جو جهانی امروز حامی فلسطین است
کد خبر: 4175542
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۲

جو جهانی امروز حامی فلسطین است

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی در غزه گفت: جو جهانی امروز، حامی فلسطین مظلوم است.

محمدرضا هاجری، عضو شورای اسلامی شهر شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدرضا هاجری، رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز عصر یکشنبه، 23 مهرماه در نطق پیش از دستور جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به وقایع فلسطین و عملیات طوفان‌ الاقصی گفت: حماسه حماس و گروه‌های مقاومت فلسطین، نشان داد خانه ظلم و ستم و اشغال همچون بیت عنکبوت، سست، لرزان و نابود شدنی است.

وی افزود: افتخارآفرینی در عرصه میدان با فرار گسترده اشغالگران نشان داد آژانس منحوس صهیونیسم نه تنها دیگر قادر نیست بر حجم اشغالگران بیفزاید، بلکه اشغالگران فعلی هم زمین و زمان را به هم می‌دوزند تا به کشورهای اصلی خود بازگردند.

هاجری ادامه داد: جنایات عقده‌ای‌ها پس از شکست علیه نوار غزه و کشتار زنان و کودکان بی‌گناه و بی‌پناه، چهره سفاک رژیم اشغالگر صهیونیستی را علی‌رغم سلطه سران صهیونیسم بر رسانه‌های جهان، نشان داد جو جهانی امروز، حامی فلسطین مظلوم است.

حضور میدانی مردم جهان در دفاع از فلسطین

رئیس کمیسیون فرهنگی، سومین حرم اهل بیت(ع) و گردشگری شورای اسلامی شهر شیراز گفت: حضور میدانی مردم جهان در دفاع از فلسطینیان، محدود به 61 کشور اسلامی و هزاران شهر و روستا نبود، تجمعات پرشور در آمریکا، انگلیس، فرانسه، آلمان، استرالیا، کانادا، ایتالیا و کشورهای اسکاندیناوی نشان می‌دهد اسرائیل، منفورترین در نزد افکار عمومی جهان و پس از آن، حامیان بی‌رگ و ریشه‌اش همچون آمریکای جنایتکار است.

وی در ادامه با اشاره به سفر اخیر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به شیراز و استان فارس اظهار کرد: بدون تردید سفرهای استانی رئیس‌جمهور جمهور منشأ خیر و برکت برای شهرها بوده و هست. رئیس‌جمهور انقلابی و ولایت‌مدار با روحیه جهادی و میدانی در سفرها دنبال گره‌گشایی از کارهای فروبسته‌ای است که دولت‌های قبل برجای گذاشته و ایشان باید ترک فعل آن‌ها را جبران کند. افتخار می‌کنیم که تمام قد از رئیس‌جمهور حمایت کرده، من بعد هم چنان خواهد بود.

هاجری افزود: شورا و شهرداری شیراز در این سفر با ارائه بیش از 21 هزار میلیارد تومان پروژه جلودار عمران و آبادی شهر بوده و در بسترسازی، حضور و جلسات نقش اصلی را داشته و در آینده خواهد داشت.

نفوذی‌ها برای شهر حاشیه‌سازی نکنند

وی تأکید کرد: از استاندار پرتلاش، مخلص، پرتوان و گره‌گشای کارها و فرماندار انقلابی شهرستان شیراز حمایت جدی کرده و در همگرایی و هم‌افزایی پا در رکاب خواهیم بود، البته به‌عنوان برادری دینی متذکر می‌شوم که مواظب بعضی نفوذی‌ها باشند تا برای شهر حاشیه‌سازی نکنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: عدم صدور کارت‌های ملاقات و دیدارهای مردمی رئیس‌جمهور برای 13 عضو شورای شهر شیراز را پای غفلت و بی‌تدبیری نمایندگان دفتر ریاست جمهوری آمده از تهران و حوزه استانداری فارس می‌گذاریم. گرچه کار غافلانه آن‌ها را توهین و جسارت به جایگاه و شأن شورای کلانشهر شیراز می‌دانیم، اما عامل نمی‌شود دنبال حاشیه‌سازی برویم.

