آیت‌الله شیرازی نظرات خود را جرأت مطرح می‌کرد
کد خبر: 4173271
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۳

آیت‌الله شیرازی نظرات خود را جرأت مطرح می‌کرد

عضو مجلس خبرگان رهبری با یادآوری روش مبارزاتی مرحوم آیت‌الله شیرازی علیه رژیم طاغوت گفت: ایشان رای خود را با جسارت و جرات مطرح می‌کرد، حتی اگر خلاف رای معمول جامعه بود.

آیت‌الله‌ سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی، عضو مجلس خبرگان رهبریبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله‌ سیدشرف‌الدین ملک‌حسینی، عضو مجلس خبرگان رهبری امروز، 13 مهرماه در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد رحلت مرحوم آیت‌الله عبدالله شیرازی، یکی از مراجع مجاهد فارس طلاب جوان را مورد خطاب قرار داد و افزود: مرحوم آیت‌الله شیرازی درجه ای نزدیک به انبیا دارند، چون هم اهل علم بودند و هم جهاد.

وی با بیان اینکه این از اقبال بلند یک انسان است که اساتید بزرگی در مسیرش قرار بگیرند و او نیز بیشترین استفاده را از این شانس بزرگ ببرد، گفت: آیت‌الله شیرازی در نجف از وجود شخصیت‌های بزرگی استفاده کرد و به جایی رسید که نه تنها به ایشان اجازه اجتهاد داده شد، بلکه اجازه اجازه نیز داده شد.

آیت‌الله ملک‌حسینی با اشاره به اینکه آیت‌الله شیرازی جزو بزرگان تدریس بود و قلم و تدبیر توانایی در نگارش داشت، افزود: گاه نگارش ایشان به لحاظ نگارش علمی ما را به یاد مرحوم شیخ انصاری می‌اندازد. ایشان رای خود را با جسارت و جرات مطرح می‌کرد، حتی اگر خلاف رای معمول جامعه بود.

یادآور می‌شود، آیین دومین پیش همایش «مرجع مجاهد» بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی حاج سیدعبدالله شیرازی روز پنجشنبه، 13 مهرماه در جوار حرم حضرت شاهچراغ(ع) شیراز برگزار شد.

انتهای پیام
captcha