علمیت و جهاد شخصیت آیت‌الله شیرازی همه را مجذوب می‌کند
کد خبر: 4173268
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۲
آیت‌الله دژکام:

علمیت و جهاد شخصیت آیت‌الله شیرازی همه را مجذوب می‌کند

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به ابعاد مختلف مرحوم آیت‌الله شیرازی گفت: دو عنصر علمیت و جهاد، در شخصیت مرحوم آیت‌الله شیرازی، همه را به خود جذب می‌کند.

آیت‌الله‌ لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، آیت‌الله‌ لطف‌الله دژکام، نماینده ولی فقیه در استان فارس امروز، 13 مهرماه در مراسم بزرگداشت چهلمین سالگرد رحلت مرحوم آیت‌الله عبدالله شیرازی، یکی از مراجع مجاهد فارس در تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم گفت: آنچه که این جمع ارزشمند را گردهم آورده است، احترام به شخصیت عالی یک مرجع بزگوار است که اسوه مرجعیت و مجاهدت بودند. دو عنصر علمیت و جهاد، در شخصیت مرحوم آیت‌الله شیرازی، همه را به خود جذب می‌کند.

وی با بیان اینکه شأن علمی حضرت آیت‌الله شیرازی در دقت‌های ویژه‌ای بود که نسبت به مسائل داشتند، گفت: دارالعلم شیراز در چند قرن گذشته همیشه مرکزی برای مطالعات عالی علوم دینی بوده است. این شهر همیشه برای خودش در میان حوزه‌های علمیه صاحب یک مکتب است. فارغ‌التحصیلانی که در این مکتب تحصیل کرده‌اند، به صورت ویژه در مراجع مختلف علمی درخشیده ‌اند.

آیت‌الله دژکام با تصریح اینکه نقش شیراز حتی در رشد حوزه علمیه قم نیز پر رنگ بوده است که در این راه، نقش آیت‌الله شیرازی را نمی‌توان انکار کرد، ابراز امیدواری کرد: مکتب شیراز احیا و تقویت شود.

وی بیان کرد: این کلان شهر در زمینه‌های مختلف حرف برای گفتن دارد. ولی نیاز است که ما در مجالس اینچنینی، به این فکر بیفتیم که یکی از ستون های حوزه علمیه تشیع که در شیراز به صورت تاریخی وجود داشته را مستحکم کنیم و از آن بهره ببریم.

نماینده ولی فقیه در فارس در پایان گفت: اگر بتوانیم این رفتارهای عالمانه، مجاهدانه و اخلاقی را برای خودمان مرور کنیم، بزرگترین درس برای ماست.

انتهای پیام
captcha