وی افزود: بدون تردید مسئولان به غافلان و بی‌تدبیران تهرانی و شیرازی تذکر خواهند داد تا متنبه شده، رویه ناصواب خود را تکرار نکنند. مبادا بعضی فکر کنند مدیریت شهری، ام‌المخارج ترک فعل ادارات و سازمان‌هاست یا زینت‌المجالس است که اگر چنین فکر کنند، جایگاه پارلمان شهری را به سوی استحاله و بی‌هویتی پیش می‌برند و بی‌حرمتی به رأی و نظر مردم است.

هاجری یادآور شد: توهین و جسارت بعضی سیاست‌بازان اصحاب تحمیل و غاصبان جریان انقلابی مظلوم به استاندار مؤمن، انقلابی و سخت‌کوش فارس در حضور رئیس‌جمهور نشان می‌دهد باند پدرخوانده‌ها و آقازاده‌ها دنبال حاشیه‌سازی و جدا کردن نیروهای انقلابی مستقل از رئیس‌جمهور مظلوم هستند. باید مواظب بود، رگ و ریشه‌های جریان انحرافی، بلایی که بر سر احمدی‌نژاد آوردند بر سر دولت رئیسی نیاورند.

قدردانی از حضور وزیر کشور در افتتاح پروژه‌های عمرانی شیرا

وی ضمن قدردانی از حضور وزیر کشور در افتتاح پروژه‌های عمرانی شیراز گفت: در این برنامه‌ها وزیر کشور قول دستور مساعد دادند ساختار حوزه فرهنگی شهرداری شیراز ارتقا و تعالی مناسب پیدا کند لذا از نیروهای شهرداری تقاضا دارم با توجه به مصوبات و مستندات، قول و دستور مساعد وزیر کشور را تا به نتیجه رسیدن پیگیری کنند.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با توجه به مصوبات و احکام قطعی، انتقال روغن نباتی نرگس شیراز به شهرک صنعتی، لازم است تمامی دستگاه ‌ا به مدیران سختکوش این کارخانه کمک و یاری رسانند تا هرچه سریعتر انتقال یافته، فضای موجود با رعایت حق و حقوق کامل مالکین به‌صورت تهاتر و ردیف بودجه‌های ملی، استانی و مدیریت شهری از پل امام علی (ع) تا چهار راه ادبیات بهترین فضای ممکن است برای ساخت مجموعه‌ای بین‌المللی و ملی برای اجلاس، همایش‌ها و برنامه‌های فاخر،  مانند کاری که در اصفهان صورت گرفته و مراسم جایزه بین‌المللی مصطفی(ص) را اخیراً در آن برگزار کردند. شهر به یک چنین مجموعه‌ای نیاز ضروری دارد که در ارتقا و تعالی جایگاه شهر، نقش مناسبی خواهد داشت.

 شیراز در اذهان جهانیان جلوه واقعی خود را پیدا کند

وی تصریح کرد: در پهنه استقرار شهرداری مرکزی شیراز، عزیزان دنبال طراحی و ساخت مسجد و حسینیه شیراز بوده که بزرگ و از تمامی هنرمندان معماری و شهرسازی اسلامی ـ ایرانی برای آن بهره خواهند برد تا شیراز در اذهان جهانیان جلوه واقعی خود را پیدا کند.

هاجری در ادامه با بیان اینکه سرانه فضاهای سبز، فضاهای ورزشی، فضاهای بهداشتی و درمانی، فضاهای فرهنگی ـ مذهبی در حال حاضر اندک است، گفت: تا رسیدن به وضع مطلوب، به هیچ وجه کمیسیون ماده 5 نباید اجازه تغییر کاربری این فضاها رابه تجاری یا مسکونی بدهد.  تمامی دستگاه‌ها پای کار آمده تا وضع موجود را به  سمت وضع مطلوب به حرکت در آورند، چنانچه پساب‌های شیراز توسط سازمان آب به شهرداری اختصاص داده شود با توجه به طرح‌های بزرگ،  فضای سبز شیراز را می‌توان چند برابر کرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان کرد: هزاران هکتار اختصاص به فضای تفریح و تفرج مردم دارد مانند تمامی بلندی‌ها و بام‌های شیراز که یکی از طرح‌ها، بوستان جنگلی 1100 هکتاری ارتفاعات دروازه قرآن بوده که شروع به کار کرده و به زودی آماده بهره‌برداری می‌شود، منتهی نیاز به آب دارد و پساب‌های شیراز می‌تواند گره گشای توسعه و گسترش فضای سبز شهر باشد.

انتهای پیام
captcha