هویت‌بخشی به جامعه عاملی برای دستیابی به توسعه و تعالی است
کد خبر: 4138116
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۶

هویت‌بخشی به جامعه عاملی برای دستیابی به توسعه و تعالی است

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز با بیان اینکه هویت‌بخشی به جامعه عاملی برای دستیابی به توسعه و تعالی است، افزود: هویت‌بخشی به همه افراد جامعه یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در همه جوامع بشری مورد تأکید است.

محمدهادی صادقی، معاون پژوهشی دانشگاه شیرازبه گزارش ایکنا از فارس، محمدهادی صادقی، معاون پژوهشی دانشگاه شیراز عصر امروز، ١٢ اردیبهشت در افتتاحیه این همایش بیان کرد: نگاه به انسان مهم‌ترین عامل برای اثرگذاری بر هویت انسان است و لذا باید تحولات اجتماعی را در تحلیل هویت جامعه بشری مدنظر قرار داد.

وی با بیان اینکه هویت‌بخشی به جامعه عاملی برای دستیابی به توسعه و تعالی است، افزود: هویت‌بخشی به همه افراد جامعه یکی از مهم ترین موضوعاتی است که در همه جوامع بشری مورد تأکید است.

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز با اشاره به مفهوم هویت، گفت: این اصطلاح بدین معناست که شکل‌دهنده و فراهم‌کننده زیرساخت برای فعالیت‌های بشری است.

صادقی با بیان اینکه هویت دارای ابعاد مختلفی است که از جمله آن‌ها می‌توان به بعد ثابت و بعد متغیر اشاره کرد، گفت: بعد ثابت هویت ایستایی نیز به فعالیت‌های سیاسی و اجتماعی باز می‌گردد و بعد پویایی هویت نیز وحدت‌آفرین برای جامعه بشری برای رسیدن به تعالی است.

وی همچنین با اشاره به منوبات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه عدم توجه به هویت اجتماعی موجب خروج فرد از جامعه خواهد شد، گفت: حاشیه‌نشینی اجتماعی بسیار خطرناک‌تر از حاشیه‌نشینی در شهرها است البته اگر به دنبال پیشرفت و توسعه جامعه باشیم باید زمینه توسعه‌یافتگی را هم در نقش هویت جامعه جست‌وجو کرد.

معاون پژوهشی دانشگاه شیراز با بیان اینکه ویژگی‌هایی همچون خداباوری و پرستش خداوند یکتا ویژگی مشترک ایرانیان در طول تاریخ بوده و این ویژگی پس از ورود اسلام به ایران افزایش یافته است، گفت: همین ویژگی‌ها موجب تمایز جامعه ایرانی در جهان شد.

انتهای پیام
captcha