۳۱۲ پایگاه قرآنی در مساجد فارس راه‌اندازی می‌شود
کد خبر: 4137398
تاریخ انتشار : ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۴

۳۱۲ پایگاه قرآنی در مساجد فارس راه‌اندازی می‌شود

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارس از راه‌اندازی 312 پایگاه قرآنی در این کانون‌ها با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص پایگاه‌های قرآنی، در قالب طرح «هر مسجد؛ یک پایگاه قرآنی» خبر داد.

حجت‌الاسلام حسین امیدیبه گزارش ایکنا از فارس، حجت‌الاسلام حسین امیدی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد فارس امروز، 10 اردیبهشت‌ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب تاکنون دو مرتبه در خصوص تبدیل مساجد به پایگاه‌های قرآنی سخنرانی فرموده‌اند، گفت: در همین راستا طرح «هر مسجد؛ یک پایگاه قرآنی» را در سطح مساجد استان راه‌اندازی خواهیم کرد.

وی با تصریح اینکه فعالیت‌های قرآنی همیشه محور اصلی برنامه‌های کانون‌های مساجد بوده است، افزود: در استان فارس به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) در لبیک به رهبر فرزانه انقلاب از یک هزار و 300 کانون فرهنگی ـ هنری تاکنون 312 کانون برای راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی اعلام آمادگی کرده‌اند.

امیدی، قرار گرفتن تلاوت در خدمت تاثیرگذاری بر مستمع، انس با قرآن کریم به عنوان مقدمه‌ای برای تخلق و عمل به قرآن، ترویج معارف قرآنی و حرکت به سمت فهم قرآن، ترویج سبک زندگی قرآنی و عمل به دستورات قرآن و هم‌افزایی ظرفیت‌های قرآنی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ازجمله اهداف اهداف راه‌اندازی پایگاه‌های قرآنی در مساجد برشمرد.

رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد فارس دامه داد: فعالیت‌های قرآنی کانون‌های مساجد شامل برگزاری دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی در رشته‌های مختلف قرآنی، محافل انس با قرآن کریم، جلسات تفسیر قرآن کریم، طرح «تلاوت نور» که بیش از یک هزار و 800 مسجد در حال اجرا هستند، است. 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد فارس همچنین یادآور شد: در ماه مبارک رمضان نیز کانون‌های مساجد برنامه‌های قرآنی از جمله جزءخوانی همراه با تفسیر، همخوانی، محافل انس با قرآن را برگزار کردند.

انتهای پیام
captcha