ثبت‌نام طرح ملی «رحله ۹» آغاز شد
کد خبر: 4137967
تاریخ انتشار : ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳

ثبت‌نام طرح ملی «رحله ۹» آغاز شد

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از آغاز ثبت‌نام نهمین دوره طرح ملی «رحله» خبر داد و گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در این طرح پایان اردیبهشت‌ خواهد بود.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونیحجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا از فارس،‌ از آغاز ثبت‌نام نهمین دوره طرح ملی «رحله» خبر داد و گفت: آخرین مهلت ثبت‌نام در این طرح پایان اردیبهشت‌ خواهد بود.

وی با بیان اینکه طرح مذکور در 23 مرکز در 8 استان کشور اجرا خواهد شد، افزود: البته همچنان در حال ارزیابی و امضای تفاهم‌نامه برای تعداد بیشتری مراکز هستیم اما فعلاً تا این لحظه میزبانی 23 مرکز قطعی شده است.

شاهسونی با تصریح اینکه امسال یکسری تغییرات در طرح انجام شده است، گفت: با تصویب ستاد طرح ملی رحله قرآن بنا شده است که در این طرح آموزش حفظ قرآن از ابتدای قرآن انجام شود و همچنین به جای دو جزء، قرآن‌آموزان 3 جزء قرآن کریم را طی 46 روز حفظ کنند.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور با بیان اینکه حفظ جزء 30 مانند دوره‌های گذشته دیگر در این دوره اجرا نخواهد شد، افزود:‌ امسال این دوره برای آقایان در سنین 14 تا 22 سال برگزار خواهد شد که متقاضیان باید به روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم مسلط بوده و حتماً مجرد و اشتغال به تحصیل نداشته باشند.

وی زمان برگزاری مصاحبه داوطلبان این دوره را روزهای 14 و 15 تیرماه جاری اعلام کرد و گفت: دوره مذکور از 16 تیرماه آغاز شده و تا 30 مردادماه ادامه خواهد داشت.

شاهسونی با بیان اینکه اختتامیه دوره 31 مردادماه همزمان با سراسر کشور در مراکز میزبان اجرا خواهد شد، افزود:‌ امسال شهریه این دوره در مراکز استان‌ها 2 و نیم میلیون و در سایر شهرها 2 میلیون تومان تعیین شده است.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور در پایان یادآور شد: متقاضیان برای ثبت‌نام می‌توانند به سایت مؤسسه به آدرسbeytolahzan.ir   مراجعه کنند.

انتهای پیام
captcha