ثبت‌نام مدارس حفظ قرآن همراه با تحصیل آغاز شد
کد خبر: 4136557
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۰۲:۰۰

ثبت‌نام مدارس حفظ قرآن همراه با تحصیل آغاز شد

مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌‌الاحزان حضرت زهرا(س) از آغاز ثبت‌نام مدارس حفظ قرآن همراه با تحصیل در سال تحصیلی 1403 ـ 1402 خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، از آغاز ثبت‌نام مدارس حفظ قرآن همراه با تحصیل در سال تحصیلی 1403 ـ 1402 خبر داد و گفت: این طرح ویژه دانش‌آموزان برای دومین سال متوالی اجرا می‌شود.

وی افزود: در پی انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مؤسسه بیت‌الاحزان با وزارت آموزش و پرورش، طرح حفظ قرآن همراه با تحصیل در سال تحصیلی 1402 ـ1401 کلید خورد که در سال نخست این طرح در 10 نقطه کشور که 9 نقطه در استان فارس و یک نقطه در قم بود، اجرا شد.

شاهسونی بیان کرد: برنامه‌ریزی‌ ما برای سال تحصیلی پیش‌رو اجرای این طرح در 40 نقطه کشور است یعنی 30 مرکز را اضافه کنیم.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی با یادآوری اینکه طرح مذکور به‌منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن اجرا می‌شود، گفت:  این طرح در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تصویب شد.

وی تصریح کرد: در این طرح دانش‌آموزان مقاطع هفتم، هشتم و نهم در مدارسی تحت عنوان «حفظ همراه با تحصیل» ثبت‌نام می‌کنند و در طی سال به حفظ کل قرآن همراه با ترجمه، مفاهیم و آموزش تجوید قرآن می‌پردازند و در کنار آن هم دروس تحصیلی خود را به صورت کامل ادامه می‌دهند.

شاهسونی با بیان اینکه اطلاعات تکمیلی در خصوص نام استان‌ها و مراکزی که این طرح را اجرا خواهند کرد، متعاقباً اعلام می‌شود، گفت: علاقه‌مندان برای ثبت‌نام در این طرح می‌توانند به سامانه ثبت‌نام طرح مذکور در سایت مؤسسه بیت‌الاحزان به آدرس https://beytolahzan.ir مراجعه کنند.

یادآور می شود که پیش از این میکائیل باقری، مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش نیز در این رابطه به خبرنگار ایکنا گفته بود: تعداد مدارس شرکت‌کننده در این طرح از سوی مدیر مسئول بیت‌الاحزان و براساس آمادگی همکاران در سراسر کشور و همچنین آمادگی نیروهای انسانی این مؤسسه تعیین می‌شود.

انتهای پیام
captcha