توهین به قرآن اهانت به همه ادیان الهی است
کد خبر: 4157223
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۱۹

توهین به قرآن اهانت به همه ادیان الهی است

پیشکسوت قرآنی فارس با اشاره به تکرار هتک حرمت قرآن در سوئد، گفت: توهین به قرآن و بی‌حرمتی به آن در واقع توهین به همه ادیان توحیدی و کتاب‌های آسمانی است. 

لیلی رشیدی، پیشکسوت قرآنی فارس

لیلی رشیدی، پیشکسوت قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، تکرار هتک حرمت به قرآن کریم در کشور سوئد را مورد اشاره قرار داد و گفت: اقدام شنیع اهانت دوباره به ساحت مقدس و نورانی قرآن کریم توسط افراد بدطینت موجب جریحه‌دار شدن احساسات عمیق مسلمانان جهان شد و خشم و انزجار ارادتمندان به قرآن کریم را برانگیخته است.

وی افزود: بی‌شک توهین به قرآن و اهانت به مقدس‌ترین باور مسلمانان در ایام حج ابراهیمی، نشان از استیصال و درماندگی و پریشانی استکبار جهانی و صهیونیست بین‌المللی است. دشمنان قرآن باید بدانند این اقدام نه تنها از شکوه و عظمت و قداست این کتاب آسمانی نکاسته بلکه موجب اتحاد وا نسجام بییشتر جهان اسلام و مایه پیشرفت مسلمانان خواهد شد و به تعبیر مقام معظم رهبری، آینده از آن جهان اسلامی می‌شود.

رشیدی ادامه داد: توهین به باورهای یک ملت نشان از جهل، حماقت، انحطاط فکری و اخلاقی آن جامعه را می‌رساند و توهین به قرآن و بی‌حرمتی به آن در واقع توهین به همه ادیان توحیدی و کتاب‌های آسمانی است. 

وی دلایل اهانت به قرآن را مورد واکاوی قرار داد و اضافه کرد: آنچه این انسان‌نماهای افراطی از آن خوب آگاه هستند و آنان را به این کار وادار کرده این است که اسلام با بیش از ۱۴۰۰ سال ریشه و اصالت الهی، در حال گسترش در قلب کشورهای کفر است اما هتاکان به قرآن از این موضوع که توهین به کتب مقدس، عامل دوری و نفرتِ انسان‌های آزاده جهان از توهین‌کنندگان است، غافل هستند و انگار جهانیان باید به حقیقت نزدیک‌تر شوند و کسانی که توان مقابله با منطق قرآن را ندارند دست به چنین حرکت پلیدی می‌زنند.

عضو شورای قرآن و عترت فارس با طرح این پرسش که فلسفه این همه دشمنی و تقابل با قرآن چیست؟ گفت: قرآن کتاب تمدن‌ساز، زنده و پویا، احیاگر و روح‌بخشی بوده که با وجدان‌های انسان‌ها گفت‌وگو می‌کند و در کنار سازگاری با عقول بشری، فرا زمان و فرا مکان است.

وی اضافه کرد: قرآن کریم به عنوان کلام الهی سرچشمه دانش‌ها، منادی عدالت و عفت، رحمت و مغفرت و معنویت، اتحاد وانسجام مدافع مستضعف و دشمن مستکبر است از این‌رو هتک حرمت این کتاب آسمانی، حقارت جاهلیت مدرن را به مراتب بدتر از گذشته در مقابل آموزه‌ها و معارف بلند قرآن آشکار می‌سازد چراکه مگر می‌شود جلوی تابش خورشید هدایت و معرفت را گرفت؟ زبان او زبان فطرت و منطق او منطق عقلانیت بوده او مرزها را درنوردیده و در قلب‌ها سکنی گزیده است.

رشیدی با تأکید بر اینکه در مقابل این معجزه الهی، چهارده قرن فصحا و بلغا عالم سرتعظیم فرود آوردند، یادآور شد: آموزه‌های قرآن کریم سیاه و سفید، شرقی و غربی و زن و مرد نمی‌شناسد از این‌ رو طنین عقلانیت او روز به روز بر دل‌ها می‌نشیند و مخاطبین زیادی را به خود جذب می‌کند.

این مدرس دانشگاه در پایان گفت: تمام ملت‌های بیداردل، بصیر و پیروان همه ادیان آسمانی و به ویژه مسلمانان باید با محکوم کردن این اقدام پلید عناصر افراطی دین‌ستیز کشور سوئد از خود واکنشی در خور و شأن قرآن نشان دهند تا دشمنان به خود جرات مقابله با حریم کتاب آسمانی را نداشته باشند.

 

انتهای پیام
captcha