تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در فارس
کد خبر: 4154675
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۷

تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در فارس

رئیس کل دادگستری فارس از تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی با هدف برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور در این استان خبر داد.

جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی دادگستری فارس، نخستین جلسه ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان فارس امروز، 21 تیرماه با حضور رئیس کل دادگستری استان، استاندار فارس، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری فارس و سایر اعضای شورای ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی استان فارس تشکیل شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس کل داد گستری استان فارس، هدف اصلی از تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان فارس را کمک به برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و درسایه امنیت کامل دانست.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی استان فارس با بیان اینکه تذکرات انتخابات دوره‌های گذشته از سوی دستگاه قضایی بسیار مؤثر بوده است بر استفاده از ظرفیت پیشگیرانه ستاد پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان فارس و راه‌اندازی و فعالیت این ستاد در شهرستان‌های استان و دایر کردن دبیرخانه این ستاد تأکید کرد.

موسوی بر استفاده از ظرفیت‌های قانونی در انتخابات مجلس شورای اسلامی پیش‌رو تأکید کرد و گفت: در تعیین هیئت‌های اجرائی قانون ملاک عمل باشد و از ظرفیت افراد معتمد در هیئت‌های نظارت و اجرائی استفاده شود و لازم است این هیئت‌ها نیز بر اساس اختیارات قانونی خود نظارت دقیق و عادلانه‌ای بر نامزدهای انتخاباتی داشته باشند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس هدف اصلی از تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان فارس کمک به برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و در سایه امنیت کامل خواند و گفت: مشارکت و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی و انتخاب فرد اصلح از تأکیدات رهبرمعظم انقلاب آیت‌الله‌العظمی  امام خامنه‌ای (مدظله العالی) است بنابراین لازم است تمامی نهادها و دستگاه‌ها، مسئولان امر انتخابات و صدا و سیما زمینه انتخاباتی سالم، پرشور همراه با مشارکت عمومی را فراهم کنند.

وی، پایش و رصد مداوم و مستمر اقدامات و فعالیت‌های انتخاباتی و اتخاذ تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه با هدف پیشگیری از جرایم انتخاباتی را از وظایف ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی استان دانست و گفت: با تعامل و همراهی شورای تأمین، شهرهای مهم و حساس مشخص شده و تدابیر و تمهیدات لازم به منظور پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی از سوی رؤسا و دادستان‌های حوزه‌های قضایی و دستگاه‌های امنیتی استان به منظور برگزاری انتخاباتی سالم و پرشور پیش‌بینی شده است.

موسوی بر نظارت بیشتر بر فضای مجازی نیز توصیه کرد و گفت: معاندین و دشمنان نظام در انتخابات پیش‌رو سعی در گسترش نیات خصمانه مورد نظر خود را دارند و باید تلاش کنیم با نصب‌العین قرار دادن منویات مقام معظم رهبری و هوشیاری، هم‌افزایی و مشارکت هر چه بیشتر مردم بازخوردهای منفی معاندین و دشمنان نظام و انقلاب را خنثی کنیم.

انتهای پیام
captcha