اطلاعیه پلیس فارس به‌مناسبت ایام محرم
کد خبر: 4155984
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۳

اطلاعیه پلیس فارس به‌مناسبت ایام محرم

در آستانه فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام و سوگواری هیئات مذهبی و عاشقان خاندان آل‌الله، فرماندهی انتظامی استان فارس اطلاعیه‌ای صادر کرد.

آغاز ماه محرمبه گزارش ایکنا از فارس، در آستانه فرا رسیدن ماه محرم‌الحرام و سوگواری هیئات مذهبی و عاشقان خاندان آل‌الله، فرماندهی انتظامی استان فارس اطلاعیه‌ای درباره اهمیت حفظ انتظام‌بخشی سوگواری‌ها صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: «بار ديگر عطر معنوي و دل‌انگيز محرم در فضای زمان و مكان پيچيد و ایام سوگواری حضرت سید الشهدا(ع) آمد و پيام عدالت‌خواهی و ولايت‌محوری را در گوش جان‌ها طنينی دوباره افكند.

محرم؛ ماه بصيرت، شکوفايي، سوگواري خردمندانه و ماه عشق است، ماه رشد و بالندگي، جوشيدن و انديشيدن؛ مدرسه عشقی که بايد در آن درس چگونه زيستن آموخت و محرابي که در آن نماز ايمان و حماسه و براي خدا بودن اقامه کرد.

يکي از اهداف بلند نهضت عاشورا مقابله با انحرافات فکری است و به پيروي از تعاليم مکتب امام حسين (ع) انتظار می‌رود دلدادگان حسين(ع) و محبان اهل بيت(ع) با ترويج ارزش‌های راستين مکتبی و الهام گرفتن از سيره نورانی ائمه در نحوه عزاداري، با نقشه‌ها و برنامه‌های مخرب دشمنان مقابله کنند.

فرماندهي انتظامي استان فارس با بسيج تمام امكانات، تجهيزات و نيروهای خدوم خود ضمن حضور معنوی در دسته‌هاي عزاداري، به تأمين امنيت و آرامش عزاداران و عاشقان حضرت ابا عبدالله الحسين (ع) و انتظام بخشي به عبور و مرور و ارتقای آرامش ترافيكی خواهند شتافت تا شاهد شكوه و عظمت هر چه بيشتر اين مراسم باشیم.

در این راستا، فرماندهی انتظامی استان فارس ضمن همدلی و همراهی با عزاداران حسینی اعلام می‌دارد:

ـ مأموران انتظامی و راهنمايی و رانندگی تلاش خواهند کرد با برقراری نظم، امنيت و سهولت در تردد خودروها، بر شکوه و عظمت مراسم عزاداری در سراسر استان بيفزايند، لذا به شهروندان توصيه می‌شود با پلیس در اين ايام همکاری لازم داشته باشند.

- مسئولان هيئت‌های عزاداری و تکايا، از نصب هر گونه داربست در معابر عمومی که موجب مسدود شدن خيابان و يا کندی عبور و مرور می‌شود، خودداری کنند.

- مرکز فوریت‌های پلیسی 110 ، در تمامي ساعات شبانه‌روز آماده دريافت اطلاعات و خدمت‌رسانی به مردم خواهد بود.

انتهای پیام
captcha