علم و جهاد بدون یکدیگر ناقص هستند
کد خبر: 4173270
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۸

علم و جهاد بدون یکدیگر ناقص هستند

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه مسئله علم و جهاد باید در هم جمع شوند، گفت: هر دو این مورد برای ما اهمیت دارد و بدون یکدیگر ناقص است.

آیت‌الله‌ احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبریبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله‌ احمد بهشتی، نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری امروز، 13 مهرماه در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد رحلت مرحوم آیت‌الله عبدالله شیرازی، یکی از مراجع مجاهد فارس با تأکید بر اینکه نباید اجازه داد که چنین شخصیت‌هایی فراموش شوند، گفت: دو مرجع بزرگ حوزه علمیه نجف، مرحوم حاج آقا ضیا و مرحوم آیت‌الله اصفهانی درباره آیت‌الله شیرازی نوشته‌‍اند،  فخر الفقها و ما امروز به ایشان فخر المجاهدین می گوییم از این جهت که ایشان توانست علم و جهاد را با هم جمع کند.

وی با بیان اینکه این همان چیزی است که برای طلاب ما درس بزرگی است، افزود: اینکه درس خواندن آن‌ها را از جهاد و مبارزه با فساد باز ندارد و از طرف دیگر، جهاد نیز آن‌ها را از درس باز ندارد. مسئله علم و جهاد باید در هم جمع شوند، چون هر دو برای ما اهمیت دارد و بدون یکدیگر ناقص است.

آیت‌الله بهشتی با تصریح اینکه تمام مراتب جهاد در وجود این مرجع بزرگ جمع است، افزود: ایشان جهاد اکبر و جهاد اصغر را به صورت توامان داشت، چیزی که در کمتر شخصیتی می‌توان این خصیصه را جست.

وی با بیان اینکه آیت‌الله شیرازی از سیدالشهدا(ع) الهام می‌گرفت، افزود: اگر کسی می‌خواهد اهل جهاد باشد، نباید ترسی داشته باشد. ایشان در کنار شجاعت، همتی بلند داشتند که تن به مبارزه و زندان می‌دادند. در نجف، شیراز، مشهد و تهران، هم با آن رضاخان قلدر مبارزه کرد و هم با پسرش لذا نباید اجازه دهیم که این شخصیت‌ها در بین توده مردم فراموش شوند، چون همیشه به ما درس شجاعت و علو همت و حسن خلق می‌دهند و باید همیشه در بین مردم شاخص و شناخته شده باشند.

انتهای پیام
captcha