والدین بهترین الگو برای اقامه نماز دانش‌آموزان هستند
کد خبر: 4138574
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۰:۴۴
باقری:

والدین بهترین الگو برای اقامه نماز دانش‌آموزان هستند

مدیرکل قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش به نقش خانواده‌ها در عرصه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: بهترین آموزش به فرزندان برای اقامه نماز، ارائه الگوی مناسب و انجام به موقع این فریضه الهی از سوی والدین است.

میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورشبه گزارش ایکنا از فارس، میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش عصر پنج‌شنبه، 14 اردیبهشت‌ماه در همایش «نماز، عفاف و حجاب» دانش‌آموزان شیراز که با حضور خانواده‌های آنان برگزار شد، به نقش خانواده‌ها در عرصه تعلیم و تربیت اشاره کرد و گفت: بهترین آموزش به فرزندان برای اقامه نماز، ارائه الگوی مناسب و انجام به موقع این فریضه الهی از سوی والدین است.

وی مهم‌ترین نقش را در اقامه نماز دانش‌آموزان را به عهده اولیای آنان دانست و افزود: در دوره کنونی فضای مجازی و بعد از آن معلم در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان و همچنین نیل آنان به سمت نماز نقش ایفا می‌کنند.

باقری با تأکید بر اینکه باید نسل آینده را با ارزش‌های اسلامی آشنا کرد، گفت: باید این نکته مهم را بدانیم که ترک نماز و سبک شمردن آن امری است که به مرور زمان اتفاق می‌افتد و این مسئله را باید والدین برای تربیت فرزندان خود در نظر داشته باشند.

مدیرکل قرآن،‌ عترت و نماز آموزش و پرورش با اشاره به تأثیرات بی‌توجهی به نماز در زندگی انسان گفت: یکی از نتایج سبک شمردن نماز عدم اجابت دعا و بی‌برکتی عمر است.

عامل آسایش خانواده‌ها

بنا بر این گزارش، حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا حدائق، مدیرعامل بنیاد مهدی موعود(عج) فارس هم در این مراسم گفت:‌ تربیت اولاد صالح مهم‌ترین عامل آسایش والدین در دوران کهنسالی است.

وی با بیان اینکه خدمت به ارزش‌های دینی خدمت به خود افراد است زیرا خداوند از عبادت بندگان بی‌نیاز است، افزود: اصل تربیت باید از کانون خانواده آغاز شود. اگر زن و مرد در مبانی اخلاقی همراه و همسو نباشند، فرزندان منحرف خواهند شد.

حدائق ادامه داد: مؤثرترین و بهترین آموزش به فرزندان انجام فریضه الهی از سوی والدین است چنان‌که حضرت امام صادق(ع) فرمودند مردم را به غیر از زبانتان به کارهای خوب دعوت کنید.

عضو جامعه روحانیت شیراز با اشاره به برکات نماز تصریح کرد: براساس آیات الهی، مرد و زن نمازگزار، عفیف نیز هستند، لذا حجاب از برکات نماز است. نماز انسان را مسئولیت‌پذیر می‌کند، چراکه نمازگزار واقعی مالکیت همه چیز را از آن خدا می‌داند. زن نمازگزار خود را در برابر نامحرم حفظ می‌کند و نمازگزار واقعی به عهد خود وفا می‌کند.

انتهای پیام
captcha