3505 زائر بیت‌الله‌الحرام از فرودگاه شیراز عازم سرزمین وحی می‌شوند
کد خبر: 4139675
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۵

3505 زائر بیت‌الله‌الحرام از فرودگاه شیراز عازم سرزمین وحی می‌شوند

مدیرکل سازمان حج و زیارت فارس از اعزام 3 هزار و 505 زائر حج تمتع از فرودگاه شیراز به سرزمین وحی خبر داد و گفت: 3 هزار و 390 نفر از این افراد از استان فارس و 115 نفر هم از استان کهگیلویه و بویراحمد خواهند بود.

علیرضا زینلی، مدیرکل سازمان حج و زیارت فارسعلیرضا زینلی، مدیرکل سازمان حج و زیارت فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از اعزام 3 هزار و 505 زائر حج تمتع از فرودگاه شیراز به سرزمین وحی خبر داد و گفت: 3 هزار و 390 نفر از این افراد از استان فارس و 115 نفر هم از استان کهگیلویه و بویراحمد خواهند بود.

وی با بیان اینکه این تعداد افراد در قالب 24 کاروان استان فارس و یک کاروان از استان کهگیلویه و بویراحمد اعزام می‌شوند، افزود: این زائران طی بازه زمانی 14 تا 19 خردادماه از فرودگاه شیراز به سمت فرودگاه مدینه اعزام می‌شوند.

زینلی زمان بازگشت زائران را بازه زمانی 22 تا 28 تیرماه اعلام کرد و گفت: زائران استان فارس با عنوان کاروان‌های «همراه با شهدا، حرم تا حرم» مدینه قبل خواهند بود.

مدیرکل حج و زیارت استان فارس به زائران توصیه کرد حتماً در جلسات آموزشی کاروان‌ها حضور یافته و گوش به فرمان روحانی و مدیر کاروان باشند.

وی همچنین به فرا رسیدن هفته حج اشاره کرد و گفت:‌ در همین راستا همایش زائران حج تمتع استان فارس عصر امروز، 19 اردیبهشت ماه از ساعت 16 تا 18 ماه در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

زینلی اظهار کرد: این همایش همراه با نصب نمادین ماکت کعبه، حجر اسماعیل، مقام ابراهیم و سعی صفا و مروه و آموزش نمادین اعمال مناسک حج و عمره تمتع به زائرین اعزامی به مکه مکرمه و مدینه منوره توسط مسئول نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) حج و زیارت در منطقه جنوب کشور خواهد بود.

مدیرکل حج و زیارت استان فارس یکی از برنامه‌های این هفته را برپایی محفل انس با قرآن عنوان کرد و افزود:‌ این برنامه به‌منظور انس زائران با قرآن کریم برگزار می‌شود.

انتهای پیام
captcha