از تلاش برای آتش‌بس فوری تا افزایش آمار شهدا به بیش از دو هزار نفر
کد خبر: 4175092
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۱
طوفان الاقصی در هشتمین روز؛

از تلاش برای آتش‌بس فوری تا افزایش آمار شهدا به بیش از دو هزار نفر

اعضای شورای امنیت و نهادهای بین‌المللی به منظور ایجاد کریدور انسانی در غزه بر آتش‌بس تأکید می‌کنند. در عین حال رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند از زمان آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شمار شهدای فلسطینی به ۲۰۰۰ و تعداد مجروحان به ۷۶۹۶ نفر افزایش یافته است.

به گزارش ایکنا به نقل از الجزیره، رژیم صهیونیستی برای هشتمین روز متوالی مناطق مختلف نوار غزه را زیر آماج بمباران هوایی خود قرار داده است و همچنان مردم این منطقه را از آب، برق و رسیدن کالاهای اساسی به آنها محروم کرده است.

در همین حال به دنبال درخواست رژیم صهیونیستی از اهالی غزه برای خروج از خانه‌هایشان، تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که آمریکا از رژیم صهیونیستی خواسته است تا زمانی که یک کریدور انسانی برای آوارگان فلسطینی مهیا شود، حمله زمینی به نوار غزه را به تعویق اندازد.

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل متحد اعلام کرد که بیش از 400 هزار فلسطینی در اثر حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه از خانه‌هایشان آواره شده‌اند.

از تلاش برای آتش‌بس فوری تا 70 شهید در حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آوارگان فلسطینی/آماده

ارتش رژیم صهیونیستی به دنبال جنایات یک هفته اخیر خود در نوار غزه برای آنچه حفظ جان غیرنظامیان خوانده از آنها خواسته، خانه‌هایشان را تخلیه و به سمت جنوب نوار غزه بروند .

ملت فلسطین به سرزمین خود پایبند است

از سوی دیگر جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) تأکید کرد کشتار رژیم اشغالگر علیه خانواده‌های فلسطینی که از خانه‌های خود آواره شده بودند جنایتی شنیع است که تنها باعث افزایش پایبندی ملت فلسطین به سرزمین خود می‌شود.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد که دیروز جمعه، 21 مهر در حمله رژیم اشغالگر به کاروان آوارگان در جنوب غزه 70 فلسطینی از جمله شماری زن و کودک به شهادت رسیدند.

حماس افزود: قتل عام هولناک آوارگان فلسطینی نوار غزه زیر بمباران رژیم صهیونیستی دروغ و نیرنگ این رژیم را برملا می‌کند که به ادعای دلایل انسانی خواهان خروج مردم از خانه‌هایشان است، اما با حمله مستقیم به آنها مرتکب جرایم شنیعی می‌شود که گواه تروریسم آن است.

این جنبش با رد تمام اشکال آوارگی و آواره ساختن اهالی غزه از سرزمین خود گفت: ما در برابر جنگ همه جانبه رژیم صهیونیستی علیه مردم مقاوم خود هستیم و تأکید می‌کنیم که این جرایم در سایه همدستی آمریکا و کشورهای غربی و سیاست یک بام و دو هوای آنها در قبال مسئله فلسطین و حقوق مشروع آنها، اراده ملت ما را در همبستگی با مقاومت در هم نخواهد شکست.

وزارت بهداشت فلسطین در غزه اعلام کرد که تنها در 24 ساعت گذشته 256 فلسطینی از جمله 20 کودک در حملات جنون آمیز رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیده و 1788 نفر دیگر زخمی شدند.

از تلاش برای آتش‌بس فوری تا 70 شهید در حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آوارگان فلسطینی/آماده

شیخ سالم عبدالله الجابر الصباح، وزیر خارجه کویت هم شامگاه جمعه بر مخالفت کشورش با درخواست اسرائیل برای آواره کردن فلسطینیان از نوار غزه اعلام کرد.

تلاش برزیل و روسیه برای تصویب قطعنامه آتش‌بس

 یک منبع در شورای امنیت سازمان ملل به الجزیره گفت که برزیل در مقام رئیس دوره ای این شورا در حال توزیع پیش نویس قطعنامه‌ای است که بر ارائه کمک به غیرنظامیان در غزه تمرکز دارد. این منبع گفت که پیش‌نویس قطعنامه برزیل همچنین خواستار آتش‌بس فوری است.

