انتقاد مدافعان حقوق بشر آمریکا از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین
کد خبر: 4175246
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۶

انتقاد مدافعان حقوق بشر آمریکا از سیاست‌های بایدن درباره فلسطین

جمعی از فعالان حقوق بشری مسلمان، در کنفرانسی در واشنگتن از سیاست‌های دولت آمریکا در برابر جنایات اسرائیل در غزه انتقاد کردند.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، روز جمعه، نمایندگان چندین گروه مدافع  حقوق فلسطینیان در یک کنفرانس خبری  در واشنگتن دی سی، سیاست‌های دولت آمریکا در قبال حوادث فلسطین را محکوم کردند.

آنها همچنین در مورد احتمال وقوع حوادث ناشی از نفرت‌ علیه عرب‌تباران و مسلمانان آمریکا هشدار دادند.

نهاد عوض، مدیر اجرایی شورای روابط اسلامی آمریکا (CAIR)، جو بایدن را به کوتاهی در به رسمیت شناختن انسانیت فلسطینیان متهم کرد.

عوض گفت: شما کمک نمی‌کنید. شما در واقع به اسرائیل چراغ سبز نشان می‌دهید تا مرتکب نسل‌کشی، جنایات جنگی و جنایت علیه بشریت شود. شما به ما به عنوان شهروندان آمریکایی خیانت کردید.  عوض افزود: شما این توانایی و قدرت را دارید که از وقوع یک جنایت جمعی و نسل کشی جلوگیری کنید.

بایدن که خود را صهیونیست می‌خواند، همواره حمایت خود را از اسرائیل اعلام کرده است. او در سخنرانی هفته قبل خود تعهد داد که اطمینان حاصل کند اسرائیل نیازهای نظامی برای آنچه او دفاع از خود خواند را دارد؛ در حالی که  از غیرنظامیان فلسطینی زیر بمباران غزه یاد نکرد.

در کنفرانس خبری در واشنگتن دی سی، عوض که فلسطینی‌تبار است، بر لزوم پرداختن به زمینه تاریخی درگیری تأکید کرد. وی با اشاره به حمله حماس گفت: تاریخ از 7 اکتبر شروع نشد. او غزه را بزرگ‌ترین زندان روباز جهان نامید. عوض افزود که فلسطینی‌ها ده‌ها سال است که در معرض انواع خشونت، تبعیض و پاکسازی قومی قرار دارند.

عوض گفت: ما به عنوان مسلمان، فلسطینی و آمریکایی معتقدیم که جان هر انسانی ارزشمند و مقدس است و باید از آن محافظت شود.

کریس حبیبی، مدیر امور دولت ملی و حمایت از کمیته ضد تبعیض آمریکایی ـ عربی (ADC) نیز گفت که ایالات متحده باید برای توقف خشونت‌ها فوراً خواستار کاهش تنش باشد. رهبران منتخب ما دروغ‌های اسرائیل را تکرار می‌کنند؛ آنها خواهان جنگ دینی هستند و آشکارا از نابودی دومین مکان پرجمعیت در سیاره زمین حمایت می‌کنند.

همچنین آیه زیاده، وکیل سازمان مسلمانان آمریکایی برای فلسطین، سیاستمداران آمریکایی را متهم کرد که فلسطینیان را شیطانی جلوه می‌دهند تا اسرائیل را در ارتکاب جنایت‌های وحشتناک تبرئه کنند. وی افزود: دلایل اصلی این خشونت روشن است: دهه‌ها اشغال نظامی اسرائیل و آپارتاید با همدستی ایالات متحده.

انتهای پیام
captcha