جزئیات ثبت‌نام چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در فارس
کد خبر: 4138974
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰

جزئیات ثبت‌نام چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در فارس

رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس از آغاز ثبت‌نام چهل‌و‌ششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد و گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در این دوره از مسابقات 15 خردادماه سال جاری اعلام شده است.

سیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارسسیدامیرعباس جلالی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه فارس در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از آغاز ثبت‌نام چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در این استان خبر داد و گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در این دوره از مسابقات 15 خردادماه سال جاری اعلام شده است.

وی با بیان اینکه این مسابقات ویژه بانوان و آقایان بالای 18 سال و با محوریت بقاع متبرکه و حرم‌های مطهر امامزادگان برگزار می‌شود، افزود: چهل‌وششمین دوره مسابقات سراسری قرآن در بخش‌های مختلف آوایی انفرادی و گروهی، معارفی عمومی و تخصصی اجرا خواهد شد.

رئیس اداره امور قرآنی اوقاف فارس گفت: بخش آوایی انفرادی شامل رشته‌های حفظ 5، 10، 20 و 30 جزء قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، دعاخوانی و اذان و بخش گروهی شامل رشته‌های مدیحه‌سرایی و هم‌خوانی قرآن کریم است. همچنین رشته‌های بخش معارفی عمومی شامل ترجمه سوره‌های یاسین و الرحمن و بخش معارفی تخصصی شامل معارف قرآن کریم، معارف نهج‌البلاغه و معارف صحیفه سجادیه هستند.

وی با بیان اینکه متقاضیان می‌توانند برای ثبت‌نام به سایت www.quraniran.ir مراجعه کنند، اظهار کرد: مسابقات بخش آوایی مرحله شهرستانی به‌صورت منطقه‌‌بندی و در بازه زمانی 25 تا 31 خردادماه، مرحله استانی در بازه زمانی اول مرداد تا 22 شهریورماه، مرحله مقدماتی سراسری در دهه دوم مهرماه، مرحله نهایی سراسری در آذرماه سال جاری به میزبانی خراسان شمالی برگزار خواهد شد.

جلالی ادامه داد:‌ در بخش معارفی نیز مرحله شهرستانی به‌صورت حضوری و کتبی در تاریخ 29 تیرماه، مرحله استانی 13 مهرماه به‌صورت حضوری و کتبی و مرحله نهایی در نیمه دوم دی‌ماه به میزبانی قم برگزار خواهد شد.

یادآور می‌شود، علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت شیوه‌نامه این دوره از مسابقات می‌توانند اینجا کلیک کنند.

انتهای پیام
captcha