دومین پیش همایش «مرجع مجاهد» در شیراز برگزار شد
کد خبر: 4173266
تاریخ انتشار : ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۳۱

دومین پیش همایش «مرجع مجاهد» در شیراز برگزار شد

دومین پیش همایش «مرجع مجاهد» بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی حاج سید عبدالله شیرازی در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شیراز برگزار شد.

دومین پیش همایش «مرجع مجاهد»، شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، دومین پیش همایش «مرجع مجاهد» بزرگداشت چهلمین سالگرد ارتحال آیت‌الله العظمی حاج سید عبدالله شیرازی امروز، 13 مهرماه در جوار حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) شیراز برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، دبیر جامعه روحانیت شیراز در این مراسم درباره شخصیت آیت‌الله عبدالله شیرازی گفت: ایشان عالمی خودساخته بودند و تا روزی که در قید حیات بودند، در خانه‌ای جرات منکر علنی وجود نداشت. اگر در مجلس عروسی این شهر منکری اتفاق می‌افتاد، ایشان می‌رفت برای امر به معروف و نهی از منکر.

وی با اشاره به روحیه استعمارستیزی مرجع مجاهد، گفت: به اعتقاد ایشان، استقبال از دولت انگلیس در حکم محاربه با خدا بود. مبارز شجاعی که در نجف، مجسمه صدام را پایین کشید.

طاهری تصریح کرد: اولین مرجعی که برای حمایت از امام، از مشهد به تهران آمدند، آن عالم ربانی بودند و همه گونه از امام راحل و خط ایشان حمایت کردند.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز تأکید کرد: حمایت مرحوم آیت‌الله شیرازی از امام فقط بر اساس گفتار نبود و اعتقاد واقعی ایشان در عمل هم بارز بود.

انتهای پیام
captcha