افزایش ۴۲ درصدی بودجه برای اشتغالزایی نیازمندان فارس
کد خبر: 4143548
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۴:۱۳

افزایش ۴۲ درصدی بودجه برای اشتغالزایی نیازمندان فارس

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) فارس با بیان اینکه امسال شاهد افزایش ۴۲ درصدی بودجه اشتغال کمیته امداد فارس هستیم، گفت: امسال مبلغ سه هزار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه برای تسهیلات ایجاد اشتغال در نظر گرفته شده است تا بتوانیم تعداد بیشتری از نیازمندان جامعه هدف را شناسایی کرده و خدمات و تسهیلات را به آنها ارائه دهیم.

سید اسماعیل جوادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان فارسبه گزارش ایکنا از فارس، سیداسماعیل جوادی، معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان فارس عصر پنج‌شنبه، 4 خردادماه در همایش انگیزشی بانوان سرپرست خانوار این استان گفت: هدف از برگزاری این همایش هم‌افزایی بین دستگاه‌های اجرایی و نهادهای حمایتی استان است.

وی تصریح کرد: در این همایش خانواده‌هایی شرکت کرده‌اند که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی خاصی نیستند و شرایط آنها به نحوی است که به‌طور مستقیم نمی‌توانند خدمات را از این نهادها دریافت کنند اما می‌توان خدمات اشتغال را در زمینه‌های امکان‌سنجی، نیازسنجی و مشاوره شغلی به آنان ارائه کرد.

جوادی با بیان اینکه تمام این افراد که حدود ۲۰۰ زن سرپرست خانوار هستند شناسایی شده و در این همایش شرکت کردند، افزود: این بانوان مورد مشاوره شغلی خاص خود قرار گرفته و براساس مهارتی که دارند آموزش‌های مهارتی به آنان داده می‌شود که هزینه کل این آموزش‌ها از سوی کمیته امداد پرداخت می‌شود و ایده‌های این افراد مورد حمایت قرار گرفته تا بتوانند ایده خود را به مرحله تجاری‌سازی رسانده و تسهیلاتی را از محل منابع تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دریافت کنند.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد فارس اظهار کرد:  سال گذشته ۳۹ درصد اشتغال‌های ایجاد شده از لحاظ تعدادی و ریالی در قالب ۷۵۰۰ مورد از ۱۹ هزار طرح اشتغال ایجاد شده توسط کمیته امداد فارس مربوط به زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنان بوده است.

وی با بیان اینکه ۲۲ درصد این طرح‌ها مربوط به دامداری، طیور و کشاورزی بوده است، ۱۳ درصد خدماتی و ۱۰ درصد صنایع دستی و قالیبافی، گفت: با نظارت بر طرح‌ها از سوی کمیته فنی رصد طرح های اشتغال اداره کار و رفاه اجتماعی استان، بالای ۹۰ درصد این طرح‌ها به نتیجه رسیده و صحت‌سنجی شده‌اند.

جوادی همچنین گفت: با اعتماد دولت و مجلس شورای اسلامی بر صحت عملکرد کمیته امداد به‌عنوان دستگاه برتر ایجاد کسب و کارهای خرد در کشور، امسال شاهد افزایش ۴۲ درصدی بودجه اشتغال کمیته امداد فارس هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان از محل تبصره ۱۶ قانون بودجه ۱۴۰۱ اعتبار و تسهیلات ایجاد اشتغال در اختیار کمیته امداد فارس گذاشته شده بود که با ۱۶ بانک عامل همکاری داشتیم، افزود: امسال این مبلغ به سه هزار میلیارد تومان افزایش یافته است تا بتوانیم تعداد بیشتری از نیازمندان جامعه هدف را شناسایی کرده و خدمات و تسهیلات را به آن‌ها ارائه دهیم.

معاون کمیته امداد فارس با یادآوری اینکه موضوع مهم در طرح‌های اشتغال در زمینه توانمندسازی فکری و فرهنگی جامعه هدف است، گفت: اجرای طرح‌های کسب و کار تنها با تامین منابع مالی به نتیجه کامل نخواهد رسید بنابراین حمایت از ایده اصلی کسب و کار مهم است که باید پرورش داده شود تا این طرح‌ها به نتیجه برسند.

جوادی تصریح کرد: موضوع دوم حمایت کمیته امداد از کسب و کارها، حمایت در ایجاد شبکه‌سازی و بازارسازی از تولیدات مددجویان است. در همین راستا سال گذشته حدود ۷ نمایشگاه منطقه‌ای بازارچه فروش محصولات را در سطح استان در حمایت از طرح‌های اشتغال برپا کردیم. همه نیازمندانی که جهت اخذ مجوز کسب و کار خود با مشکل مشکل مالی مواجه بودند از سوی کمیته امداد فارس کمک هزینه صدور مجوز کسب و کار را دریافت کردند.

به گفته وی، در بحث خشکسالی و حمایت از طرح های اشتغال، منابع زیادی کمک به‌صورت بلاعوض بین ۳ تا ۵ میلیون تومان جهت تامین علوفه دام و طیور به مددجویان پرداخت شد. همچنین هزینه تعمیر و بهسازی فضای کسب و کار مددجویان را پرداخت کردیم.

جوادی با بیان اینکه یکی از فعالیت‌هایی که سال گذشته برای اولین بار در امداد انجام شد، حمایت از کسب و کارها با ایجاد برند بود، افزود: در این راستا کسب و کارهای بسیاری را شناسایی کردیم که تولیدات آن‌ها به صورت فله‌ای ارائه می‌شد و برند خاصی نداشتند و بسته‌بندی مناسبی صورت نمی‌گرفت و با ارزش افزوده ناچیزی تولید این افراد عرضه می‌شد. ما در حمایت از این تولیدات با بخش خصوصی و مشاورانی که در اختیار داشتیم صحبت کردیم و هزینه برندسازی و بسته‌بندی محصولات این طرح‌ها را پرداخت کردیم تا بتوانند فعالیت بهتری در بازار داشته باشند.

انتهای پیام
captcha