فعالیت‌های قرآنی در مؤسسات خلاصه نمی‌شود
کد خبر: 4134781
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۸
امیدواری:

فعالیت‌های قرآنی در مؤسسات خلاصه نمی‌شود

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی با بیان اینکه فعالیت‌های قرآنی فقط در مؤسسات خلاصه نمی‌شود، گفت: نباید از ظرفیت جلسات هفتگی و دائمی قرآن در مساجد غفلت کرد.

عطاءالله امیدواری، دستیار استاندار فارس در امور قرآنیبه گزارش ایکنا از فارس، عطاءالله امیدواری، دستیار استاندار فارس در امور قرآنی امروز، 28 فروردین‌ در گردهمایی مسئولان مردمی فعالیت‌های قرآنی شیراز با فرماندار این کلان‌شهر گفت: تمام فعالیت‌های قرآنی در مؤسسات خلاصه نمی‌شود. یکسری فعالیت‌ها در سطح شهر انجام می‌شود و نباید از ظرفیت جلسات هفتگی و دائمی قرآن در مساجد غفلت کرد.

وی افزود: مؤسسات قرآنی زیرنظر سازمان تبلیغات اسلامی یا وزارت ارشاد هستند و می‌توانند درخواست‌ها و مطالبات خود را از طریق این سازمان‌ها مطالبه کنند اما فعالیت‌های قرآنی در مساجد سال‌ها رها شده است و کسی به این مسئله توجه نمی‌کند.

امیدواری با بیان اینکه جلسات دائمی قرآن در مساجد زیرمجموعه دبیرخانه مساجد هستند اما هیچ‌گونه حمایتی نمی‌شود و باید فکری برای آنان کرد، گفت: برخی از جلسات دائمی قرآن در مساجد سال‌ها حتی در ایام کرونا هم تعطیل نشدند که ازجمله آن می‌توان به جلسه هفتگی مسجد آقاباباخان اشاره کرد.

مسئول جلسات هفتگی قرآن مسجد آقاباباخان شیراز با بیان اینکه سرانه کانون‌های فرهنگی در سال به این جلسات 500 هزار تومان است که واقعاً مبلغ کمی است، گفت: تعداد این جلسات در شیراز بسیار محدود و انگشت‌شمار هستند در صورتی خروجی دارند. گرچه زحمات مؤسسات قرآنی قابل تقدیر است اما یکسری فعالیت‌های مردمی در مساجد رخ می‌دهند.

وی با یادآوری منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص فعالیت قرآنی در مساجد اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب قریب دو سال است که در خصوص فعالیت قرآنی در مساجد صحبت می‌کنند و باید این منویات را اجرایی کنیم.

امیدواری با بیان اینکه شورای قرآنی در استانداری تاکنون جلسات بسیاری را تشکیل داده است، گفت: در این جلسات دغدغه‌ها و مسائل مختلف قرآنی مطرح شده است و اقداماتی هم انجام شده است که ازجمله آن می‌توان به اجرای طرح روخوانی قرآن در ادارات اشاره کرد.

دستیار استاندار فارس در امور قرآنی با تصریح اینکه یکسری مدرسان قرآنی به سازمان‌ها برای این طرح معرفی شدند که قطعاً از ظرفیت آن‌ها استفاده خواهد شد، افزود: همچنین تلاش می‌شود تا استاندار فارس دیداری با نمایندگان برخی از مؤسسات داشته باشند.

انتهای پیام
captcha