استقبال ۱۵۶۰ نفری قرآنیان فارس از مسابقات قرآن اوقاف
کد خبر: 4144364
تاریخ انتشار : ۰۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

استقبال ۱۵۶۰ نفری قرآنیان فارس از مسابقات قرآن اوقاف

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف فارس با بیان اینکه ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف تا ۱۵ خرداد ادامه دارد، گفت: تاکنون در استان فارس یک هزار و ۵۶۰ نفر در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارسسیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با بیان اینکه ثبت‌نام چهل و ششمین دوره مسابقات قرآن اوقاف تا 15 خردادماه ادامه دارد، گفت:‌ تاکنون در استان فارس یک هزار و 560 نفر در این دوره از مسابقات ثبت‌نام کرده‌اند.

وی اظهار کرد: بیشترین تعداد ثبت‌نام در رشته ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن بوده با تعداد 330 نفر بوده است و بعد از آن رشته معارف قرآن با 240 نفر و رشته قرائت ترتیل قرآن با 205 نفر است.

جلالی با بیان اینکه بیشترین آمار ثبت‌نام نیز به ترتیب در شهرستان‌های شیراز، استهبان و فسا هستند، گفت:‌ البته با توجه به اینکه ثبت‌نام ادامه دارد، ممکن است این آمار و  اولویت‌ها تغییر یابد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به‌منظور تبلیغ گسترده این مسابقات تاکنون جلسات مختلفی برگزار شده است، گفت: نشست با مدیران مؤسسات قرآنی، مسئولان خانه‌های قرآنی، کانون مداحان برای جذب متسابق در رشته دعاخوانی، ادارات و نهادهای مختلف اعم از تبلیغات اسلامی، ارشاد اسلامی، ایکنا، صدا و سیما، نیروی انتظامی، مدیران مراکز فرهنگی افق امامزادگان شیراز، مدیران و رؤسای ادارات اوقاف نواحی مختلف و شهرستان‌ها.. برای تبلیغ این مسابقات برگزار شده است.

وی بیان کرد:‌ علاوه بر این‌ها یکسری سفرهای شهرستانی هم داشته‌ایم که از جمله آن می‌توان به سفر به شهرستان‌های فسا و جهرم اشاره کرد.

جلالی با بیان اینکه نامه‌نگاری نیز به تمام ادارات و مؤسسات قرآنی انجام شده است، گفت: چاپ و نصب پوستر مسابقات در مترو و اتوبوسرانی شیراز، نصب بنر تبلیغات مسابقات در تمام شهرستان‌ها و ادارات، پخش تیزر مسابقات در شبکه فارس و... نیز از دیگر اقدامات انجام شده برای جذب متسابق به مسابقات قرآن بوده است.

انتهای پیام
captcha