فرهنگ جهاد و قیام توسط امام خمینی(ره) در دنیا زنده شد
کد خبر: 4145902
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۸:۲۷

فرهنگ جهاد و قیام توسط امام خمینی(ره) در دنیا زنده شد

امام جمعه اهل سنت گله دار با اشاره به حرکت انقلابی امام خمینی(ره) در ایران، گفت: هنگامی که امپریالیسم شرق و غرب پرچم مرگ ادیان را برفراز جهان برافراشته و شرق کمونیسم دین را افیون شرق دانسته بود، امام خمینی(ره) شخصی از تبار آل محمد(ص) بر می‌خیزد و فرهنگ جهاد و قیام را زنده می کند.

شیخ مصطفی نوری امام جمعه اهل سنت گله داربه گزارش ایکنا از فارس، شیخ مصطفی نوری امام جمعه اهل سنت گله دار در مراسم سالروز رحلت امام خمینی(ع) که در مسجد جامع المهدی گله دار برگزار شد، انقلاب اسلامی را منحصر به فرد دانست و از امام خمینی به عنوان بنده مخلص خدا، فقیهی توانا، فیلسوفی عارف و مجاهدی مفکر نام برد.
امام جمعه اهل سنت گله دار افزود: هر چقدر درباره امام سخن گفته شود آن طور که باید معرفی شود، هنوز نتوانسته ایم او را به جهانیان معرفی کنیم.
وی ادامه داد: امام خمینی بنده مخلص پروردگار، عبد من عبادالله، فرزند اسلام، فقیهی توانا، فیلسوفی عارف و مجاهدی مفکر که برهه‌ای از عمرشان را به مبارزه با استعمارگران گذرانده بود. هنگامی که امپریالیسم شرق و غرب پرچم مرگ ادیان را برفراز جهان برافراشته و شرق کمونیسم دین را افیون شرق دانسته بود، شخصی از تبار آل محمد صلی الله علیه و آله و سلم بر می‌خیزد، فرهنگ جهاد و قیام را زنده می کند و تاریخ را می‌سازد.
وی تاکید کرد: امام شخصیتی تحول انگیز و تحول آفرین بود که هم خودش و هم دیگران را به نهضت و انقلاب آشنا ساخت.
امام جمعه اهل سنت گله دار در مقایسه انقلاب اسلامی و سایر انقلاب‌ها تاکید کرد: مبارزه‌ها و انقلاب‌هایی در عصر معاصر مانند عمر مختار در لیبی، شیخ عبدالقادر جزایری، شیخ عبدالرحمن کواکبی در شامات و سید جمال الدین اسدآبادی اتفاق افتاد که نتوانستند نتیجه مثمر ثمر و حکومت مورد نظر مسلمانان را تشکیل دهند اما امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را در ایران منحصر به فرد تشکیل دادند.
انتهای پیام
captcha