آیین نکوداشت استاد نعمتی در ارسنجان برگزار می‌شود
کد خبر: 4154308
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۱

آیین نکوداشت استاد نعمتی در ارسنجان برگزار می‌شود

آیین نکوداشت استاد محمد نعمتی،‌ کاتب قرآن در زادگاه ایشان شهرستان ارسنجان برگزار می‌شود.

استاد نعمتیبه گزارش ایکنا از فارس، آیین نکوداشت محمد نعمتی،‌ استاد خوشنویس و کاتب قرآن به پاس نیم قرن کتابت قرآن، ادعیه، مناجات‌نامه و فعالیت‌های فرهنگی و هنری چهارشنبه، ۲۱ تیرماه ساعت 16.30 در تالار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ارسنجان برگزار می‌شود.

بنابراین گزارش، محمد نعمتی فرزند عبدالرحیم ارسنجانی در سال ۱۳۲۳ در شیراز متولد شد. عشق به خوشنویسی و کتابت قرآن که در خانواده ارسنجانی‌ها موروثی شده، وی را بر آن داشت تا با مشق از روی آثار خوشنویسان برجسته‌ای، چون میرزا احمد نیریزی و محمد شفیع ارسنجانی کتابت نخستین قرآن را در سال ۱۳۴۶ آغاز کند.

وی با کتابت ده‌ها قرآن، صد‌ها تابلو خوشنویسی و صد‌ها کتیبه و زیارتنامه بقاع متبرکه جزء پرکارترین خوشنویسان عصر حاضر است. قرآن ۳۰ صفحه‌ای (هر جزء یک صفحه)، قرآن ۳۰۰ صفحه‌ای در قطع مربع، قرآن تلفیقی خط نسخ و ثلث از آثار برجسته اوست. انجمن قرآن نگاران ایران متشکل از شاگردان برجسته وی و جمعی از تذهیب‌کاران شیراز توسط وی تأسیس گردیده‌ است. استاد نعمتی که به اعتقاد بسیاری از بزرگان عرصه خوشنویسی احیاگر خط نسخ ایرانی در دوره معاصر به شمار می‌رود هم‌اکنون عضو شورای تشخیص انجمن خوشنویسان ایران است.

انتهای پیام
captcha