یادروز حافظ به هفته فرهنگی ـ هنری حافظ تعمیم داده شد
کد خبر: 4159645
تاریخ انتشار : ۱۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۶

یادروز حافظ به هفته فرهنگی ـ هنری حافظ تعمیم داده شد

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینکه یادروز حافظ به هفته فرهنگی ـ هنری حافظ تعمیم داده شد،‌ گفت: دبیرخانه نکوداشت در سطح ملی و تعریف برنامه‌های متعدد در سطح بین المللی تشکیل می‌شود.

چهارمین نشست استانی ستاد هماهنگی گرامیداشت یادروز حافظ شیرازی

به گزارش ایکنا از فارس، حمیدرضا قانعی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس، امروز، ۱۰ مرداد در چهارمین نشست استانی ستاد هماهنگی گرامیداشت یادروز حافظ شیرازی یکی از وجوه تمایز برنامه‌های امسال نکوداشت حافظ شیرازی را تعمیم یادروز حافظ به هفته فرهنگی هنری حافظ شیرازی دانست و گفت: دبیرخانه نکوداشت در سطح ملی و تعریف برنامه‌های متعدد در سطح بین المللی تشکیل می‌شود.

وی با تشکر از همکاری و مشارکت انجمن آثار و مفاخر فرهنگی کشور، گفت: ظرفیت‌های متعدد و پر باری همچون مرکز حافظ پژوهی و اساتید مبرز در حوزه حافظ شناسی در دانشگاه شیراز بخش علمی و پژوهشی هفته فرهنگی و هنری حافظ بسیار پربار است.

قانعی به برنامه‌ریزی برای برگزاری مراسم افتتاحیه هفته فرهنگی و هنری حافظ در پایتخت و با حضور میهمانان ملی و بین‌المللی اشاره کرد و ادامه داد: مطابق سنوات آتی مراسم اختتامیه هفته فرهنگی و هنری حافظ در شب بیستم مهرماه در جوار آرامگاه حافظ برگزار خواهد شد.

احمد پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای مرکز فارس نیز در این نشست رویکرد صدا و سیما را پوشش مناسب و هنری رویداد‌های فرهنگی و هنری استان دانست و گفت: اگر فردوسی بزرگ‌پارسی‌گوی بوده است که اسطوره‌ها و پیشینه و بزرگی ایران را به بالندگی ادبی برساند، حافظ شیرازی نیز جایگاه انسانیت، مهر، عشق، حکمت و عرفان را که نیاز همه مردم جهان در همه زمان‌ها و مکان‌هاست، به بالندگی رسید، از این رو بشریت باید به حافظ ببالد که، چون اویی، میوه‌ی درخت بشریت است.

بنابر این گزارش، در پایان این نشست پس از بررسی پیشنهادات کارشناسان و هماهنگی‌ها لازم بر فعالیت مستمر دبیرخانه ملی و ستاد استانی تاکید شد.

انتهای پیام
captcha