از تلاش برای آتش‌بس فوری تا 70 شهید در حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آوارگان فلسطینی/آماده

روسیه نیز پیش‌نویس قطعنامه‌ای را بین اعضای شورا توزیع کرده بود که در آن خواستار آتش‌بس بشردوستانه در غزه، محکوم کردن همه اعمال خشونت‌آمیز علیه غیرنظامیان و اقدامات تروریستی و خواهان آزادی همه گروگان‌ها شده است.

پیش‌نویس قطعنامه روسیه همچنین خواستار ارسال کمک‌های بشردوستانه و تخلیه امن غیرنظامیان است و نگرانی عمیق خود را از تشدید بحران انسانی در غزه ابراز می‌کند.

ارتش اسرائیل: ما نتوانستیم گروگان‌ها را پیدا کنیم و هیچ یک از آنها را نجات ندادیم

شبکه سی ان ان به نقل از سخنگوی ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که این ارتش هنوز نتوانسته مکان گروگان‌ها را پیدا کرده یا هیچ کدام از آنها را نجات دهد.
در جریان عملیات طوفان الاقصی مقاومت به رهبری گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی حماس، مقاومت شمار زیادی از نظامیان رژیم اشغالگر را به اسارت گرفت و بیش از یک هزار و 300 نفر دیگر از آنها را هم به هلاکت رساند.
رسانه‌های رژیم صهیونیستی هم امروز نوشتند ارتش اسرائیل هرگز تصور نمی‌کرد نیروهای ویژه حماس با این حجم به شهرک‌های(صهیونیست‌نشین) هجوم بیاورند.

تأکید یونیسف بر آتش‌بس

یونیسف نیز ساعتی پیش با اعلام اینکه دست‌کم 500 کودک در حملات رژیم صهیونیستی به غزه به شهادت رسیدند گفت که توقف فوری درگیری‌ها در غزه و رسیدن کمک‌های بشردوستانه در رأس اولویت‌ها قرار دارد.

این نهاد گفت که دست‌کم 420 هزار نفر از خانه‌های خود آواره شدند و کمک‌رسانی به نیازمندان دشوارتر شده است.

از تلاش برای آتش‌بس فوری تا 70 شهید در حمله رژیم صهیونیستی به کاروان آوارگان فلسطینی/آماده

در همین حال بیمارستان العوده در شمال نوار غزه درخواست ارتش رژیم صهیونیستی برای تخلیه این بیمارستان را رد کرد.
ارتش اسرائیل با تعیین ضرب‌الاجل تا ساعت 10 صبح امروز اعلام کرده بود که کادر درمان و خدمات این بیمارستان مهلت دارند که امروز آنجا را تخلیه کنند. اما رئیس بیمارستان العوده تاکید کرد  ما درخواست تخلیه بیمارستان از سوی اسرائیلی‌ها را رد و تاکید می‌کنیم که کارکنان ما متشکل از ۳۵ پزشک و نیروی پشتیبانی است که مصمم به ماندن و ارائه خدمات به بیماران هستند.
حماس نیز طی بیانیه‌ای از سازمان ملل و نهادهای بین‌المللی مرتبط خواست که برای توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی وارد عمل شوند. 
از سوی دیگر تصاویر خبرنگاران از گذرگاه رفح در مرز مصر با نوار غزه نشان می‌دهد که ارتش مصر با دیوارهای بلند بتنی در حال ایجاد حصار در گذرگاه برای ممانعت از ورود و خروج از این گذرگاه است.
این در حالی است که جهانیان خواستار بازگشایی این گذرگاه به روی ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه و انتقال مجروحین به مصر هستند.
گذرگاه رفح تنها گذرگاهی در غزه است که تحت کنترل رژیم صهیونیستی قرار ندارد. رژیم صهیونیستی از شنبه گذشته با تعطیل کردن همه گذرگاه‌های غزه بخصوص گذرگاه کرم ابوسالم که 80 درصد مایحتاج مردم غزه از آنجا وارد می‌شد، مردمی را که زیر بمباران مستمر این رژیم قرار دارند از آب، غذا و سوخت محروم کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که طی یک هفته اخیر در حملات رژیم صهیونیستی به کرانه باختری نیز ۵۱ نفر شهید و بیش از یک هزار نفر مجروح شدند.

رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند از زمان آغاز تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه شمار شهدای فلسطینی به ۲۰۰۰ و تعداد مجروحان به ۷۶۹۶ نفر افزایش یافته است.

انتهای پیام
مطالب مرتبط
captcha