دانش‌آموزان سنی و شیعه جنوب فارس گردهم آمدند
کد خبر: 4139804
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۷

دانش‌آموزان سنی و شیعه جنوب فارس گردهم آمدند

همزمان با سالروز تأسیس سازمان دانش‌آموزی گردهمایی دانش‌آموزان اهل سنت و تشیُّع جنوب فارس با عنوان «حبل‌الله» در کاریان جویم این استان برگزار شد.

گردهمایی دانش‌آموزان اهل سنت و تشیُّع جنوب فارس، جویمبه گزارش ایکنا از فارس، به نقل از روابط عمومی سازمان دانش‌آموزی فارس، همزمان با سالروز تأسیس سازمان دانش‌آموزی گردهمایی دانش‌آموزان اهل سنت و تشیُّع جنوب فارس با عنوان «حبل‌الله» امروز، 19 اردیبهشت‌ماه در کاریان جویم به‌میزبانی سازمان دانش‌آموزی و  مدیریت آموزش و پرورش جویم برگزار شد.

مرتضی کریمی، رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس در این گردهمایی که در راستای وحدت و همدلی دانش‌آموزان تشیع و اهل سنت و در حمایت‌ از ارزش‌های انقلاب اسلامی برگزار شد،گفت: سازمان دانش‌آموزی استان فارس در راستای  اهداف تربیت اجتماعی در یکسال گذشته برنامه‌های فرهنگی، تربیتی و اجتماعی متنوعی را در به صورت دانش‌آموز محوری در مناطق ۵۹ گانه آموزش و پرورش برگزار کرده است.

وی، برگزاری ویژه برنامه «حبل‌الله» در راستای همدلی بیشتر دانش‌آموزان اهل سنت و تشیُّع را که به ابتکار سازمان دانش‌آموزی شهرستان جویم صورت پذیرفت یکی از اقدامات ماندگار سال تحصیلی نامید و افزود: همدلی و همراهی دانش‌آموزان و اجرای برنامه‌های محتوایی متنوع بر مدار مشترکات مذهبی توسط دانش‌آموزان پسر و دختر تشیُّع و تسنن و انجام کار گروهی مشترک به منظور شکل‌گیری این رویداد کم نظیر را نشان‌دهنده به ثمر نشستن فعالیت‌های تخصصی  سازمان دانش‌آموزی در حوزه تربیت اجتماعی مبتنی بر سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست.

کریمی افزود: دانش‌آموز‌ان در رویداد حبلُ‌الله ضمن تجدید میثاق مجدد با آرمان‌های امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری(مدظله العالی) پیام وحدت را به جهانیان صادر و اعلام داشتند با بصیرت خود ادامه‌ دهنده راه شهدای عزیز بوده و برای تحقق شعار ایران قوی، متحدانه به سمت قله‌های پیشرفت مبتنی بر بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی حرکت خواهند کرد.

جعفر معماری، رئیس اداره آموزش و پرورش جویم در این ویژه‌ برنامه گفت: شهرستان جویم نمونه‌ای خاص از وحدت اهل سنت و تشیُّع است که در برنامه‌های مختلف همه با محوریت ولایت مطلقه فقیه در حمایت از ارزش‌های انقلاب اسلامی به فعالیت پرداخته و معلمان‌ و دانش‌آموزان در این مسیر با اقتدا به شهدای عزیز مشغول فعالیت در حوزه تعلیم و تربیت هستند.

رجبی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه جویم نیز در این برنامه ضمن قدردانی از تشکیل این محفل ارزشمند با اشاره به آیه شریفه ۱۰۳ آل عمران راز و رمز موفقیت جهان اسلام را در وحدت کلمه دانست و با اشاره بر مشترکات فراوان تشیُّع و تسنن حرکت در مسیر ارزش‌ها با محوریت علمای شیعه و اهل سنت را از خصوصیات ارزشمند و وحدت آفرین شهرستان جویم دانست.

وی با اشاره به  مسئله فلسطین و جانفشانی شهدای اهل سنت و تشیع بر مدار این آرمان مقدس حرکت در مسیر این آرمان شریف را از ابتکارات امام راحل دانست که با بصیرت مردم عزیز جهان اسلام همه ساله باشکوه‌ به صورت نمادین در راهپیمایی روز قدس متبلور می‌شود.

شیخ مجید صدیقی، امام جمعه اهل سنت کاریان نیز ضمن تشکر از مدیریت آموزش و پرورش و به خصوص سازمان دانش‌آموزی در برگزاری برنامه‌های تربیتی موثر به منظور وحدت و همدلی بیشتر دانش‌آموزان تشیع و اهل سنت، برگزاری رویدادهایی از این دست را بسیار مفید دانست و افزود: دین اسلام دین مهربانی‌هاست و باید هر چه در توان داریم جهت آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان با معارف ارزشمند اسلام کوشش کنیم.

بنا بر این گزارش، اجرای سرود مشترک دختران دانش‌آموز اهل سنت و تشیع در مورد ضرورت حجاب، اجرای سرود زیبای وحدت و تشکیل حلقه اتحاد، دکلمه‌خوانی، سخنرانی تربیتی، برپایی غرفه‌های فرهنگی و.. از دیگر برنامه‌های این همایش بود.

تأسیس مرکز گردشگری و برگزاری اردوهای تشکیلاتی، هویتی، راهیان پیشرفت، تأسیس دو فاز مدرسه فضای مجازی و برگزاری دوره‌های تخصصی سواد رسانه ویژه ۱۰ هزار دانش‌آموز و مربی، تاسیس باشگاه مهارت و برگزاری دوره‌های تخصصی مهارتی در حوزه مهارت‌های اجتماعی با سطح وسیع ویژه دانش‌آموزان و مربیان، برگزاری نمایشگاه‌ها، مسابقات و پویش‌های تربیتی متنوع و.. از اهم اقدامات سازمان دانش‌آموزی استان فارس در یکسال گذشته است.

انتهای پیام
captcha