار غزه را نداشته است.

همچنین می الکیله، وزیر بهداشت فلسطین روز یکشنبه گفته بود ۵۰ درصد از شهدای بمباران مداوم نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی در ۹ روز گذشته، کودکان هستند.الکیله افزود: وضعیت انسانی و پزشکی در نوار غزه فاجعه بار است و ادامه وضعیت به این شکل، خدمات پزشکی را با فروپاشی تهدید می‌کند.

افزایش تلفات ارتش اشغالگر

رسانه‌های عبری اعلام کردند، ارتش رژیم صهیونیستی اسامی دو سرباز دیگر کشته شده از ابتدای درگیری‌ها در نبرد طوفان الاقصی را منتشر و تعداد افسران و سربازان کشته شده را ۲۹۱ نفر اعلام کرد. ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد: به ۱۵۵ خانواده از مفقود شدن فرزندانشان در نوار غزه اطلاع داده شده است.

این در حالی است که ارتش اشغالگر اسرائیل روز یکشنبه در بیانیه‌ای مطبوعاتی آمار جدید، غیر نهایی و رسمی کشته‌شدگان و اسیران در جریان نبرد طوفان الاقصی را اعلام کرده بود.

خبرگزاری آمریکایی ان بی سی گزارش داد که دفتر بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اشغالگر، آمار کشته شدگان را ۱۴۰۰ تن و زخمی‌ها را ۳۵۰۰ نفر و تعداد اسرای صهیونیست را ۱۲۰ اسیر تا روز یکشنبه اعلام کرد.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha