تفاهم‌نامه همکاری خیران شیرازی با زندان‌های فارس امضا شد
کد خبر: 4147099
تاریخ انتشار : ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۳:۴۵

تفاهم‌نامه همکاری خیران شیرازی با زندان‌های فارس امضا شد

طی مراسمی تفاهم‌نامه همکاری میان اداره‌کل زندان‌های فارس و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز  به منظور توسعه فعالیت‌های فرهنگی در زندان‌ها منعقد شد.

امضای تفاهم‌نامه همکاری مجمع خیران شهرساز با زندان‌های فارسبه گزارش ایکنا از فارس، نشست امضای تفاهم‌نامه همکاری میان اداره‌کل زندان‌های فارس و مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز امروز، 21 خردادماه در شیراز برگزار شد.

در قالب این تفاهم‌نامه مجمع  خیرین اقدامات و همکاری‌هایی برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی، تامین مربیان آموزشی در حوزه‌های مختلف، تقویت کتابخانه‌های زندان‌ها و همچنین اقدامات منجر به آزادی زندانیان واجد شرایط را به انجام می‌رسانند.

اسحاق ابراهیمی، مدیرکل زندان‌های فارس در این نشست ضمن تشکر از حضور و توجه خیرین مجموعه فرهنگ‌ساز و شهرساز شیراز به مسائل زندان‌ها و خانواده‌های زندانیان، به ارائه گزارشی اجمالی از خدمات و اقدامات متنوع حوزه‌های حقوق شهروندی، آموزش‌های متنوع مهارت‌های اساسی زندگی، مذهبی، تحصیلی، تربیتی و  توانمندساز  به زندانیان و خانواده‌های آنان پرداخت.

وی با بیان اینکه زندان به مثابه شهری محدود در جامعه شهری به شمار می‌آید، گفت: پدیده جرم، زندانی و زندان و  مشکلات ناشی از آن محصول شرایط جامعه بوده و یک حقیقت اجتماعی است و رسیدگی رفع آن محدود به مجموعه زندان‌ها و حوزه‌های قضایی نیست و اقشار مختلف جامعه لازم است در فرایند اصلاح و تربیت و توانمندسازی و بازگشت سعادتمندانه زندانیان به جامعه مشارکت داشته باشند.

 ابراهیمی تصریح کرد: ظرفیت‌ها و امکانات موجود پاسخگوی نیازهای اساسی برای اهداف عالیه کار زندانبانی نیست زیرا هدف قانون‌‌گذار و دستگاه عدلیه افزون بر اهداف تامینی، اصلاح و تربیت مجرمان، تغییر دیدگاه مجرمانه در آنان، توانمندسازی و باز اجتماعی کردن ایشان برای بازگشت سعادتمندانه به جامعه است و این نیازمند حضور و مشارکت جامعه خیرین نهادهای مختلف با مجموعه زندان‌ها در راستای تقویت و توسعه فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی است.

سید عبدالرضا دستغیب، مدیر عامل مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز نیز با استقبال از دیدگاه‌های مدیرکل زندان‌های فارس در حوزه اهداف اصلاحی، تأمینی و تربیتی مربوط به مدیریت امور زندان‌ها و کمک به زندانیان و خانواده‌های آنان، از آمادگی مجمع برای توسعه تعاملات و همکاری‌ها خبر داد و گفت: با تبادل تفاهم‌نامه فی مابین می‌توان ظرفیت کمک‌های خیرین این مجمع را به مدیریت زندان‌ها در راستای اهداف ترسیم شده جاری توسعه داد.

بنا بر این گزارش، در این نشست سایر اعضا به بیان دیدگاه‌ها و ظرفیت‌های موجود و نوین به منظور کمک به مدیریت زندان‌ها در راستای اهداف فرهنگی، آموزشی و تربیتی زندانیان و خانواده‌های آنان پرداختند.

صد و چهل و هفتمین جلسه هیات مدیره مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ‌ساز شیراز  تفاهم‌نامه‌ای را با مدیرکل زندان‌های فارس به تایید و تبادل رساند که به موجب آن  این مجمع با همکاری اداره‌کل زندان‌های استان اقداماتی از جمله جلب نظر  خیران برای آزادسازی زندانیان واجد شرایط، راه‌اندازی کتابخانه در زندان‌ها_ تجهیز به کتب مناسب گروه‌های هدف، برگزاری دوره‌های آموزش متنوع و مورد نیاز در زندان‌ها، استفاده از کمک‌های مردمی به سراهای فرهنگ مهربانی چهارگانه شیراز  برای کمک به خانواده‌های زندانیان  و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی در زندان‌های مرکز فارس را به انجام خواهد رساند.

انتهای پیام
captcha