پیش‌بینی راه‌اندازی ۲۰۰۰ مدرسه قرآنی طی ۵ سال
کد خبر: 4128776
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۶
شاهسونی خبر داد:

پیش‌بینی راه‌اندازی ۲۰۰۰ مدرسه قرآنی طی ۵ سال

مدیر مؤسسه بیت‌الاحزان با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری این مؤسسه با وزارت آموزش و پرورش برای راه‌اندازی مدارس حفظ همراه با تحصیل، گفت: در سال اول اجرای طرح ۱۰۰ مدرسه مطرح است که در بازه زمانی ۵ ساله به ۲ هزار مدرسه خواهد رسید.

حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌‌الاحزان حضرت زهرا(س)حجت‌الاسلام علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌‌الاحزان حضرت زهرا(س)، در گفت‌وگو با ایکنا از فارس، با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با وزارت آموزش و پرورش گفت: اخیراً طرحی را در رابطه بحث حفظ قرآن به آموزش و پرورش ارائه کردیم که در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز تصویب شد.

وی افزود: در این طرح دانش‌آموزان مقاطع هفتم، هشتم و نهم در مدارسی تحت عنوان «حفظ همراه با تحصیل» ثبت‌نام می‌کنند و در طی سال به حفظ کل قرآن همراه با ترجمه، مفاهیم و آموزش تجوید قرآن می‌پردازند و در کنار آن هم دروس تحصیلی خود را به صورت کامل ادامه می‌دهند.

شاهسونی با بیان اینکه آموزش و پرورش با درنظر گرفتن امتیازاتی، دانش‌آموزان را برای شرکت در طرح مذکور تشویق می‌کند، گفت: به صورت خودجوش تاکنون 10 مرکز در کشور که 9 مرکز آن در فارس و یک مرکز در قم است، در اجرای این طرح فعال شده است.

عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی بیان کرد: برای سال آینده با همکاری وزارت آموزش و پرورش مدارسی با همین عنوان حفظ همراه با تحصیل در نقاط مختلف راه‌اندازی خواهد شد که امیدواریم بتوانیم شاهد جهش خوبی در تربیت حافظان قرآن کریم در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه در سال اول اجرای طرح ۱۰۰ مدرسه مطرح است که در بازه زمانی 5 ساله به 2 هزار مدرسه خواهد رسید، گفت: پیش‌بینی این است که در صورت پوشش 2 هزار مدرسه در طی 5 سال بتوانیم حدود 150 هزار نفر از دانش‌آموزان متوسطه اول را تحت پوشش طرح قرار دهیم.

شاهسونی در پایان اجرای این طرح را اقدامی فاخر در راستای تربیت حافظان قرآن عنوان کرد و گفت: از ابتدای انقلاب تاکنون نمی‌توانیم بگوییم که 40 هزار حافظ قرآن در کشور تربیت کرده‌ایم؛ لذا اگر این طرح با موفقیت اجرا شود می‌توان امیدی برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب برای تربیت حافظان قرآن در کشور داشت.

انتهای پیام
captcha